Inlägg från: ElinPierre |Visa alla inlägg
  • ElinPierre

9 maj 2009 - brudar! del 2

Vår tanke först var att gifta oss på våren- men det blir VARMT! För varmt! Så då ville vi ha på våren. Sista helgen i maj är det pingst- uteslutet och möjligen för varmt.
    April känns alldeles för tidigt- all snö kan ju vara kvar då och något vinterbröllop vill vi ju inte ha.

Så då kollade vi på de som återstod och valde ett bara- utan närmare eftertanke... Bara att hålla tummarna för att det inte kommer en massa snö som det gjorde i fjol.. Men skulle det råka att göra det så är väl det inte hela världen heller, men visst skulle det vara härligt med lite vår och majväder!

• ElinPierre

Vi gifter oss klockan 15 och fotograferas innan. Men vi har även lite tid efter då gästerna ska få slänga in sina gäster där de ska bo och så... Så det kanske blir lite mer foton då, om vi orkar och har lust ;o)

• ElinPierre

Ska ni "bara" ha en timmes fotografering? Ska ni vara på samma plats hela tiden, och i närheten av kyrkan, annars måste ni ju räkna in resetid också.

Jag har inte riktigt koll på hur jag ska ha håret, så jag vet inte hur lång tid det tar. Men jag hoppas att vi kan starta vid 10 typ. 2 timmars smink och hår och kackel med alla som är där. 30-40 min lunch och påklädnad. sen vid halv 1-1 åker vi i väg och fotar, och sen blir det vigseln vid 3. GULP! Är det för fler än mig det börjar kännas verkligt nu??

Efter vigseln (16-16.30), åker vi iväg hem för lite chill och möjligen mer fotografering. Gästerna åker till deras inackordering för att slänga in grejer och andas.
    Sen runt 17.30 kommer det ett par minibussar som hämtar upp folk.
    Väl vid festen får de möjlighet att gå tipspromenad och bli fotade var och en (parvis eller som dom vill...) av fotografen och sen anländer vi förhoppningsvis precis efter att de sista gästerna kommit.
    Sen är det helt enkelt mat och party!!

Hur ser er heldagsplanering ut? Har inte tänkt så mycket på detta förut, skönt att ha lite hum nu i alla fall!!

MissieA skrev 2009-03-18 23:50:30 följande:
    Vi vet inte hur vi ska göra.. vad tror ni om detta??09.30-13.30 fixa hår & smink (tar 4 timmar)14.00-15.30 äta, ta på mig m.m. i lugn och ro.16.30-17.30 fotografering18.00 vigsel
  • ElinPierre

50 dagar... får ont i magen!!

• ElinPierre

Jag är nervös för att det ska vara snöstorm

Vår budget ligger på lite drygt 60 000, från början var den på 80 000 så JAG ÄR NÖJD!!

Vi kommer att ha ca 50 gäster, och allt ingår i de pengarna förutom resa. Våra föräldrar hjälper oss mycket, så vi kommer nog i väg på resa i alla fall, frågan är bara när. Timvikarie och student som vi är, har vi inte direkt någon semester...

• ElinPierre

Jag hade planerat in det från början, men kände att det skulle bli alldeles för känslosamt och möjligen krystat, så jag hoppar det.
    Kanske får hon en blomma senare, på festen i stället..

anja1661 skrev 2009-03-21 12:59:33 följande:
    fler som ska stanna till hos sin mamma i kyrkan för att ge henne en blomma ur buketten??jag tänkte att det kunde vara en fin gest för att visa att jag älskar henne lika mycket som min pappa (han ska överlämna mig)
  • ElinPierre

åååhhh nu blir jag avundsjuk. Vi har ingen resa inplanerad Vi har såna jäklans jobb/studier så vi måste jobba under hela sommaren. Sen börjar vi plugga till hösten och då går det ju inte. Funderade på att försöka knö in en vecka någon gång ganska snart, men allra helst vill vi ju i väg på en lång resa. Så vår smekmånad blir väl om sisådär 4 år när vi pluggat färdigt.. Är ganska ledsen över detta faktum faktiskt...

• ElinPierre

Våra ringar (3 st) gick på 11 000 tror jag.
    Kläderna tillsammans ca 4000.
    Mat har vi egentligen inte riktigt koll på. 100 kr per pers var det räknat på från början, men den kommer öka eftersom vi låg så himla bra till på budget!
    Sen har vi fotografen som kostar 5500
    Och så alkoholen som kostar multum

MissieA skrev 2009-03-21 22:33:06 följande:
    Juste du får berätta allt sen, har länge velat åka till grekland men folk fått mig att avstå.Hur många gäster har ni andra? Kan inte ni skriva hur mycket de viktigaste sakerna ur budgeten kostade? lilla nyfikna jag haha.
  • ElinPierre

Lokalen (en skola) kostar för den delen hela 300 kr!!
    Då har vi den från fredag eftermiddag till söndag, med kök och allt!!

• ElinPierre

"Nu ska vi snart gifta oss! Bara drygt 6 veckor kvar" sa min ambo rakt ut i luften igår,... Hihi..

Har du handlat från tyskland?
    Vi tänkte handla från bolaget, har ca 50 pers, har avec men ingen annan sprit. Bubbel, rött, cider och öl. Räknade lite snabbt när vi dragit ner rejält på det vi först tänkt att det skulle gå på ca 9000.. Fortfarande MASSOR med pengar tycker jag!?

MissieA skrev 2009-03-26 14:25:59 följande:
    Hoppas ni inte har blivit lurade. Jag har ingen aning om hur mycket folk dricker, så vi chansade också vi tog mer för säkerhetsskull. Det blev 7500 kr för 170 pers, men då är all sprit inräknad.Nu är det inte många veckor kvar, någon mer som börjar bli nervös? hehe
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2