• T0612

Hur många ska spendra bröllopsnatten på hotell?

Vi tycker att det känns dyrt och som en onödig utgift.. tänkte att man kunde be våra mödrar pynta upp lägenheten när vi är och gör oss i ordning så blir det lite överraskning vad dom gjort och mysigt..

Hur tycker ni att den iden låter?

• Svar på tråden Hur många ska spendra bröllopsnatten på hotell?
  • 040409

vi ska bo på hotell, vill inte hem och sova hos föräldrarna!gifter oss inte där vi bor. Ska bli mysigt att bo en natt på hotell, extra lyxigt med en "junior svit" med bastu, kommer även att ha frukost på rummet.

• Dinnajad

Vi kommer att sova i våran lilla sovstuga på 10kvadrat.

Känns mest praktiskt eftersom vi gifter oss vid stugan. Vi får se till att pynta lite extra. Vi tyckte det kändes opraktiskt att ta en taxi drygt 4 mil för att komma till närmsta hotell.

• Pärlan2009

För oss blir det två nätter i bröllopssviten. Vi ska ha bröllopsfesten på hotellet och dagen efter kommer vi att träffa alla gästerna igen. För att vi ska få njuta av rummet och all lyx så stannar vi ytterligare en natt.

• brud080808

Nix, vi kommer nog att sova hemma! Blir kanske hotell helgen efter då vi har ork att njuta

• Pnuso

Vi ska sova på ett B&B. Hade först tänkt bo på ett hotell och spa och vara där hela helgen och få massage och ta det lugnt. Men vi fick så himla dåligt pris för hela helgen så det blev inte det. Så nu sover vi på ett fint litet B&B, åker hem dagen efter och äter lite lyxig middag på ett annat hotell och spa (eventuellt lite spa-behandlingar också)

• galaxen

Vi gifter oss i Skagen och ska bo på Color Hotell bröllopsnatten.

• MV85

Vi sover på hotell, dock lite osäkert var ännu då vi ska åka på bröllopsresa dagen efter och inte vet riktigt hur dags vi ska iväg än.
    Blir antingen här i stan, eller så bor vi på hotellet på Landvetter för att få lugn och ro innan vi ska iväg dagen efter

• feltsen

vi vill absolut på hotell, ett LYXIGT sådant. vi förlovade oss på vår femårsdag och bodde då på hotell sheraton i stockholm. VILKEN Upplevelse! utsikt över hela stockholm, skumpa på rummet, roomservice med frukost! och så skönt att vakna någonstans där man inte har någon disk eller tvätt som ligger och ropar på en. Jag kunde slappna av på ett helt annat sätt och vi kändes oss som världens lyxigaste par ;D

• Glasbit

Vi ska åka ut till en liten ö där min sambos familj har stuga och spendera natten där.. Lite mysigt sådär:)

• Fanasis

Jag bor på hotell fredag till lördag tillsammans med min tärna, sedan bröllopsnatten så kommer givetvis min blivande att bo där med mig istället.

Han ville inte att vi skulle vakna upp tillsammans på bröllopsdagen, så det var hans initiativ med den extra natten.

Och vi kör en "snålove" för vi har bokat två nätter på hotell med Medmera kortet, det kostade 1398:- för två nätter. Då har vi inga extra tillbehör. Jag har så svårt att se att det hinns med om festen blir lyckad. På söndagen vill vi ändå hinna träffa släkt och vänner som kommer långväga ifrån, så vi är inte intresserade av sen utcheckning.

Det passade oss helt enkelt.

Svar på tråden Hur många ska spendra bröllopsnatten på hotell?