• roro1

fått bröllopet filmat??

Hej alla!

jag undrar om någon här har haft en videograf på sitt bröllop som filmar vigseln och festen?

Vi gifter oss i Stockholm och vill gärna ha nån som filmar och gärna oxå fotar och sedan redigerar filmen.
    Tar tacksamt emot tips!

• Svar på tråden fått bröllopet filmat??
  • queenbee

Vi ska ha två killar, en som filmar och en som fotograferar. efter bröllopet redigerar de allting och så får vi en skiva med alla bilder och en skiva med den redigerade filmen.

Vi kom i kontakt med dem via blocket, jag satte in en annons att vi sökte fotograf och filmare och bad dem maila till mig med prisförslag och arbetsprover. Man får förhålla sig lite kritisk till de svar man får och verkligen kolla upp dem noggrant, men jag har endast fått svar från personer som arbetar med fotografering och verkar seriösa, inga knasisar.

Annars är det väl en god idé att googla runt och kolla efter hemsidor till fotografer i närheten och höra med vänner som tidigare har använt sig av någon fotograf/videograf. Samla på er några alternativ och jämför priserna!
    Lycka till!

• roro1

de som ska filma och fota ert bröllop..är de amatörer eller proffs??
    Har kollat ganska många men inte hittat någon som passar..antingen är det priset eller kvalitet som inte funkar:(
    får man fråga hur mycket ni betalar?

• queenbee
    roro1 skrev 2009-02-26 14:05:16 följande:
    de som ska filma och fota ert bröllop..är de amatörer eller proffs??Har kollat ganska många men inte hittat någon som passar..antingen är det priset eller kvalitet som inte funkar:(får man fråga hur mycket ni betalar?
    Halvproffs, kan man säga så? de har fotat bröllop innan och jag har fått se prov på vad de har gjort. De filmar dessutom mycket för svensk tv som jag också ska få hemskickat en cd med prov. De håller på och ska starta en egen firma nu.

För att följa oss hela dagen, fotografera och filma tar de 6000:-, inkl deras resa hit. En överkomlig summa jämfört med vissa som ligger på samma kvalité men har helt sjuka priser.

Sen är det ju en liten chansning, precis som med allt annat, man kan aldrig vara 100 på att det blir precis som man själv vill... det är svårt det där med fotograf, det svåraste för vår del hittils iaf... Hoppas att du hittar någon bra tillslut!
  • Taaanja

queenbee: det låter som ett grymt bra pris. vad har dem för hemsida?

• roro1

ja men det låter ju jättebra! det är som du säger det är alltid en chansning vilka man än väljer känns det som..man får väl hoppas på det bästa. Skulle jag kunna få deras kontaktuppgifter? Om du inte vill skriva det här får du gärna maila mig på rebaz.h@spray.se
    vore jättesnällt!

• brud i maj 09

Jag är också på jakt efter någon som kan filma (fotograf har jag). Om ni har tips får ni gärna maila mig på lina@bjelkmar.se

• queenbee
    roro1 skrev 2009-02-27 10:14:52 följande:
    ja men det låter ju jättebra! det är som du säger det är alltid en chansning vilka man än väljer känns det som..man får väl hoppas på det bästa. Skulle jag kunna få deras kontaktuppgifter? Om du inte vill skriva det här får du gärna maila mig på rebaz.h@spray.sevore jättesnällt!
    Jag ska höra med honom nästa gång jag pratar med dem så kan jag maila dig isf!
  • roro1

ja det vore såå bra! Och min mailadress ska förstås vara rebaz.h@spray. se

• 22 Augusti

Hej,

Jag letar åxå efter prisvärd filmograf, queenbee..kan inte du va snäll och mejla mig också om hans kontaktuppgifter? jätte tack neda_n@hotmail.com

• sandviken

jag vet en som är bra och prisvärd, jag har sett flera filmer, både bröllop och möhippor som dem har gjort och dem är proffsiga och riktigt snygga...jag tror inte dem var speciellt dyra heller. www.superdproduction.se

Svar på tråden fått bröllopet filmat??