• MrsX2B

New York bröllop 2009

Jag o min blivande har precis bestämt oss för att det blir ett bröllop i NY, i Svenska kyrkan. Önskar kontakt med fler som har samma planer så vi kan utbyta lite tips o idéer. Vi är lite i valet o kvalet om det blir nu i december el om vi ska vänta till våren 2010. Men vi har alltid velat uppleva NY i december i julskyltning o samtidigt passa på att julshoppa (båda har varit i NY tidigare så vi har sett allt man bör), men åker vi på våren så slipper man kylan... svårt.

• Svar på tråden New York bröllop 2009
  • NuevaYorke090909

Åh vilken underbar tråd!! Vi gifter oss 9 september hos svenska kyrkan i new york (inte så svårt att utläsa från mitt nick kanske?:)) Är helt otroligt laddad och det ska bli jättekul allting!

Vart har ni tänkt äta bröllopsmiddagen på kvällen? Vi har tänkt på Tavern on the green, The View (högst upp i marriott marquis) eller kanske Aquavit..

• Happyasahippo

Kul att ni kommit sa langt allihop! Jag har bott i NY 4 ar tills i december forra aret sa jag har lite koll om ni undrar om nagot om stan

Darfor ville jag bara saga till I Love NY att ni gör ratt i att skippa Waldorf Astoria for det ar inte alls var det en gang var. ar rejalt slitet och dyrt. Da finns det sa manga andra stallen att bo pa istallet i NY.

Tavern on the Green ar en klassiker och rent matmassigt mkt bra. Aven Boathouse i Central Park ar trevligt och manga har brollopsmiddagar dar. Ett annat tips ar River Cafe i Brooklyn precis under B'klyn Bridge som ar med superb utsikt over manhattan. Dit kan man aven aka watertaxi fran 34th street.

Aquavit ar...inte sa jattebra langre tycker jag personligen. Far val knappast saga det med tanke pa Marcus' svenska bakgrund men jag tycker inte de star sig i konkurrensen med andra restauranger i samma prisklass. fast det ar ju nara Svenska Kyrkan óm det ar viktigt.

Anyway, bara nagra ideer....

• Clavi

Hallå!

Vi åker på bröllopsresa till NY i juni. Ska bo på Milford plaza. Nån som känner till det?

• I love NY

Tack Happyasahippo för lite tips på ställen att äta bröllopsmiddag. Hade funderat på Aquavit men ska kanske skippa även det. Rainbow grill har jag hört att många har bröllopsmiddag. För vår del beror det nog mycket hur många personer som följer med till New York, vilken prisklass vi väljer, men man vill ju ha något bra ändå.

• Cackis

Clavi skrev 2009-04-01 20:38:48 följande:

Hallå!Vi åker på bröllopsresa till NY i juni. Ska bo på Milford plaza. Nån som känner till det?
    Nu har ni ju uppenbarligen redan bokat bokat Milford Plaza, så jag ska försöka säga nåt positivt, men tyvärr så tyckte varken jag eller blivande maken att det var nåt vidare. Det är ju ett två-stjärnigt hotell och har standard som ett sådant också. Trots att vi valde deras Club Level-rum så nådde det inte våra krav, som inte är helt orimliga. Det luktade gammal inpyrd rök i korridoren och mycket kändes gammalt och slitet.

Dock är lobbyn och receptionen stor och fräsch, riktigt tjusig till och med - så man får upp förväntningarna. Men standarden på rummen är inget vidare. I vårt rum hade städerskan glömt att torka av gamla vinfläckar. Men frukosten var helt okej (som ingår när man väljer Club Level) och bra service.

Finns många bättre hotell i NY för samma peng som på Milford, så har ni möjlighet att boka om skulle jag råda er att göra det.
  • linvinter

Vi har tänkt boka Hilton Graden Inn vid Madison square graden. Någon som vet hur det är?

• NuevaYorke090909

Linvinter: Vi har bokat Hilton Times Square. Som jag förstått det så är de Hilton som heter Garden Inn av lite sämre kvalitet.. men det här är vad resebyrån sa. Men jag tycker att Hilton som Hilton.. borde ju vara bra kvalite..

• linvinter

NuevaYorke090909: Jag har också förstått att det är så. Men jag resonerar också lite som Hilton är ju ändå Hilton och kan inte vara värsta bottennappet.

• NY brud

Vi gifte oss i New York förra sommaren! Kan bara säga att ni har något underbart att se fram emot!

Måste tyvärr hålla med Cackis om att Milford Plaza inte levde upp till våra förväntningar... Vi hade ett litet rum som var ganska slitet. Det ingick inte frukost för vår del utan vi åt oftast på ett ställe i närheten av hotellet, Europan tror jag det hette. Tur att man inte är så mycket på hotellet när det finns en så härlig stad att utforska.

Vi åt bröllopsmiddag på Rainbow room grill och det var riktigt bra med vacker utsikt från 65:e våningen.

Trivdes så pass bra med USA att vi kommer åka tillbaka denna sommar fast då blir det Kalifornien.

• Cackis

Hallå alla! Hur går det?

Här räknar vi ned för fullt. Vi drar iväg till New York om bara sisådär 2,5 vecka - den 18:e maj lyfter flyget!

Hoppas bara inte den där jäkla svininfluensan sätter käppar i hjulet!

• NuevaYorke090909

Ett tips till alla, på måndag får man med en stor NY-guide med Aftonbladet! Eller man får betala typ 60 kr, men ändå!

• linvinter

Någon som har tips om en trevlig restaurang där man kan äta middag en av dagarna i NY när man vill ha det lite "finare".

• Cackis

Är i New York nu! 26 grader - och strålande sol. I morgon 30 grader. Tyvärr risk för regn och åska på bröllopsdagen på lördag. Bröllopstårta, brudbukett fixat på plats - gick hur smidigt som helst. Idag kom bror och kusin inflygandes. I kväll kommer våra mammor och några vänner. Snart är alla på plats.

Nu ska vi iväg och prata med restaurangen som vi bokat för bröllopsmiddagen.

• L M N

Hej! Härligt med bröllop i NY! För oss blir det bröllopsresa dit. Någon smo hört nåt om Roosevelt Hotel? Lycka till allihop, hoppas ni får en härlig upplevelse!

• linvinter

Så mysigt!
    Vilket hotell bor ni på?

Cackis skrev 2009-05-20 22:52:13 följande:
    Är i New York nu! 26 grader - och strålande sol. I morgon 30 grader. Tyvärr risk för regn och åska på bröllopsdagen på lördag. Bröllopstårta, brudbukett fixat på plats - gick hur smidigt som helst. Idag kom bror och kusin inflygandes. I kväll kommer våra mammor och några vänner. Snart är alla på plats. Nu ska vi iväg och prata med restaurangen som vi bokat för bröllopsmiddagen.
  • I love NY

En månad kvar nu till vårt bröllop. Jag längtar:)

Grattis Cackis du bör vara fru nu. Jättenyfiken på hur ni haft det. Mitt största problem just nu är bröllopstårtan så du får gärna ge lite tips på vart ni köpt er eller om någon annan har bra tips.

• MrsX2B

Åh vad spännande Cackis! Jag är SÅ nyfiken att höra allt. Vill gärna höra om ni var nöjda med resturangen och hotellet också. Vi har inte bokat nåt än. Vill även veta om ni var nöjda med platsen i centralpark.

Svar på tråden New York bröllop 2009