• Blivande fru 090807

Kuvertavgift eller inte?

Hej!

Vi har fudnerat på om vi ska ha en kuvert avgift eller inte. Hur gör ni andra? Är det snålt att ta ut en mindre avgift/familj? Är det vanligt att man gör det?

Sen OM vi nu bestämmer oss för att ha kuvertavgift, hur skriver man det då i inbjudan? Just så att det inte låter som att man tigger?

• Svar på tråden Kuvertavgift eller inte?
  • passionsblomman

Det är ju inte tigger ni gör om ni väljer att ta ut en kuvertavgift. Ni väljer att ta betalt av era gäster för maten.
    Dvs det kostar pengar att komma på ert bröllop.

Det är inte samma sak som att ni tex på önskelistan har att hellre en penninggåva som bidrag till tex resa, än saker.

Det är ett mycket kontroversiellt ämne på detta bröllopstorg, så bered dig på åsikter...

• Svanboet

Vill man ha kuvertavgift kan ma skriva precis så...

Klädsel: ...
    Kuvertavgift: ...kr/person

Jag tycker inte man ska ta ut kuvertavgift så det kommer inte vi att göra men jag skulle heller inte stanna hemma från ett bröllop som gäst bara för att de begärde kuvertavgift. Det är viktigt att det är rimligt dock om ni vill att så många som möjligt av gästerna ska komma.

• älskarlivet

Vi ska inte ha kuvertavgift kan jag börja med att säga. Jag hade nog funderat över om det hade varit värt att gå på ett bröllop som har kuvertavgift. Hade kanske inte gått på kusiners bröllop om det varit kuvertavgift t.ex, det hade berott på min relation till de som gifter sig.

• MrsCoverdale

Det finns många trådar om ämnet här på BT. Många verkar tycka att det är lite snålt att ta kuvertavgift, men det verkar också som om det är mer accepterat i Norrland än söder ut.

Jag tycker att det är helt ok, till och med ganska bekvämt, då slipper man liksom fundera.

Svar på tråden Kuvertavgift eller inte?