• sommarbrud2010

Hur mycket för ringarna?

Hej!
    Vi sitter med vår budget och undrar, hur mycket bör vi budgetera för ringarna? Vad har ni betalt och vilka har ni köpt?

Vi vill ha en diamantring till mig och en slät i samma modell lite honom.

Vore bra att få lite humm om vad det kostar...

• Svar på tråden Hur mycket för ringarna?
  • CamillaMarcus

Jag tar guldet från min mormors vigselringar. Ringen blir 7,5 mm bred med 21 stycken diamanter. Landar någonstans på 8500 kr.

• Tooticki

Våra fyra ringar har kostat ca 40 000 kr, då hade vi en del guld själva. I det priset ingår arbete för fem ringar (min mans förlovningsring gjorde vi om när vi kulle gifta oss), 15 vita briljanter, 1 cognacsfärgad, 1 stora briljant på 0,5 ct samt kostnad för infattningar.

• didis

Vi hade först inte tänkt ha ringar alls eftersom ingen av oss använder det till vardags.

Men, förståss efter att ha läst på BT, hittade jag precis den ringen jag ville ha!

Titan med makens namn präglat på utsidan. Kostnad ca 2000:-. Så nu har jag ring i alla fall!

• Vid havet

Vigselringen kommer kosta runt 20.000 minus det guldet jag har som jag ska betala med. Min sambo ska "bara" ha sin förlovningsring.

• sommarbrud2010
    didis skrev 2009-02-24 13:04:30 följande:
    Vi hade först inte tänkt ha ringar alls eftersom ingen av oss använder det till vardags.Men, förståss efter att ha läst på BT, hittade jag precis den ringen jag ville ha! Titan med makens namn präglat på utsidan. Kostnad ca 2000:-. Så nu har jag ring i alla fall!
    Vart har du köpt den?
  • didis

titanringar.com. Först strulade varukorgen och jag var rätt sur på dem men servicen efter det har varit kanon och snabbt gick det. Sedan visade det sig att det var för att cookisaran var inaktiverade som varukorgen inte ville ta mer än 1 vara...

Numer är jag en nöjd kund (men jag skickade ett surt mejl till dem först, det var sent på kvällen, får skylla på det).

sommarbrud2010 skrev 2009-02-24 15:19:32 följande:
    Vart har du köpt den?
  • JustMeAndMyLove

Vi kommer nog köra på de här:
    www.gylleneting.se/product_details.asp&cat2=&id=4100&sida=Schalins%20-%20Europa%20Exkl.%20|%20PRAG%20ALLIANS

Men av någon anledning har alla sidor jag brukar kolla på rngar på tagit bort alla priser??? Jättekonstigt.
    Eftersom vi är två tjejer har vi två damringar (med sten) så det går väl på ca 7000 för båda.

:)

• Persianbride2009

Vi har betalat 72000 för min f-ring, v-ring, killens "finring" (vitguld) och hans "vardagsrring" (tungsten). Köpta i USA.

• Nicossambo

Våra förlovnings ringar har vi beställt från hellkes. Där har dem många ringar i olika prisklasser, hittade en lite smalare ring som jag funderar på till vigselring super fin var den. Kolla in deras hemsida.

• JustMeAndMyLove

Vi köpte våra förlovningsringar på Helkes, och det gör vi aldrig om. Strulade med precis allt från storlek till kostnader etc. Dessutom tog det en evighet att få ringarna efter att vi blivit tvungna att skicka tillbaka min :(

Nicossambo skrev 2009-02-24 17:39:37 följande:
    Våra förlovnings ringar har vi beställt från hellkes. Där har dem många ringar i olika prisklasser, hittade en lite smalare ring som jag funderar på till vigselring super fin var den. Kolla in deras hemsida.
Svar på tråden Hur mycket för ringarna?