Inlägg från: Villnu |Visa alla inlägg
  • Villnu

9 maj 2009 - brudar! del 2

Ja trodde oxå det va de på kuvertet som bara va bjudna men just nu känns det som vårat beslut vilka vi har bjudit ifrågasätts av alla... Känns väl bara så men man blir lite trött ibland. Annars tror jag allt är under kontroll :)

• Villnu

Ja typ samma problem här men vi sa till att vi vill hålla oss till familjen (föräldrar + syskon) Men när vi sa det skulle inte m2b syster å 4 barn inte komma... vet inte om det berodde på det helt men men..

anja1661 skrev 2009-03-10 20:48:26 följande:
    ja vet hur det känns....jag bjöd min kusin ensam då han precis gjort slut med sin sambo/fästmö. när inbjudningskortet nått honom så hojtar han att räkna med två från sundsvall!!! va?? vi visste inte ens att han hade en ny tjej och vi e inte helt hundra på att vi vill ha med henne men vad gör man? det e bara att bjuda och se glad ut...vi skrev i inbjudan: bröllopet är barnfritt med undantag för brudföljets egna barn.
  • Villnu

Just nu känns det inte som vi bestämmer men vi ska stå på oss så får vi se va många som kommer...

• Villnu

Tror jag har bestämt en låt vi ska ha i kyrkan, "Så Vill Stjärnorna" den från melodifestivalen. Den är väl fin, va tycker ni?

• Villnu

Ja det är nu det börjar kännas verkligt :) å lite nervöst oxå...

• Villnu

Idag har jag varit och tittat på ring igen men det går verkligen inte bestämma sig. Men jag har ett tag till på mig att fundera :) På söndag ska vi börja titta lite på vilken tårta vi vill ha ska bli kul!

• Villnu

Oj har inte ens tänkt på några smaker än... det är min kompis som ska göra tårtan hon jobbar på bageri så jag hoppas hon kommer med bra ideer. Har iaf tittat på tårtdekorationer å det lutar mot en med lite humor i :)

• Villnu

Jag har hittat en som tjejen står å håller i en nyckel å killen sitter bredvid med en fång kula runt fot leden :)

• Villnu

Å... nu har jag beställt ring! Blev en mycket dyrare än jag tänkt mig men min kära mor skulle sponsra lite :) Den skulle komma i slutet av april, å va jag längtar!

• Villnu

Då va underkläderna färdigt så nu är det bara en underkjol oxå... Va roligt att din klänning elinpierre snart är hos dig å hoppas att den kommer sitta som ett smäck :)

• Villnu

Känns som tiden går så fort nu å jag vill så gärna ge min goding något fint i bröllopspresent, vet inte vad bara??? Några förslag? Tittade på sån secret box men det va för mycket pengar :(

• Villnu

Alltså jag kan inte riktigt fatta att tiden går så fort! Idag hade min ring kommit men jag har inte råd att hämta den förrän nästa vecka :( Sen fundera jag på att skippa bords placering men tror ni att det kan bli rörigt om man skippar det? Vi är ca 50 st...

• Villnu

Alltså det är inte långt kvar nu... Är det någon mer än mig som inte har träffat prästen än? Känns som det är läge för det. Har inte hittat någon tärna klänning heller å nästa helg ska vi flytta så mycket som ska göras!

• Villnu
    Corona skrev 2009-04-21 21:13:14 följande:
    Fick precis veta att svärmor bjudit in några extra barn till vår bröllopsfest för vuxna. Två veckor efter o s a-datum och utan att kolla med oss. Blir man glad eller?Djupa andetag...
    Då skulle inte jag vara så glad... Nog mycket att tänka på ju.
  • Villnu

Tänkte höra lite va ni tycker.... Vi skulle först inte bjuda på något mer än lite fika efter kyrkan, men nu tänkte vi kanske bjuda på nåt enkelt som potatissallad å lite kallskuret. Men va kan man mer ha än rostbiff och skinka? Står helt stilla...

• Villnu

Idag har jag varit hos kompisen som ska fixa mitt hår. Gjorde test idag å det blev så fint, ser ut som en docka i håret :) Å på tisdag ska vi träffa prästen för första gången plus att jag ska hämta min klänning, om allt sitter som det ska. Det är riktigt nära nu :) :) :)

• Villnu

Ja nu är det inte långt kvar, fast jag har inte riktigt fattat att det är nu på lördag det ska ske!!! Förra helgen va det möhippa, det va kul :) Helgen som va flyttade vi, tror jag va inne hela helgen å bara pysslade å städade. Är ledig imorn så då hoppas jag att jag ska hinna fixa det sista men jag vet inte ens va det är... Tror vi ska börja med mitt hår/smink sex på lördag morron, jag kommer va helt slut när vi väl står i kyrkan. Ja men det kommer nog gå bra :) Kram på er alla å lycka till eller nåt sånt :) :)

• Villnu

Själv så har jag bestämt att det blir lite champange frukost men full är det inte värt att bli :) men man kanske kan lugna nerverna lite. Är helt säker på att man kommer göra nåt fel eller säga fel men bara man är förberedd på det så blir man nog inte så besviken.

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2