• Myster

    Ni som är gifta och betalade för makeup...

    ...tyckte ni efteråt att det kändes lite onödigt och att ni hade kunnat göra det lika bra själva, eller var det verkligen bra att ni lade pengar på det?

    Jag undrar för när jag har sett foton från olika bröllop så ser brudarna alltid ganska lätt sminkade ut "à la naturelle" och man undrar ju om man inte kan få till det själv med lite underlagskräm, puder och dylikt.

    Försöker få ner kostnaderna något...

  • Svar på tråden Ni som är gifta och betalade för makeup...
  • bridesilly

    Jag ångrar inte en sekund att jag lät min frisör göra sminket på mig. Jag betalde en timpenning på frisyr och smink så det kostade inte så värst mycket för just sminket. Resonerade att som så att jag skulle känna mig allt för stressad med att hår och smink skulle bli så bra som man vill om man gör det själv på sin bröllopsdag så ett proffs fick göra det istället

  • Myster

    Ok, det var ju bra att du fick det billigt. Ingen annan som vill dela med sig också?

  • Pumpkin

    Jag ångrar definitivt inte att jag fick sminket fixat, det var snarare en av de grejer som jag är mest glad att jag unnade mig. Även om min sminkning var rätt naturell så låg det en himla massa jobb bakom det och jag hade aldrig kunnat få en sminkning hålla så länge om jag sminkat mig själv.


  • Myster

    Är det så alltså? Ja då kanske man borde unna sig det då. Det är ju helt klart trevligt om man kan se bra ut hela dagen och natten

  • MulleNuh

    Ja, om man inte riktigt vet vad man sysslar med så borde man absolut lägga sitt nylle i ett proffs händer!

  • Rosenpetunia

    Det var definitivt värt vartenda öre
    Vi gifte oss i Iskyrkan och var ute i kylan under hela fotograferingen. Hade jag sminkat mig själv så är jag övertygad om att jag fått en lilablå nyans i ansiktet efter en timme i dessa minusgrader...
    Och alla lyckotårar då. Det var så skönt att känna sig 100% säker på att sminket sitter oavsett hur mycket jag bölar och det gjorde det verkligen, sminket höll sig lika fint hela låååånga dagen.

    Dessutom, hur skönt som helst att bara sitta och få både frisyr och smink fixat så man själv kunde fokusera på det som skulle ske... jag skakade ju som ett asplöv till och från, vågar inte ens tänka på hur sminket hade blivit med de darriga händerna

    Lycka till! Mitt råd är att du ska satsa på er stora dag, det är ju en dag utöver det vanliga... minst sagt

  • passionsblomman

    Jag kan ju bara säga att det oftast krävs ganska mycket smink och en hel del tid att få någon att se just sådär naturlig och"osminkad" ut, men med lyster i hyn, klara ögon och lagom rosiga kinder och inga skuggor under ögonen etc etc.
    LÄTT att jag ska låta en duktig sminkös fixa den dagen!

  • Myster

    Okej okej jag ger mig!

    Jag har blivit sminkad en gång av ett proffs och blev verkligen otroligt missnöjd. Men man kanske ska ge det en chans till och hoppas att det bara var hon som var oskicklig.

  • syllan

    om du ska bli sminkad på en salong eller så, så får du oftast en provsminkning innan, där ni kan testa färger och mängden smink osv, då vet du att du kommer bli nöjd på bröllopsdagen!!!

  • Sundance

    Jag måste faktiskt säga precis som du Myster. Jag har också blivit sminkad av proffs en gång och blivit jättemissnöjd. Har även sett min mamma hamna i samma situation, samt en vännina. Är det någon som har erfarenhet av att gifta sig sminkad med I.D. bare minerals? Jag älskar denna make up och har använt den länge men måste nog erkänna att när ögonen rinner när man cyklar och så så följer make upen med. Detta vill man ju inte råka ut för på bröllopsdagen men samtidigt vill man kanske inte byta märke en sådan dag heller. Någon som vet om det ingår i priset att man får en provsminkning för att bestämma hur det ska se ut?

Svar på tråden Ni som är gifta och betalade för makeup...