• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 3

Hej brudar!

Nu är det dags för del 3 (!) av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter vi idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Åsa i London - Romfartuna kyrka 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska herrgården 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    catarinaw - Vigsel och fest Schenstömska herrgården 090815
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815
    lillatitti - Borglig vigsel utomhus, Scoutstugan Skultuna 090829
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090919

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-04 07:41
    Tillägg till listan:

catarinaw - Vigsel och fest Schenströmska herrgården 080815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 3
  • sanste

Jag letar efter underhållning för fullt till festen. Vi vill helst ha ett band.
    Ni som har band på festen, vilka har nu bokat och vad kostar det?
    Har pratat med ett band och de tog 85oo kr, och när jag kollade upp en dj kostade det 4000 kr...

• Pyret83

Halloj! Tänkte bara ställa en liten fråna om gästlistan....
    Jag och min sambo har fått ihop en gästlista med lika många vuxna med barnen på "min sida" är 9 och "hans sida" 1. Vi har inte bestämmt än om vi ska ha barnfritt eller ej, men om vi nu ska ha med alla barn, tycker ni det spelar någon roll??
    Jag tänkte på det här med att det är kul att bjuda lika många, men jag kan ju inte hjälpa att mina vänner och släktingar ynglar av sig =)

• Ia o Puh

Hej! Sorry, det kändes så fel när jag skrev rebellen...men jag skrev det ändå...självklart var det dig mysan som jag träffade...hahaha, bröllopssenil, kan man bli det?

• Rebellen75

Man kan inte har rätt jämt
    Ia o Puh skrev 2009-04-16 19:40:26 följande:

Hej! Sorry, det kändes så fel när jag skrev rebellen...men jag skrev det ändå...självklart var det dig mysan som jag träffade...hahaha, bröllopssenil, kan man bli det?
  • JennyLH

Verkar som ni hade kul på fiat, en anna fick jobba 7 timar idag fördet fattades folk.

tänkte att kan an inte fråga växhuset omde har lite band där som vill ställa upp för billig penning?

Ett band spelade på Oliver förut de var jättebra men nybörjare.
    Vågar man fårga där?
    Ni som vill ha band menar jag???

• 73an76an

Hej alla och tack för välkomnadet.. Det verkar som ni är ett bra tight gäng men verkar ändå släppa in lite nya oxå :)

Brunnby låter bra... måste nog ta mig dit och titta..

Frågade i dag på Dingtuna kyrka den dagen vi vill gifta oss.. De var upptaget på dagen och ledigt först kl 16..Vi som hade tänkt att ha vigsel kl 13, sen öppet hus till kl 18 och middagkl 19... men det spriker ju... undra om vi ska planera om tiden eller leta ny kyrka..?! Blir nog en ny kyrka..

• Mangos
    73an76an skrev 2009-04-16 21:21:26 följande:
    Hej alla och tack för välkomnadet.. Det verkar som ni är ett bra tight gäng men verkar ändå släppa in lite nya oxå :)Brunnby låter bra... måste nog ta mig dit och titta..Frågade i dag på Dingtuna kyrka den dagen vi vill gifta oss.. De var upptaget på dagen och ledigt först kl 16..Vi som hade tänkt att ha vigsel kl 13, sen öppet hus till kl 18 och middagkl 19... men det spriker ju... undra om vi ska planera om tiden eller leta ny kyrka..?! Blir nog en ny kyrka..
    Ring och prata med Birgitta har nämligen hört ett rykte om att de ska sluta hyra ut Brunnby men vet inte omdet stämmer!
  • Mangos
    sanste skrev 2009-04-16 10:38:37 följande:
    Jag letar efter underhållning för fullt till festen. Vi vill helst ha ett band.Ni som har band på festen, vilka har nu bokat och vad kostar det?Har pratat med ett band och de tog 85oo kr, och när jag kollade upp en dj kostade det 4000 kr...
    Har precis samma problem just nu. Vad ska man ha för band? Vilka har du pratat med? Min m2b är rädd att bandet ska va för "afterski likt" vad han nu menar med det, förstår inte riktigt.
  • Barret

Hej,
    Jag tycker inte det spelar någon roll om man bjuder fler ifrån brudens sida än från brudgummens (eller tvärt om). Bjud dom ni vill bjuda helt enkelt!

Pyret83 skrev 2009-04-16 18:18:28 följande:
    Halloj! Tänkte bara ställa en liten fråna om gästlistan....Jag och min sambo har fått ihop en gästlista med lika många vuxna med barnen på "min sida" är 9 och "hans sida" 1. Vi har inte bestämmt än om vi ska ha barnfritt eller ej, men om vi nu ska ha med alla barn, tycker ni det spelar någon roll??Jag tänkte på det här med att det är kul att bjuda lika många, men jag kan ju inte hjälpa att mina vänner och släktingar ynglar av sig =)
  • Blivande fru E C

Hej,

Är ny på BT och intresserade mig för er eviga Västeråstråd då vi har helt vänt om och nu kommer att gifta oss i Västerås i stället för Stockholm. Vi ska dit i helgen och kolla på lokaler men har problem då kyrka och lokal inte verkar vara lediga på samma datum... Är det någon som har tips på kyrka i centrala Västerås förutom domkyran, som tar ca 100 pers?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 3