• EllaBellaG

    minus 5 kg!

    Jag är på! 5 kg är vad jag behöver få bort också. Nådde mitt första viktmål för ett par veckor sedan då jag gått ner 10 kg. Har precis blivit arbetslös efter 3 år av studier. Blir tyvärr allt förmycket tid i soffan!

    Min plan är att skippa mjöl och pasta och veckohandla efter planerad matsedal.

    Ska också försöka rota fram stegräknaren och ta upp "10 000" steg om dagen. Någon annan som är på?

  • EllaBellaG

    Emmox: Tack! :) Stegräknare finns billigt på claes ohlson!

    Igår fick jag för mig att göra egen färskost. Smaksattde den med lime, vilket blev supergott till maten. Det som blev kvar fick jag idag för mig att göra cheesecake-glass av. Såå, nu sitter jag här med min halsbränna, synden straffar sig själv!

  • EllaBellaG

    Emmox: Hur länge har du kört/ska köra cambridge?

    Humlan66: Alla bäckar små ;) Har du någt delmål?

  • EllaBellaG

    Jag är hemsk! Hurtig i morse tog jag mig en promenad till stadsbiblioteket, mes stegräknaren på naturligtvis. Blev kvar där längre än väntat och klockan tickade mot lunch. Gick via stan hem för att kika in i mataffären för att handla lite varor som vi missat vid storhandligen. Och vad gör jag? Köper smågodis!! På en måndag dessutom! Jag har så himla dålig karaktär! Det borde vara förbjudet att ha godis vid kassorna! Grr! 5573 steg än så länge idag. Blir en långpromenad i eftermiddag!

    Nästa vecka fyller jag år och därför ska jag resa bort i några dagar och äta mat hos familjen så då får det bli vad de bjuder på. Men när jag kommer hem igen ska jag köra en sopp-"detox" som jag kört tidigare som är helt underbar! Varannan måltid äts soppan som vanligt och varannan ara buljongen. Ska satsa på 2 veckor denna gången. Tidigare har jag bara kört en vecka åt gången.

    Vikten rasar, samtidigt som man får i sig allt man behöver och soppan är god och mättande! Första dagen är helt ok, andra och tredje dagen blir man lite seg, men sen piggnar man till igen och hyn blir jättefräch!

  • EllaBellaG

    Hihi, vilket bra intryck jag måste göra nu, igår cheesecakeglass o idag smågodis, brukar inte vara riktigt så här illa :)

    Vena, konstigt att det inte märks på vågen, men på kläderna? Det kanske håller på att omfördela sig på nåt sätt. Du kanske tillhör de lyckliga få där det märks på mage och lår först ;)Annars är ju inte 2 veckor särskilt lång tid om man har ändrat sin kost (om man inte kör en radikalkur förståss).

    Emmox: Jag håller tummarna för dig och ditt mål! Hoppas du hittar en räknare, så kan vi tävla lite! :)

  • EllaBellaG
    EllaBellaG skrev 2009-03-03 13:57:18 följande:
    Och vad gör jag? Köper smågodis!! På en måndag dessutom! Jag har så himla dålig karaktär!
    Ops, Tisdag menade jag ju! Man blir lite förvirrad när man är arbetslös!
  • EllaBellaG

    Emmox! Guuud! Vad duktig du är som bara luktade på godiset! Det brukar normalt gå bra att gå förbi godishyllan, särskillt om sambon är med. Då agerar han högljutt samvete åt mig. När jag är ensam i affäre är det värre. Ja, jag måste medge mitt snedsprång och erkänna att jag åt upp godiset :(

    Sopp-"detox" som jag kallar det för är ett tips jag fått från min mamma, som hon i sin tur fått från sin vännina.

