• annelioandreas

Bröllopsnatten på billigt hotell!?!

Vi har ännu inte bestämt var vi ska spendera bröllopsnatten. Men att vara hemma känns ju lite tråkigt.
    Budgeten över den delen är inte så jättestor, samtidigt som vi såklart vill unna oss lite också.
    Någon som har något bra förslag på ett billigt hotell?
    Vi bor i Göteborg!

• Svar på tråden Bröllopsnatten på billigt hotell!?!
  • annelioandreas

Tjaaa.. Absolut max. 2000:- någonting. Men det kanske inte blir så mycket övernattning för dom pengarna?

• Sussii

vi ska nog bara vara hemma och medans jag är iväg på förmiddagen och allt så gör min blivande man det fint emma, för har man fest efterbröllopet så blir det sent och åka till ett hottel för att däcka i sängen och gå upp för att lämna rummet runt 11 -12 känns inte lockande för oss. så vi ska ordna barnvakt så barnen är borta bröllopsnatten och äcen dagen efter så man kan ha en mysig morgon med chanpange och lite sånt. om det blir som planerat i tankarna :P

• Tooticki

Det kan kanske vara svårt! Annars kan ni ju be några vänner/familjemedlemmar att fixa i ordning ert hem med blommor, ljus, nya/fräscha lakan, chokladpraliner, frukt, bär, fin frukost etc.

www.brollopssviter.se/search/

• Ore

Övernattninga kan man säkert få, men det kanske blir svårare att hitta en svit till det priset... Men ett vanligt hotellrum kan ju vara väl så trevligt. Se bara till att få ett med dubbelsäng, inte två enkelsängar!

• Julia78

Kolla men något First Hotell, här där vi bor har de ett brölopspaket för 1995:- Ingår Choklad, Champagne och frukost antingen via rooservice eller i matsalen.

• Tooticki
    Ore skrev 2009-02-24 11:05:48 följande:
    Se bara till att få ett med dubbelsäng, inte två enkelsängar!
    Varför då? *förvirrad*
  • Imma
    Tooticki skrev 2009-02-24 11:09:34 följande:
    Varför då? *förvirrad*
  • Tooticki
    Imma skrev 2009-02-24 11:23:40 följande:
  • Susanna och Fredrik

Man behöver ju inte ta en bröllopssvit! De är ju dyrare i regel....
    Vi har faktiskt tagit och bokat via coophotellpremie på ett mysigt herrgårdshotell i täby utanför sthlm....då fick vi 2 nätter så vi kan bo där natten till bröllopet också vilket är skönt då vi kommer ha gäster boende i vår lägenhet.

Men Elite plaza i Göteborg är ju så fint...de har något som heter Lovers weekend som inte är så dyrt...har jag för mig...

Ofta ingår det champagne och sånt i bröllopssviten...behöver man den...? I så fall tar vi med en egen flaska, blir nog bättre pris då :)

• Ore
    Tooticki skrev 2009-02-24 11:09:34 följande:
    Varför då? *förvirrad*
    Ja, det beror ju på vad man ska göra förstås...

Men om man vill ha mycket sängyta för vad man nu tänkt göra, så rekommenderar jag ett rum med dubbelsäng. Dubbelrum i Sverige kan annars se litet olika ut, och kan lika väl vara med två enkelsängar, är min erfarenhet i alla fall.
  • Tooticki
    Ore skrev 2009-02-24 11:42:36 följande:
    Ja, det beror ju på vad man ska göra förstås... Men om man vill ha mycket sängyta för vad man nu tänkt göra, så rekommenderar jag ett rum med dubbelsäng. Dubbelrum i Sverige kan annars se litet olika ut, och kan lika väl vara med två enkelsängar, är min erfarenhet i alla fall.
    Jag spelade bara lite dum, jag förstod vad du menade Ore!
  • sommarbrud2010

Vi ska visserligen gifta oss i Linköping och alltså bokat en svit där men våran svit med stor dusch, bastu, choklad och mousserande vin när man kommer samt frukost på sängen kostar 1795. Då får vi checka ur 12 om någon har bokat dagen efter, annars får vi checka ut 15:00 =)

• T RO

Vi har bokat två nätter på "vanligt" hotell. kostar 1200/rum. (Duxiana i Lund) Och då får vi antagligen bastu eller badkar.

För mig är lyxen med hotell att slippa städa, få fräscha lakan och så frukostbuffén såklart Så för mig finns det inget behov av cholkad, tända ljus, blommor etc. Det jag behöver är en mjuk säng och den bekväma och avslappnade tystnaden och lugnet tillsammans med min älskade!

• HurraViSkaGiftaOss

För två tusen får ni ett vanligt rum, säg att det är bröllopsnatt så kanske ni har tur och får uppgradering om det finns plats.
    Ni kan ju köpa en flaska skumpa och ställa dit själva om ni vill, för någon kommer ju i alla fall att ta dit er packning tidigare på dagen.
    Undvik att sova hemma, då blir det ju bara en ''vanlig dag'' nästa dag.

• Corona

En annan, billig idé är om man känner någon som har en mysig, avskild stuga någonstans... be att få låna den och se till att det finns delikatesser och blommor och vad man nu vill ha.

Självar bor vi hemma och lägger krutet på bröllopsresan istället. Det är väl med hotellrum som med allting annat, så fort det börjar med "bröllop-" så dubblar de priset

• Fanasis

Men herrejösses, två tusen kronor är väldigt mycket pengar. Klart ni får en just övernattning för detta.

Som någon annan sa, 1400 kr ger er två övernattning med Coop medmera kortet. Ofta på 4 stjärniga hotell! Både Clarion Hotell Odin och Quality hotell Winn i göteborg finns den dag jag gifter mig :o)

Jag ser ingen vits med att lägga stora pengar på den natten. Dagen efter umgås vi med släkten då mer än hälften av gästerna är tillresta. Att vi fick två nätter gjorde bara att vi inte vaknar tillsammans på bröllopsdagen vilket var viktigt för min blivande. Vi ska ses i kyrkan, så första natten sover jag med tärnan på hotellet, det ska bli såå skoj!!

Vi spar hellre pengarna och åker på en härlig romantisk weekend senare i höst :o)

Svar på tråden Bröllopsnatten på billigt hotell!?!