• MilaPila

Flytta bröllopet till annan ort?

Vi har valt att förlägga vårt lilla bröllop till vår nuvarande bostadsort. Det är här vi lever, har våra vänner, och det är här vi planerar att våra framtida barn ska växa upp. Nu har det framkommit att nära familjemedlemmar på hemorten (alltså där vi bodde förut) tycker att det är egoistiskt av oss att ha bröllopet 30 mil från deras bostadsort.

Vi har hela tiden haft inställningen att "de som kan och vill komma kommer", men ändå känns det ju tråkigt att de kanske inte är villiga att resa bort över en helg för att vara med när vi gifter oss.

Vad tycker ni? Är det egoistiskt av oss att gifta oss där vi bor? Bör vi flytta bröllopet för att underlätta för släktingar?

• Svar på tråden Flytta bröllopet till annan ort?
  • F A M E

Ja du, men om ni vänder på allting och planerar där uppe hur många får då resa samma sträcka? Och finns de möjligheter för alla att få samma logi som ni kan ge nere hos er?

• MilaPila

Tack! Jag älskar när folk har lite jävlar-anamma i sig :) Önskar att jag själv hade lite mer av det. Vi åker samma sträcka för födelsedagar etc.. men för vårt bröllop är det tydligen för långt att åka.

• Lady o Lufsen

Ytterligare ett argument för att ni INTE flyttar bröllopet!

MilaPila skrev 2009-02-19 23:36:15 följande:
    Tack! Jag älskar när folk har lite jävlar-anamma i sig :) Önskar att jag själv hade lite mer av det. Vi åker samma sträcka för födelsedagar etc.. men för vårt bröllop är det tydligen för långt att åka.
  • MilaPila

FAME: Vi skulle nog kunna knöka in folk i vår gamla hemstad, men dock inte alla. Vi räknade ut att ett bröllop i den staden skulle bli femtusen kronor dyrare än här uppe hos oss.

• F A M E

hmm jag håller helt med Lady och lufsen.

Säg NEJ. Lite kan man väl offra sig för att få vara med på bröllopsresa. Och vadå jobbigt att resa med en liten, kan omöjligt vara lika jobbigt som mina vild battingar som slåss i bilen efter bara 5 sek.

• F A M E

Då vet du ju redan att de inte skulle funka. Säg de åt henne då. Och ska inte din sambo prata med sin syster om detta istället. Det är ju ändå hans "sida".

• MilaPila

FAME: Vem vet? De kanske har en ninja till ettåring som hoppar fram med höga sparkar? ;) Undrar bara hur min m2b egentligen uppfattar situationen. Han tyckte att hon var fjantig som inte vill resa hit. Självklart fick han svaret, "vänta tills du själv får barn"...

• MilaPila

FAME: Det var han som pratade med henne :)

• purjopillan

det är ni som gifter er och inte släkten...

• MilaPila

Lady o lufsen: Du öppnar mina ögon :) Vi får väl se hur de gör när inbjudningarna väl kommer. Visst blir vi gifta även om vissa inte vill komma, men det vore ju ledsamt för min m2b om vissa av hans familjemedlemmar inte skulle vilja komma.

Svar på tråden Flytta bröllopet till annan ort?