Göra naglar själv... Hur svårt?
Hur svårt är det egentligen att göra naglarna själv? Vilket märke ska man använda? vad kostar det?
Hur svårt är det egentligen att göra naglarna själv? Vilket märke ska man använda? vad kostar det?
Hej.
jag har byggt naglar själv i flera år, köper dessa på åhlens kostar 299:- tippar som klistras på sen doppar man nageln i ett pulver efter penslar man på ett medel som nagellack typ och sen sprutar man en spray på, Så bildas pulvret till ett gel som stelnar. Kräver tid första gångerna å träning rekommenderas.
Sen filar man på naglarnas uppsida för att gämna till ytan om det behövs och kanterna, längden.
OJ! det lät avancerat!
ursäkta min okunskap har aldrig fixat mina naglar.
Jag hade tänkt köpa lösnaglar,
men jag trodde i min enfald att man liksom klistrade på
hela nageln..... och att det var klart sen.
Jag rekomenderar att du går till ett proffs och be hon/han att göra enfas med gel. Har ingen bra förklaring på hur det går till för själv gör jag en annan variant.
Kram till alla.
Jag är impad av er tjejer som köper på butik vad jag anser är ganska risiga grejer men ändå får ett fint resultat.
Men jag misstänker att det kräver en del träning och tålamod?
Har man aldrig gjort det förut skulle jag aldrig rekommendera att man ens försöker, till sitt eget bröllop.
Det skulle vara som att klippa sig själv eller sminka sig när man aldrig gjort det förut!
Om du vill ha fin naglar så kan det vara värt att betala för det en gång så kan du känna dig trygg att de inte ramlar av eller går sönder mitt upp i alltihop.
Tro mig du kommer att vara tillräckligt nervös ändå
Självklart krävs det lite övning. det finns hela naglar man klistrar på, tyvärr sitter inte dessa bra, lätta att tappa och så.
Har du långt kvar till bröllopet kan du träna, ännars rekomenderar jag proffs då ligger de på från 400-800 kr beroende på material, acryl.gel typ
Det kan ju blir så mkt tok när man försöker bygga naglar själv. Tex om man får en ficka där det kan krypa in smuts och sen fukt som bildar bakterier=mögel, då kan man få väldiga skador på den egna nageln. Jag har sett hemska bilder på otränat folk som försökt sig på detta själv
men visst - det går med en MASSA träning.Dock skulle jag INTE ta dom man bara klistrar på till sitt eget bröllop- noway
first lady skrev 2009-02-28 18:26:06 följande:
jag har använt depend lösnaglar vid flera tillfällen och vill man vara fin för en dag så är det ett bra alternativ. har aldrig varit med om att de bara suttit i en timma. Inte de man limmar fast. Jag har snarare haft problem att få bort dem utan skada nageln... Men för säkerhetskull kan man ha extra nagellim med sig i väskan. Men det är bara depent som funkat bra för mig...
menar depend