Inlägg från: Bröllop på gång |Visa alla inlägg
  • Bröllop på gång

9 maj 2009 - brudar! del 2

Hejsan tjejer!
    Får man hoppa in i er tråd så här lite sent...??
    Ska oxå gifta mig 090509 ;o)
    Trodde att det bara var fem veckor kvar men såg nu att ni skrivit sex veckor = lovely!
    Fick liksom en extra vecka helt plötsligt! *ler*
    Vi har osa den 15 april (nu ångrar jag att vi inte tog tidigare), för de flesta verkar vänta tills sista stund vilket datum man än sätter, suck!
    Det är ett fåtal som svarat än så länge, de flesta närmaste släktingarna verkar ju tro att de ens inte behöver lämna osa?

Imorgon ska vi beställa våra ringar, yippie!
    Har varit o kollat säkert 4-5 gånger men nu ska vi äntligen få tummen ur! Min m2b ska ha en enkel slät guldring (vi har mönstrade förlringar, lite åt sarekhållet) och jag hittade en superfin rödguldsring med fem diamanter varav en lite upphöjd i mitten, när jag provade den första gången fick jag tårar i ögonen!

• Bröllop på gång

Hur gick det med spraytan?
    Har tänkt ge det till min kille i en liten "inför-vigseln-present"...
    Jag själv solar i solarium (även fast de kanske inte e bra för hälsan...) o inte snyggt om jag står där som en pepparkaka o han så där lite vårblek (han har inte så bra pigment o bli brun) Då undrar ju gästerna vad vi pysslat med egentligen... hihi...

(E ny här på BT; hur gör man smilisar inne i inlägget?)

• Bröllop på gång

Ja, det kändes mycket bättre o ha sex veckor än fem, då e det ändå 1,5 halv månad lixom
    Lyckas göra smilisar nu oxå, härligt! hihi
    Jag la in en bild på brudbukett i mitt galleri som jag föll för direkt!
    Kanske ska ha lite mindre men färgerna passar ju vårt bröllopsfärgtema Blått & Vitt perfekt!
    Känns så härligt när man ser något o man vet att man hittat rätt, ungefär som när jag såg min m2b första gången...

• Bröllop på gång

Nu har jag fått in galleriet, märkte också att det ej kom fram...
    Så kolla gärna in där!
    Lade in en bild på mina nyinköpta brudskor också!
    Ja det snurrar bröllop i huvet hela tiden, just nu sitter jag o funderar på sånt som ligger alldeles för långt fram i tiden för att lägga energi på att oroa sig för nu egentligen, typ bordsplacering, placeringskort (även om de kan va skönt o ha fixat, men vi vet ju ens inte hur många vi blir än) *suck*
    Hjärnan går på högvarv!
    Får försöka sikta in mig på de nära förestående sakerna istället... Som blommor o hår/smink-planeringsbesök...

O musik på bröllopet!
    Hur många / vilka sånger/psalmer ska ni ha?

Soon and...: de blir säkert ändå fina de korten!
    Hur ser de ut?

• Bröllop på gång

Det är ungefär något sånt antal vi tänkt oxå...

Va skoj, Du är allt ska vi oxå ha!
    Jag verkligen älskar den sången, min m2b´s kusin hade den på sitt sommarbröllop förra året och det var sååå vackert!
    Vi har frågat en av mina bästa vänninor om hon vill sjunga den o hoppas hoppas hoppas att hon säger ja!
    Jag gråter också när jag hör den och är rädd för att jag kommer storgråta på bröllopet... Bara man har vattenfast smink så...
    Sen har vi tänkt Båtlåt (Robert Broberg) just för att lätta upp den nervösa spänningen lite o även för att vi träffades på en båt!
    Sen funderar vi på Den blomstertid du kommer (är väl en psalm?) sen får vi lura lite på de andra, ej helt spikat än...

• Bröllop på gång

Halloj!
    Vi ska gå o träffa bröllopsfotografen imorgon, ska bli sååå skoj!!!
    Har ni några tips på vad man bör komma ihåg / tänka på när man träffar fotografen för att diskutera bröllopsfotograferingen?
    Känner det är så mycket som snurrar i huvet me allt som ska fixas så jag kommer glömma hälften känns det som?
    Hur kommer ni göra med era foton? Får ni dem digitalt eller i album elr hur funkar det?

Villnu: Jag funderar på att överraska min m2b med någon spabehandling / jacuzzibad elr liknande inför bröllopet istf morgongåva. Han kan ju oxå få känna sig lite ompysslad som inte kommer få håruppsättning / make på bröllopsdan... Känns roligare att ge bort en upplevelse än något materiellt...

• Bröllop på gång

Hello!
    Puuuh va mycket som är på g känner jag...

Håller på o filar på festprogram med foton/text/sånger mm mm o så funderar jag på bordsdekorationer / pynt o sen på små presenter till gästerna o sen kanske bröllopsbubblor och och och... suck!
    Hur ska vi hinna allt på en månad?
    Eller jag snarare, min pojkvän har ju inte riktigt samma drömmar o idéer med bröllopet som jag, för hans del skulle det säkert räcka med standard vad gäller allting, men man vill ju ha det "lilla" extra så att det känns som att det är just vårat bröllop, eller hur?

