Liljekonvalj
Jag tänkte ha liljekonvalj i min blombuktett och undrar hur många stjälkar liljekonvalj man skulle behöva ifall man bara skulle ha en bukett med liljekonvalj? Vill inte ha så stor bukett.
Jag tänkte ha liljekonvalj i min blombuktett och undrar hur många stjälkar liljekonvalj man skulle behöva ifall man bara skulle ha en bukett med liljekonvalj? Vill inte ha så stor bukett.
Hej det berors på hur stor bukett du vill ha. Dem e ju inte så stora i stjälkarna. Ska du ha blad oxå eller bara blommorna? men räkna en 50 kanske. Svårt att säga exakt. Lycka till
Vill ha lite liljekonvalj i haret tror jag. Finns dom att hitta i skogen i juli?? Kan ingenting om sant har, men har fatt for mig att alla blommor forsvinner efter juni.....
passionsblomman, HJALP!!
Nej det finns de inte. Du måste köpa odlade, som säljs i knippen om 25 stjälkar. de kostar massor, typmellan 40-50 kr STYCK, men är sagolika. Det innebär alltså att en bukett bara i blommor kostar mellan 1000-1300 kr, om man har 25 stjälkar.
Vill man ha 50 stjälkar, blir det runt 2000 kr totalt, med jobba och allt.
Det beror nog på stjälkstorleken...som kan variera rätt bra, skulle jag tro.
Någon som vet när lijekonvaljerna blommar?
"Passionsblomma" kan allt om blommor så inboxa henne eller skriv i hennes gästbok
JAG är säkert helt ute och cyklar när jag skriver att dom blommar i mitten av JUNI...men dom finns ju säkert i blomsterhandeln under längre period
Olika i olika delar av landet,och också skiftande år från år, beroende på om det blir en varm vår eller ej. Men det brukar vara typ mitten av maj-mitten av juni beroende på var i landet man tänkt lyckas plocka dem...
(obs-jag kan långt ifrån allt om blommor...)
Jag fyller år i slutet av maj, och fick alltid en bukett liljekonvaljer på frukostbrickan när jag var liten!
skulle vilja ha en bukett med enbart liljekonvaljer och texasgräs. Eller usch jag vet inte...kanske liljekonvalj, ljusrosa rosor och texasgräs.