• eiri

Tips/idéer för förlovning utomlands?

Hej :) Jag ska fria till tjejen utomlands och åker om 10 dagar. Vi ska åka runt mycket så det är svårt att planera vart/när eller hur det blir. Vi har redan köpt ringar o bestämt att vi ska förlova oss på utomlandsresan. Jag hade tänkt att fria på stranden vid solnedgång men skulle vara kul med nått mer. Är lite fantasilös o vet inte va det skulle va? Svårt att ta med tex champagne för värmen, rosor skulle hon se att jag har med o blir ingen överraskning. Är tacksam för tips. (Vill inte säga vart vi ska för att jag är rädd att hon ser det här) Tack! :)

• Svar på tråden Tips/idéer för förlovning utomlands?
  • ElMac

Min älskling friade på Etna. Jag visste ingenting, vi traskade runt en krater och stannade till lite avsides och kände på stenarna då han började prata om hur mycket han älskar mig och hur mycket jag betyder för honom.. vilket slutade med "Skulle du kunna tänka dig att dela mitt efternamn med mig i framtiden?" och så tog han fram ringarna.

Jag skulle definitivt hellre ta ett frieri vid stranden än vid tex en middag på en restaurang. Eller kanske uppe på ett berg? Vi gick upp på ett berg där vi hade planerat att stanna till solen gått ner men tack och lov så var man tvungen att vara nere halv sju - hade vi stannat längre så hade vi nog inte sett att gå ner! Men där uppe, med den fantastiska utsikten hade vart fantastisk.

Hur som helst, de kan väl inte bli en överraskning om ni har köpt ringarna?

Svar på tråden Tips/idéer för förlovning utomlands?