    Det är ett recept på en slags grönsakssoppa som man gör storkok på. Ingen buljong och ingen potatis, men massa annat gott och den blir riktigt matig och går utmärkt att frysa i portioner. Den käkar man 5ggr per dag. Är det en hård arbets/träningsdag äter man soppan som den är (om man nödvändigt behöver tugga nåt kan man ta ett knäckebröd) alt om det är en lugn dag så äter man bara buljongen som "mellanmål". Till detta måste man naturligtvis dricka massor av vatten! Enligt mammas vännina får man dricka the och kaffe också. Jag kör grönt the, för det tycker jag känns bäst. (Suck, jag känner mig taggad att börja nu, men det känns dumt när jag ska åka iväg och träffa släkten. Blir så tråkigt för dem också.)

    Sen så jag jag ju lagt om mina dagliga matrutiner också så det passar mig och så den nya vikten hålls. Jag går nästan överallt. Jag planerar en veckomeny och storhandlar eftersom jag helt enkelt inte klarar att gå i affärer utan att handla nåt (som ni märkt). Som belöning är det tillåtet att äta godis för 25kr veckan, som ska ätas mellan fredag-söndag (det blir minsann ingen denna helgen eftersom jag fuskat!). och så skippar jag i långt om möjligt pasta och mjöl. Dessa små förändringar har lett till -10 kg, så jag kan ju inte vara helt fel ute!

    ops, det blev långt :/

  • EllaBellaG

    Ni är så duktiga med era dieter och träningar!

    Igår blev jag så himmla glad! Fick in mina sista poäng och meddelande om att jag är helt klar med utbildningen! ALDRIG mera några tentor, uppgifter eller uppsatser!
    Fantastiskt, Trodde aldrig att jag skulle klara av att läsa på högskolan, men det gick!

    OCH så blev jag kallad på arbetsintervju, i morgon!

    Nu är jag helt lyrisk och harfått mig en morot. Har prelinimärsatt tid för bröllop i aug 2010. Men det beror på om jag får jobb i tid och hinner spara tillräckligt tills dess. Och nu är jag på god väg! Huuuuuurrrraaaaaaaaaa!!

    Längtar efter slutet av nästa vecka när jag fått besked! Ser framför mig hur jag går på min detox, tjatar med mäklare inför flytt, kollar lägenheter och springer runt i möbel affärer och kollar på soffor! :)

  • EllaBellaG

    Jag har läst arbetsterapi i Linköping. Ska strax åka iväg för att vara framme och utvilad i morgon. Blir ca 6 timars resa, men det är det värt för ett jobb! Komemer finnas internet på bussen så jag ska nog kunna sysselsätta mig. Vad är det för ämne du har tenta i?

    Känner så väl igen det där att inte kunna äta blir att baka och äta det som är hemma. Bulla i frysen och dylikt fungerar helt enkelt inte för vissa!

  • EllaBellaG

    Nu är jag hemma igen! Har spenderat en vecka på västkusten! Blev kallad på ytterligare en intervju, så nu väntar jag på svar från 2 olika arbetsgivare. Ska få svara nästa vecka *hoppas hoppas*!

    Passade på att kolla in platser för vigsel och fest, så nu har vi bestämt oss för en plats! Härligt!

    I kväll börjar jag med min soppdetox. Jag ska hålla er uppdaterade om hur det går!

    Hur går det för er tjejer? Händer det nåt?

  • EllaBellaG

    Emmox: Syndat hur då? Ajabaja! :) Nä, nu kör vi stenhårt med våra dieter..hehe..lätt att säga för mig som är inne på min första dag

    Soppan blev toppen och nu är det dax för lite lunch!

    Idag är det VÅÅÅRväder..tror minnsan att det får bli en skogspromenad sen.

  • EllaBellaG

    WOOHOO! Inne på 3.e dagen med ren diet nu! Igårkväll hade jag en jättesvaka, men lyckades kämpa mig igenom den utan att fuska! Sambon åt mackor som såg underbart goda ut, och på tv.n (bygglov) hade de dukat upp värsta fika bordet med diverse bakverk. Då var det riktigt tungt! Men idag känns det mycket bättre faktiskt. Tror det värsta sötsuget håller på att släppa nu. Under dag 1 så hade jag bara godis och mat i tankarna.

