Inlägg från: Tindragull |Visa alla inlägg
  • Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Bröllop på gång: Verkar som om ni bråkar om ungefär samma saker som vi.

Jag tror att man blir lite extra taggad att tjafsa när man planerar bröllop. Det är mycket att tänka på och man vill ju att dagen ska bli helt underbar! Två olika viljor på det och tjafsen blir ett faktum...
    Så länge man inte alltid har haft det bråkigt i förhållandet, så tror jag det går över i ett nafs sen när allt lagt sig...och saker går tillbaka till det mer "normala"

• Tindragull

elsi: Du verkar i alla fall mindre deppig nu! Ocg vad klänningen är i för material är det bara du som kommer veta. Alla andra kommer bara se att du är sanslöst vacker i den!

Corona: Nämen, nu sitter jag här med tårar i ögonen och är såå glad att det blev en hippa för dig också! Och att bästa vännen från andra sidan landet också kunde komma... Jadu, såna vänner går inte av för hackor!
    Verkar som om du hade en underbar dag!

• Tindragull

Usch... nu har luften gått ur mig fullständigt...
    Var hos en kompis idag. Hon skulle varit med på möhippan, men blev tvungen att stanna hemma pga magsjuka, och hon berättade lite om hur planeringen hade gått till. Tydligen hade min toastmadame varit väldigt "på" med att jag skulle göra pinsamma saker. (trots att jag flera gånger sagt till henne att jag verkligen avskyr sånt) Två av mina vänner (tack gode gud för dem) hade dragit i handbromsen rejält där.
    Dessutom hade tydligen min toastmadame frågat denna vän som jag var hos idag (som är den av mina vänner som jag känt längst & t.o.m. bott ihop med) efter namn på mina föredetta pojkvänner, pinsamma foton från förr och pinsamma berättelser från mitt liv innan jag träffade m2b. Detta och det fakrum att hon vägrar skicka mig fotona från möhippan får mig att inse att hon tänker hitta på nåt riktigt pinsamt, med en hemsk bildkavalkad, telegram från fd pojkvänner, film från möhippan o.s.v.
    Jag vill verkligen inte vara med om nåt sån't på VÅRT bröllop!!! Varför ska det vara så jäkla svårt att förstå att jag/vi har lagt mycket pengar och tid för att göra detta till en fin dag med glada minnen! Jag/vi vill verkligen inte att det folk ska minnas av vårt bröllop är alla skitroliga fyllebilder från ungdomen och hur jag svär & pratar snusk värre än djävulen själv på min möhippa!
    Om jag hade velat att mina föräldrar, min m2b:s föräldrar, mina barn och alla andra i vår närhet skulle veta precis alla pinsamma detaljer om mig (och min m2b för han kommer säkert inte lättare undan han), så hade jag/vi skrivit en bok och gett dem!
    Just nu känner jag bara för att ställa in hela skiten och gå och dra nåt gammalt över mig...

• Tindragull

Tack för ert stöd tjejer!
    Min m2b och jag tog upp det med vår toastmadame igår och hon menade att "lite får man väl tåla", men då sa vi till henne på skarpen att NÄ, det får man inte när man vill ha ett fint bröllop och lägger mycket pengar (för oss är det mycket pengar) på att försöka få ett fint och minnesvärt bröllop. Gillar inte brudparet pinsamheter, ska de heller inte utsättas för det! Hon lovade att det inte skulle bli nåt sån't. Och om hon ändå gör nåt sånt har jag och m2b kommit överrens om att vi reser oss upp och går därifrån och sen skickar vi in min pappa för att helt sonika kasta ut henne. Kan hon inte sköta sig, vill vi inte ha henne där. Låter hårt, men vi vill inte få vår stora dag förstörd för att nån vill roa sig på vår bekostnad.
    Känns så skönt att vi tagit det med henne och att jag & m2b står eniga i vad vi gör om hon ändå går över gränsen.

• Tindragull

Ånga den!
    Häng den i badrummet så den hänger fritt och dra igång varmvatten så att rummet fylls med ånga. Låt den hänga en stund och sen får du hänga den på ett torrt ställe för att bli av med fukten.

ElinPierre skrev 2009-04-27 23:00:02 följande:
    Hur stryker man egentligen klänningen? Nån som vet? Börjar bli dags för det nu, och jag har verkligen ingen aning...
  • Tindragull

Min bukett kommer vara gröna rosor och tre vita liljor.
    Näbben ska ha en liten bukett gröna rosor .
    m2b och min pappa ska ha varsin grön ros som coursage.

I kyrkan kommer det vara 11 gröna rosor. En i varje bänkvas.
    I lokalen kommer där vara murgröna på borden, tre vaser på serveringsbordet med två rosor & en lilja i varje.
    De elva rosorna från kyrkan kommer tas med till lokalen och sättas i en vas på baren.

Runt 1500:- får jag ge för dessa blommor.

• Tindragull

Sola ja! Det har jag inte hunnit med. Men å andra sidan tenderar jag att få munsår av den första solningen på året, så jag skippar nog det... Får bli Dove Summerglow eller vad den nu heter...

• Tindragull

Ja, det känns absolut bättre nu!

Malmöbrud 2009 skrev 2009-04-28 15:18:02 följande:

Tindragull: Vad bra att ni tog tag i det båda två! Jättebra gjort. Hoppas ni får roliga upptåg på festen i stället.
  • Tindragull

Men alltså, nu måste galenskaperna sluta!!!!
    Idag skulle vi lämna in våra förlovningsringar för putsning och gravering av m2b:s förlovningsring och min vigselring. Sätter min vigselring på fingret och..... DEN RAMLAR AV! Den är tokmycket för stor!!!!!

Tror jag får spunk! Guldsmeden sa att han kan ta in den, men eftersom den behöver tas in 3,5 mm (!) så kommer ringen bli oval då han inte kan göra den rund utan att alla stenar ploppar av....
    Så i morgon ska vi kolla med Albrekts guld om vi får byta den till en mindre storlek... Håll tummarna! Den köptes i januari, så öppet-köp-tiden är över för länge sedan, men den är ju oanvänd så vi hoppas att de är snälla därinne... Annars får jag ha en oval ring resten av livet!

• Tindragull

Läste att det ska funka att göra så. Har inte provat själv för min är slät nog. Den har hängt i taket i gillestugan, sen jag fick hem den.
    Är det en ångbastu du ska använda eller? En vanlig är nog ingen bar idé.

ElinPierre skrev 2009-04-28 23:18:27 följande:
    Menar du att det funkar!? Så om jag åker till stuga och drar i gång bastun på full fräs så kommer det skrynkliga försvinna?? Låter ju alldeles för enkelt Hur lång tid tar det att torka tror du??
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2