• Livsglöd

Göra naglar själv... Hur svårt?

Hur svårt är det egentligen att göra naglarna själv? Vilket märke ska man använda? vad kostar det?

• Svar på tråden Göra naglar själv... Hur svårt?
  • Chrisse och Jonas

Jag har använt sådana lösnaglar man bara klistrar på när det varit typ Halloween eller nåt.. men det är jobbigt. Har man inte så långa nagler i sig själv är det för stor skillnad att plötsligt ha långa eller längre iallafall.. man har svårt att använda händerna som man är van vid.. och det är ju jobbigt på sitt eget bröllop. Plus att hålla på och oroa sig för att de ska åka av. Bättre att få det gjort eller ta hand om sina egna och göra de så fina du kan själv med vård och fint nagelack.
    Tycker jag iallafall.

• Luucie

Det är också så att formen på den egna nageln har betydelse för hur bra "vanliga" lösnaglar sitter. Får man på nageln perfekt på en helt slät nagel som dessutom har samma kurva som lösnageln så kan man undvika luftfickor och släpp.

Tyvärr har de flesta människor lite randiga, buckliga eller platta naglar. Det säger nästan sig självt att färdigformade plastnaglar inte kommer att sitta bra på det underlaget.
    Det är som att sätta på sig skor som är en storlek för små eller en hatt som är en storlek för stor...taskig passform helt enkelt.

Vill man inte bekosta ett besök till salong så tycker jag att det är mycket snyggare om man försöker göra det bästa av det man har.

Korta naglar är inte fel. Bara man har vårdade nagelband och jämna kanter. Köp en nagelolja och ett ljust eller genomskinligt lack. Det blir fräscht och snyggt.

• nyfiken87

Jag gjorde mina naglar själv i akryl men måste säga att de va ett himmla meck.Tog ca 4 timmar tills de va helklara och då hade ja övat i flera månader innan,men ja tycker resultatet blev bra om ja själv får säga det.Döm själva bilder finns i gallerit.
    Men ja skulle nog inte vågar göra de själv utan att träna inna och ha en massa tålamod.
    Angående lösnaglar som man limmar på hela nagel...de ser inte verkligt o fint ut, då är de finare med korta men välvårdade naglar.
    Lycka till va du en väljer=)Men ta gärna kort och dela med dig så vi får se resultatet=)

• Sååå lurade

Och du tycker att byggda nagalar ser verkligt ut? Nja vet väldigt få som har naturliga naglar som är så klumpiga naglar som byggda naglar blir...

nyfiken87 skrev 2009-03-01 23:31:00 följande:
    Jag gjorde mina naglar själv i akryl men måste säga att de va ett himmla meck.Tog ca 4 timmar tills de va helklara och då hade ja övat i flera månader innan,men ja tycker resultatet blev bra om ja själv får säga det.Döm själva bilder finns i gallerit.Men ja skulle nog inte vågar göra de själv utan att träna inna och ha en massa tålamod. Angående lösnaglar som man limmar på hela nagel...de ser inte verkligt o fint ut, då är de finare med korta men välvårdade naglar.Lycka till va du en väljer=)Men ta gärna kort och dela med dig så vi får se resultatet=)
  • Sååå lurade

Ska tillägga att jag själv har haft byggda naglar så jag har inget emot dem, men jag skulle ALDRIG påstå att vare sig de eller lösnaglar ser specieltt naturliga ut, men jag ser det som en snygg accesoar...

• Vill nu

till dotterns dop gjorde jag egna gelénaglar med ett kit jag köpte på hm. Var tippar, en gele som penslades på, och en spray för att härda. Funkade jättebra, och de blev rätt fina, men det blev släpp tidigare än på de naglar jag gjort hos proffs.
    Men det tog en himla tid att göra, även fast jag är rätt van att pyssla med naglarna, så jag skulle nog inte göra det till bröllopet. Var och gjorde mina igår i stället, och det behöver ju inte kosta mer än typ 500 kr om man letar runt lite!

• nyfiken87

Sååå lurade skrev 2009-03-02 07:11:29 följande:

Och du tycker att byggda nagalar ser verkligt ut? Nja vet väldigt få som har naturliga naglar som är så klumpiga naglar som byggda naglar blir...
    jag tycker att byggda naglar i 9 fall av 10 är bra mycket snyggare änn va naturliga naglar någonsin skulle kunna bli.

+ att klumpiga blir de inte om man gör dom hoss nån som verkligen kan, de blir tuna och fina o superhållbara.

Vem du gjort dina naglar hoss vet ja inte men de akrylnaglar ja harf har vart superfina...
  • Humlan66
    Rockstar skrev 2009-03-01 12:30:01 följande:
    first lady skrev 2009-02-28 18:26:06 följande:
    Det är ganska svårt att göra naglar på sig själv. krävs mycket träning. Men absolut! Kul att det blir fint resultat! Det finns ju absolut naglar som bara går att klistra på..men av erfarenhet från kunder som vill ha ett biligt alternativ så faller dom av efter någon timme. Måste bara få flika in.. på det som humlan66 skrev. Naglar kan INTE mögla. Däremot så kan man få en svampinfektion som blir grön. Då känns nageln lite mjuk och svampig. Det går inte att fila bort eller med medicin. Det måste växa bort. Oftast får man det när man fått in fukt under materialet och limmat där man har fått luftfickan.Limma på släpp är icke att rekommendera.
    det va det jag menade
  • Sååå lurade

