Bröllopskrock
Vi har planerat vårt bröllop sen i somras och nu kommer ett syskon och berättar att de ska gifta sig två veckor före oss... Är det ok?
Vi har planerat vårt bröllop sen i somras och nu kommer ett syskon och berättar att de ska gifta sig två veckor före oss... Är det ok?
Eftersom det står alla människor fritt att välja "sitt" datum för vigsel så är det okey
Frågan är väl om det är okey för er och det vet ju bara ni!
Det som kan vara ett "problem" är ju att det gemensamma umgänget och släkten får gå på två bröllop inom väldigt kort tid...
Ja, skrocket säger att om två syskon gifter sig samma dag blir inget av äktenskapen lyckliga. Men det är ju just bara skrock.
...och dessutom inte att tillämpa i detta fallet eftersom det är två hela veckor emellan
Hade ni berättat att ni skulle gifta er? I så fall tycker jag faktiskt att det är lite dålig stil av syskonet, men å andra sidan vet ni ju inte hur länge de har planerat. Lite taskigt iaf tycker jag, men inget att göra ngt åt.
Ja, det är klart att alla har rätt att välja sitt datum. Tycker det är lite egiostisk att lägga det två veckor före oss. En av anledningarna till att vi började planera så tidigt var ju att det skulle passa alla och inte krocka med nåt annat.
Om de har vetat om det så hade jag reagerat och tyckt att det var lite surt och tyckt att de snott en del av ens "thunder"
Visste de ens om att ni skulle gifta er då?
Vi förlovade oss i maj och berättade då för alla att vi började planera ett bröllop. Datumet har varit klart sen i somras då vi bokade kyrka och lokal.
varför så ego?
se det som nåt trevligt att ni kan planera och mysa tillsammans. MAn måste väl få välja vilket datum man vill.
Hrm, hade nog blivit lite besviken om min bror kom och sa att han skulle gifta sig två veckor innan mig - OM han skulle ha ett lika stort bröllop och OM vi skulle bjuda ungefär samma gäster och OM han vetat länge att vi valt just det datumet och OM man har föräldrar som är delaktiga i bröllopet- då blir det lite kaka på kaka.
men har man inte samma gäster, typ av bröllop och om föräldrarna bara är gäster och inte skall hjälpa till praktiskt och ekonomiskt, så är det väl ingen större fara, skulle i varje fall jag känna!