Va hos fotografen häromdan o hon är verkligen positiv o sprudlar av idéer men det trista e priset... Dyrt!
    Jag har drömt om att ta foton ute vid havet men för det skulle det bli ett tillägg på ca 1500:- o vill vi ha högupplösta foton på skiva skulle det bli tillägg på ca 2900:- Vilka priser!!! Vad får ni betala?
    O vad väljer ni för "fotopaket"?
    Även om de e dyrt o få foton på skiva så känns det ju ändå som en långsiktig investering, då kan man ju göra egna framkallningar o även fotoböcker billigt på nätet...

Ang osa, är sååå trist att inte folk kan förstå innebörden o svara, i god tid! Läste att en av er knappt fått svar från hälften, dålig stil!
    Inte ska man väl behöva sitta o ringa runt, vi som brudpar har ju så mycket o göra ändå, respektlöst av folk tycker jag!
    Vi har osa 15/4 o väntar på 4-5 familjer... Hoppas verkligen de hör av sig snart för jag vill inte gå o tänka på det sen... Om man nu istället vill fråga någon annan (vi har väldigt tajt budget) så kan man ju inte komma för nära inpå, skulle satt osa tidigare men va dum nog o tro att gästerna skulle höra av sig tidigare o inte vänta in i det sista...

Ja ja... Nu har jag gnällt tillräckligt!
    Kan va skönt o få gnälla av sig lite ibland, för att lixom ladda om o få nya krafter! *hihi*

Va o träffade de som ska sjunga på bröllopet i förrgår, jag fick ståpäls på armarna, när hon sjung just "våra" sånger som vi valt ut till bröllopet, helt underbart!

På bröllopsdan ska jag till frissan 8.30 för jag får räkna med 3 h för smink o hår, fotografering kl 13 o före där får man stoppa i sig lite mat, har ni några tips på bra energirik mat som går lätt att äta o inte som kladdar?
    Vigseln börjar 16

Vilket underbart väder det varit de senaste dagarna, tänk om vi får så fint på vår bröllopsdag!?!

• Bröllop på gång

Glömde skriva om naglarna (såg att ni har lagt ut lite inlägg om det...), jag har bokat tid på fredagen, dagen innan bröllopet. Är orolig om jag tar tidigare att jag bara skulle knäcka dem, men nu funderar jag på vad som händer om hon är sjuk elr så?
    Men det får jag försöka o inte tänka på...
    Har försökt o spara ut naglarna o sköta om dem men jag knäcker en efter en så det lutar nog åt att jag sätter på tippar.
    Har aldrig gjort det förut, har ni?
    Är det hållbart?
    Har tänkt en vanlig fransk manikyr, tycker det ser så fräscht ut! Men kanske ska piffa upp den lite, med glitter?
    Någon av er som testat det?

• Bröllop på gång

Tror ni inte jag knäckte en nagel till imorse!?! *suck*
    Så nu blir det väl tippar på samtliga naglar, hade tänkt o kanske bara gjort på ett par stycken då mina egna naglar är skapligt långa...
    Men det kanske inte blir snyggt om man inte gör tippar på alla naglar?
    Jag e ju helt ny på det här...
    Har satt på lösnaglar själv när det varit party o så men aldrig gått till salong, ska bli spännande!

ElinPierre: det lät fint med pärlor, jag har lite "pärl-tema" på min bröllopsdag, bla på klänning och tiara...
    Kanske snor den idén? hihi

Ska ni ha festhäften?
    Hur går det med dem?
    Jag har tänkt börja med dem, men får ju aldrig tummen ur...

Yes, fyra veckor kvar!
    Tänkte på det förut vid fyratiden att om fyra veckor står man brud! Jag ser fram mot det men hoppas ändå tiden går långsamt så man hinner med allt! hihi
    Glad Påsk på er!

• Bröllop på gång

Tindragull skrev 2009-04-13 18:38:00 följande:

Nu har jag lagt in bild på omslaget till vårt festblad! Det jag har ritat över är vårt nya efternamn... Inte så hemskt fint gjort, men har man tight med pengar så tager man vad man haver...
    Ser ju superfint ut!!!

Vi (eller mest jag hihi) har suttit hela påskhelgen o filat på festhäftet o nu börjar det likna något!
    Vi började på 8 sidor...för att sen gå över till 12 sidor...för att sen landa på 16 (!) sidor men för att inse att man gott o väl kunde fyllt upp 20 också... hihi
    Men det får faktiskt räcka med 16 sidor!!! Gästerna ska ju orka läsa det också...

Hur många sidor har ni?

Jag viker en A4 på längden men har inte kommit på hur vi ska göra med framsidan ännu o om man ska ha tjockare papper som omslag...
    Har tänkt o försöka skriva ut dem på jobbet (snål fuling som man är... O lämna in för kopiering är ju SVINdyrt) o då kanske man får "nöja" sig med vanligt vitt tunt kontorspapper...
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2