• DarkBrideInWhite

Tankar om tärna

Har sedan vi började planera bröllop tidigt i höstas vetat vem jag vill ha som tärna och tillfrågade också redan då henne om hon ville vara det vilket hon tackade ja till. Nu är det så att jag kommit fram till att jag eventuellt vill ha ytterligare en av mina andra vänner som tärna men är lite orolig att det blir dumt att fråga först nu om hon vill vara det. Bröllopet har alltså varit planerat sedan i September vilket varit officiellt och den eventuellt tilltänkta tärnan har alltså vetat om bröllopet sedan dess men det var först i januari som jag berättade vem som skulle vara min tärna. Vi gifter oss den 25 juli vilket alla också vet om. Tror ni att det på något sätt blir dumt att fråga så här sent om hon vill vara min tärna? Skulle ni ta illa upp för att få frågan så här sent och känna er på något sätt som att komma i andra hand när det redan finns en annan tärna med i bilden? Är det bättre att låta bli att ha två tärnor med tanke på utgångsläget?

• Svar på tråden Tankar om tärna
  • AnnaoJohn

Jag hade absolut inte tagit illa upp av att bli tillfrågad senare! Hellre det än inte alls. :)

• MrsCoverdale

Klart du ska fråga! Jag hade inte heller tagit illa vid mig, jag hade bara blivit glad!!

Du kan ju lägga fram det lite snyggt, typ "vi hade bestämt att vi skulle hålla oss till en men jag känner att jag verkligen vill ha dig med så vi struntar i det och har fler" eller nåt, inte vet jag.. men det kanske tar udden av det på ett vis.

Svar på tråden Tankar om tärna