    Idag har jag storstädat för att hålla igång!

    P.s. Guuud, vad jobbigt det är att man blir så kissenödig hela tiden!

  • EllaBellaG

    Taha: Ojdå! Det verkar som om du gör dig redo för en helomvändning när det gäller kostvanor ;)

  • EllaBellaG

    Blev sjuk igår. Lyckades inte hålla nere soppan, så det enda jag fick i mig var te o knäckebröd :(

    Har avbrutit kuren eftersom jag måste få i mig nåt. Fick bli yoghurt i morse. Suck..

    Jaja, vägde mig och faktiskt så han det ge resultat! -2,2 kilo!!
    Visst, endel är ju vätska förståss, men har ju druckit mängder med vatten under tiden, så det måste ju vara lite annat också.

    Idag blir det en promenad till rödakorset för att skänka bort lite grejor som dök upp vid förrådsrensningen.

  • EllaBellaG

    Emmox: Tack! Mår mycket bättre nu. Kör på med min "vanliga" diet nu istället. Du är så duktig som fortsätter med nya tag.

    Sushi är jättegott! Superlätt att göra också. Jag brukar koka helt vanligt ris, eller råris, med lite mer vätska än vanligt. Då blir det kladdigare. Sen brukar jag ta lite vad jag har i kyl och frys. Morot, gurka, paprika, avocado, purjolök går finfint att strimla o lägga i. Gillar man inte lax så funkar räkor utmärkt. Har jag inte någon wasabi hemma kör jag med pepparrot istället. Går fint det med

  • EllaBellaG

    Hej Fjosok! Välkommen hit till oss övriga som kämpar med vikt (och ibland även annat)! Vilken trevlig presentation du har , och stort grattis till dina 7 kg. Toppen! Jag blir ju lite nyfiken på vad din nya livsstil innebär förståss!

    Jag har legat på latsidan ett tag, men har faktiskt lyckats hålla vikten stilla, så jag är inte så sur för det. 4 kg kvar för min del nu.

  • EllaBellaG

    Hej igen alla gamla och nya!

    Har inte kikat in här på ett tag insåg jag nyss. Ska sälja lägnenhet så har fullt upp med att kolla upp mäklare och försäljningsstrategier. Sen så är det ju det eviga jobbsökandet då. Hoppas på svar idag faktiskt!

    Hur går det för er? Här har det legat still ett tag, fast de senaste dagarna han jag kommit igång ganska bra igen. Härligt vad mycket man kan göra i solen! I stället för träning ska jag idag: bygga en hylla, rensa ur garderob, ta en promenad och kolla blommor och "piff" till visning, och fixa iordning balkongen. I morgon ska jag ta en långproenad till köpcentrat och kika på möbler. Det blir en heldag på benen =)

    Igår fick jag en oväntad överraskning! Blivande svärföräldrarna vill bidra m 30 000:- till bröllopet. Med tanke på att vi kör budget är det en enorm summa för oss!

  • EllaBellaG

    Visst ja! Glömde säga att jag har beställt en GRATIS tränings DVD från denhär sidan : www.corewellness.se

    Ska bli spännande o se vad det är för nåt. Ursprungligen ett träningsprogram mot inkontinensbesvär tydligen, men fokus ligger på att stärka upp kroppens naturliga "korsett". Dvs mycket mag,rygg och bäckenträning.

  • EllaBellaG

    Hej på er!

    Hoppas ni har haft en trevlig påsk! Själv har jag vart nere i Lund på besök hos min syster! Där har det blivit enheldel mjöl som jag egentligen ska låta bli, så nu är min mage jättesvullen och gör ont :(

    Ställde mig på vågen och har iaf inte gått upp nåt. Det tackar vi det finfina vädret för!

    Igår kom den gratis träningsvideon som jag har beställt! Har förberett lägenhet för visning så har inte hunnit köra nåt ännu, men har planerat in tid för det i morgon.

Svar på tråden minus 5 kg!