• Kristiiiin

Hur ska jag fråga?

Har lite frågor kring det här med hur man egentligen kommer fram till att man ska gifta sig.. Har gått o funderat länge nu och kommit fram till att jag vill lyfta ämnet iallafall. Vi förlovade oss förra året och ja.. det känns som om jag vill att allt ska börja hända snart :) Så jag har gjort ett kort till killen så som jag skulle kunna tänka mig att ett inbjudningskort ska se ut i framtiden.. Skulle vilja skriva något fint i så han också börjar tänka lite.. Och nu kommer han ner imorgon så börjar få panik.. :S Vi träffas inte så ofta utan pratar mest i telefon då jag studerar på annan ort men i höst blir det ändring på det, inte som om bröllop är det vi disskuerar på telefon så tänkte göra något mer mysigt och personligt för att lyfta ämnet. Vad tycker ni? :)

• Svar på tråden Hur ska jag fråga?
  • Kristiiiin

ser ifall någon kan hjälpa.. :S

• didis

Varför inte fråga honom hur han ser på ert förhållande och vad han vill skall ske med det på längre sikt?

Han kankse är fullt tillfreds med att vara förlovad och då får ni diskutera utifrån det, hur ni kan mötas.

Själv är jag inte mycket för att hinta, bättre att fråga så man får ett rakt svar.

• MW 090829

Jag håller med, inte hinta utan fråga. Om ni har en mysig kväll kan du lätt ta upp ämnet om hur han ser på er framtid.

Svar på tråden Hur ska jag fråga?