Säger inte att det inte är snyggt och han jag gjorde mina acrylnaglar hos ÄR riktigt duktig (japp tro det eller ej men det är en man på ca:50 år, skapligt udda och inte helt otippat gay) men jag klagar definitivt inte på kvaliten. Lite rolig också. Börja nästa gråta när han sett att jag brytit av en av hans konstverk

Men det jag opponerade mig mot är om det ser verkligt ut med byggda naglar,för jag har inte sett en enda med byggda naglar som är lika tunna som verkliga naglar. och Därför tycker jag inte heller att det ser verkligt ut... Däremot hade en kompis till mig depends lösnaglar med kort fyrkantig nagel och jag såg inte att hon hade fejk förren jag kollade närmare... De passade nämligen väldigt bra på henne. Såg ut som om hon fått en shysst manikyr... MEn det är säkert som lucie säger, Alla kanske inte har en nagel som funkar med sådana lösnaglar.

nyfiken87 skrev 2009-03-02 11:34:56 följande:
    Sååå lurade skrev 2009-03-02 07:11:29 följande:
    jag tycker att byggda naglar i 9 fall av 10 är bra mycket snyggare änn va naturliga naglar någonsin skulle kunna bli.+ att klumpiga blir de inte om man gör dom hoss nån som verkligen kan, de blir tuna och fina o superhållbara.Vem du gjort dina naglar hoss vet ja inte men de akrylnaglar ja harf har vart superfina...
  • Livsglöd

tack för alla svar! Jag får se hur jag gör. Det är ett tag kvar. Eftersom vi har en begränsad budjet undrar jag om jag inte försöker hålla mina egna naglar fina istället. Men visst vore det kul med vackra naglar.

• Hemlig2009

Jag tycker fejkade naglar inte är speciellt snyggt egentligen. Frågade min sambo om vi ska lägga pengar på det till bröllopet och han hojtade "Absolut inte, det är så fult!". Han menade på att det syns lång väg att de inte är riktiga och att det då inte heller är vackert.

Nu är jag nog bortskämd med fina naglar av naturen, så ett fint lack på den stora dagen blir jättebra.

• Luucie

Jag tro att de flesta har en föreställning om konstnaglar att de ser ut som på en porrstjärna...Alltså megalånga kloliknande, tjocka med kritvita, fyrkantiga tippar.
    Och de finns fortfarande de som vill se ut så, ingen tvekan om det!
    Men faktum är att det nu för tiden går att göra naglar som ser både tunna och naturliga ut. Bara att de blir snyggare form och håller bättre.
    Så är det med det, tekniken går framåt även i nagelbranschen

Väljer du att fixa naglarna kan du ju be att få göra en provnagel först om du känner dig osäker på hur just den personen jobbar. Kostar väl inte mer än en lagning och det kan det ju vara värt om man vill vara säker på resultatet.

• didis

Jag har aldrig fixat till naglarna någongång (jobbar ju som tandläkare så långa naglar funkar inte på jobbet ändå).

Hade tänkt ha mina naturliga naglar men en nagel har spruckit en bit in på nagelbädden. Inte roligt att ha alla naglar snygga men en superduperkort. Blir det snyggt om man bara fixar till en nagel eller bör man göra allihop? Det hinner inte växa ut för det är knappt 2 v kvar till bröllopet...

• Luucie

Det funkar med naglar på tandläkare kirurger, ambulanspersonal,butiksarbetare, ladugårdsarbetare etc etc.

Om nageln sitter kvar kan man laga med gelé, silke eller akryl, beror lite på hur det ser ut...
    Annars skulle jag leta efter en salong som använder EZ Flow. De har produkter som ser väldigt naturliga ut.

• Rockstar
    Luucie skrev 2009-03-03 22:16:17 följande:
    Det funkar med naglar på tandläkare kirurger, ambulanspersonal,butiksarbetare, ladugårdsarbetare etc etc.Om nageln sitter kvar kan man laga med gelé, silke eller akryl, beror lite på hur det ser ut...Annars skulle jag leta efter en salong som använder EZ Flow. De har produkter som ser väldigt naturliga ut.
    Jag håller med! ez flow är ett kalasmärke. Även Light elegance är naturligt och sitter jättebra. Iof så är det individuellt hur märkena sitter.. men det blir naturligt och fint.
  • Bauti

Så klart alla kan göra naglar.
    Det är som med att klippa sig. Det klarar oxå alla av.
    Frågan är bara hur du ser ut efteråt.

• Ore
    Livsglöd skrev 2009-03-03 10:49:19 följande:
    tack för alla svar! Jag får se hur jag gör. Det är ett tag kvar. Eftersom vi har en begränsad budjet undrar jag om jag inte försöker hålla mina egna naglar fina istället. Men visst vore det kul med vackra naglar.
    En snygg fransk manikyr så tyckte jag att mina naglar var jättebra. Har kollat litet på ett sånt här kit, och funderat på om inte tom jag skulle kunna göra egen manikyr med det... Fast jag har inte provat, än...

www.sallyhansen.com/product.cfm
Svar på tråden Göra naglar själv... Hur svårt?