• Livsglöd

    Vigsel 11 juli och korvskinnsklänning!

    Jag fick på mig klänningen, det fick jag, men den satt som ett korvskinn. Nu behöver jag gå ner så den sitter bra!! Tänkte skippa godis, efterrätter och kaffebröd. Dricka mycket vatten och äta mindre portioner och mycket frukt och grönt. Röra på mig så mycket jag hinner och kan. Hur gör ni?

  • Svar på tråden Vigsel 11 juli och korvskinnsklänning!
  • 090208

    Jag levde pa kaffe och cigg i 2 manader, gick sjalvklart ner en jakla massa... Men inget jag rekommenderar. Grejen ar den att jag blir sa jakla uttrakad nar det inte hander nat bums...

    Ut och spring en halvtimme varje dag, tycker jag funkar.
    Fullkornsflingor eller havregrynsgrot till middag. "Frukost som en kung, lunch som en prins och middag som en fattiglapp." En normal middag kl. 19 hinner man ju inte branna av sig innan man gar och lagger sig. Om man inte har turen att fa sig ett maraton-kn...

    Ett stort glas vatten innan maltider oxa, sa blir man ju matt fortare.
    Tuggummi efter maten sa drar inte sotsuget igang.

    Sit-ups varje morgon, speciellt sana sneda. Superfin midja av sana!

    Lycka till!

  • Hammerman

    Mitt nuvarande träningsschema:

    Måndag: Ben
    Tisdag: Aikido
    Onsdag: Armar
    Torsdag: Aikido
    Fredag: Rygg
    Lördag: Bröst
    Söndag: Axlar

    Viktiga övningar att få med är knäböj på benpasset och marklyft på ryggpasset (ska göras med stång, rör överhuvudtaget inte smithmaskinen. Fria vikter är alltid bäst).

    Inkluderat i varje pass: 3 x 30 situps eller 3 x 15 såna där där man hänger i armarna och far upp med benen, vad dom nu heter. Försöker variera in lite andra magövningar ibland.

    Har iofs inte gått ner så mycket än, MEN jag har redan märkt tydliga resultat i hur mycket jag orkar med på träningen så jag antar att viktminskningen kommer... har bara tränat i tre veckor - en månad ungefär.

  • Hammerman

    Frukost varje morgon:

    1 tallrik havregrynsgröt med mjölk. INGEN sylt eller socker! Den ska ätas naturell!

    2 Ägg

    2 Husmans med kaviar.

    Lunch och middag i vanlig ordning, ät bara EN portion, du behöver inte backa även om det är gott. Undvik i möjligaste mån fikabröd, godis och annat sånt. Frukt är ett bra mellanmål.

  • Livsglöd
    Hammerman1 skrev 2009-03-03 18:22:28 följande:
    Frukost varje morgon: 1 tallrik havregrynsgröt med mjölk. INGEN sylt eller socker! Den ska ätas naturell!2 Ägg2 Husmans med kaviar. Lunch och middag i vanlig ordning, ät bara EN portion, du behöver inte backa även om det är gott. Undvik i möjligaste mån fikabröd, godis och annat sånt. Frukt är ett bra mellanmål.
    Tack för tipset!
  • Tigrinum

    Havregrynsgröt till frukost är en höjdare. Började med det i somras och bara det har minskat mitt sötsug enorm mycket. Funkar allra bäst i kombination med protein - som ägg.

    Träningsmässigt har jag blivit helt biten av BodyPump och BodyCombat som jag kombinerar med löpträning. Vill man minska i vikt (eller kanske snarare omfång) är det ju alltid bra att bygga muskler..

    Jag är inget stort fan av sit-ups för jag får lätt ont i nacken, men en annan övning som är sjukt jobbig och super för core, dvs de djupt liggande mag- och ryggmusklerna, är plankan. Stå på tår och underarmar och dra in naveln mot ryggraden samtidigt som du strävar efter att kroppen ska gå i en rak linje från nacke/axlar till fötter. Kan kompletteras med att drar in ett ben i taget under kroppen och nuddar golvet med knäet eller med att man rör ett ben i taget ut åt sidan så långt man orkar och touchar golvet med tån - samtidigt som man håller resten av kroppen så stilla som möjligt.

  • This Is Me Now

    Kör Cambridge!!
    Jag gick ner 27 kilo på några månader. Kolla min blogg om du vill läsa mer!
    kram o lycka till!

Svar på tråden Vigsel 11 juli och korvskinnsklänning!