• JPerlestam

Någon annan som haft Annelie malmgren som fotograf, isåfall är ni nöjda med hennes bemötande?

Vi valde att använda oss av Annelie som fotgraf till vårat bröllop eftersom vi hört en massa gott om henne här på BT. Nu undrar vi lite om vi gjorde rätt val. Det står på hennes hemsida att man ska få bilderna färdigredigerade 3-5 veckor efter fotografi tilfället. Då ska de läggas upp på en internetsida så att man får välja ut de bilder man vill ha. Låter ju bra.

MEN efter 10 veckor hade vi fortfarande inte hört av henne och då skickade jag ett mail. Svar fick jag samma dag genom ett mail innehållande ett album med 24 bilder. Vissa av dessa var fina men de flesta dåliga. Jag skickade ett mail tillbaka den 26/2 där jag frågade om vi inte skulle få se ALLA bilder hon tagit o välja själv vilka vi vill ha precis som hon lovar på sin hemsida. Något svar från henne har jag ännu inte fått. Detta trots att jag kan se på hennes blogg att hon varit inloggad ett antal gånger sedan den 26.

Någon annan som råkat ut för samma sak eller är det bara oss hon behandlar på detta sätt?

• Svar på tråden Någon annan som haft Annelie malmgren som fotograf, isåfall är ni nöjda med hennes bemötande?
  • JPerlestam

Nu hade jag visst fått ett svar från henne, efter ett andra mail. Hon håller på med alla våra bilder nu men det kommer ta tid innan de är klara. Urdåligt då vi redan väntat alldeles för länge.

• JPerlestam

Detta har jag förståelse för, det som jag tycker har varit värst med hela bemötandet är att vi faktiskt inte ens fick välja vilka bilder vi ville ha själv. Hon har bla tagit med en bild där vi båda blundar o kallar den för en härlig "in the moment" bild.
    För oss är det inte alls det utan så ser vi ut på de flesta bilder som någonsin tagits av oss. Vi är ökända för att bli dåliga på foton så därför är det väldigt viktigt för oss att få välja ut dem där vi skulle vara bra, vi hade t.ex föredragit "pussbilder" istället för bilder med konstiga leenden. Men somliga foton är suddiga eller har konstigt ljus.

Men som sagt, det är inte själva bilderna jag stör mig på egentligen utan det faktum att hon inte hållt vad som utlovats, gällande leverans och val av bilder.

gotlandsulrika skrev 2009-03-03 08:39:16 följande:
    På vilket sätt är bilderna dåliga? Är det tekniskt dåliga eller tycker ni att ni själva inte ser bra ut på dem?Det kan vara bra att förklara detta för fotografen. Foton är ofta en ganska subjektiv, personlig upplevelse (så länge det inte är uppenbara tekniska brister). På bilder där ni själva tycker att ni ser dåliga ut på kan andra tycka att ni ser bra ut på. Fotografen väljer ut de bästa bilderna efter ett objektivt öga.Därför kan det vara bra att peka på vad man inte gillar i bilderna och hur ni vill ha dem. Det är även bra om man gått igenom vissa bas-saker innann fototillfället som om man inte vill fotas i vissa vinklar, inte ha sneda bilder etc.Hoppas det löser sig
Svar på tråden Någon annan som haft Annelie malmgren som fotograf, isåfall är ni nöjda med hennes bemötande?