• Sååå lurade

Är folk på tradera helt jäkla galna?

Jag har köpte diamantkonfetti på ebay men för att slippa budgivning så blev det väldigt många stenar i olika storlekar från 4mm till 10mm.

Nu har jag lagt ut lite av det på tradera för att få igen lite av pengarna och för att jag inte kommer at duka med 12000 akryl diamanter. Jag har lagt upp dem 100 i varje auktion och nu har jag auktioner uppe på 160 kr. Det är helt sjukt, jag trodde kanske att 30 kr var rimligt, men nu skäms jag nästan. Antalet stenar jag har i varje auktion ryms i en handflata. Kan jag verkligen ta så mycket betalt? Är folk så här galna eller är det bara jag som tycker det är sjukt mycket pengar för lite plast?

• Svar på tråden Är folk på tradera helt jäkla galna?
  • Sååå lurade

dolda köpare var det, men de syns nu...

• Mrs Mommy

Om jag ska vara helt ärlig så är folk lite idioter ibland och tror att de gör klipp bara för att det är auktion
    Inte första gången något säljs till överpris.

De är glada för de tror att de gjort ett klipp och du tjänar pengar, kan det bli bättre

Bara det int är riktiga idioter som tror att diamanterna är äkta vara{#lang_emotions_yell}

• Sååå lurade

www.tradera.com/auction/auction.aspx

Här är den som gick högst...

Jag har verkligen varit så ärlig jag kunnat, förutom delen där jag pratar om att byta tema... Men nu känns det som jag lurar folk... Är väl inte meningen att jag ska få dåligt samvete...

• Petrailondon

Jag tycker 250kr lat ganska rimligt.. Du har inte lurat ngn..

• Krystal

Om du har gjort en BRA beskrivning på vad det är du säljer, hur mycket, hur stora o.s.v så ska du inte ha dåligt samvete att folk bjuder överpriser för det.
    Har sålt (och köpt) mycket på Tradera och jag skriver alltid mycket noga vad det är jag säljer, alltid med en eller fler bilder så att ingen ska kunna komma efter och säga att jag lurat dom.
    Och ibland kan man bli förvånad av folk är villiga att betala för saker du vill bli av med...

Men ibland tror jag att vissa inte riktigt läser vad det är dom bjuder på.
    Tex för någon månae sedan var jag på jakt efter en ny kamera och kollade på Tradera. Där var en bild i en annons på en kamera av den typen jag var ute efter. Budet var tror jag runt 500 kr eller mer, så jag kollade in. Då såg jag att i annonsen stod det att det gällde en instuktionsbok för den kameran som det var bild på...men inte själva kameran.
    Så någon/några (för det var flera som hade budat) var villig att betala över 500 kr för ett litet instuktionshäfte...eller så hade dom inte läs i objektsbeskrivningen ordentligt

• Sååå lurade

Jag får tro på ditt ord, själv känns det helt horribelt. Men de vet ju inte att jag köpte 12000 "diamanter" på ebay för 300kr och att dessa köpare tillsammans betalar 1400 för 800 av dem... Ja jag har inte bara tjänat igen pengarna, jag har även så det räcker till min brudbukett... haha

Petrailondon skrev 2009-02-16 22:26:51 följande:
    Jag tycker 250kr lat ganska rimligt.. Du har inte lurat ngn..
  • Tillde

Låt folk betala vad de vill. Det är vuxna människor som handlar och de borde vara läskunniga och även kunna kolla alternativ själva! Var GLAD för pengarna!!!

• brud080808

Ja jag instämmer! du har varit tydlig, var glad och nöjd!

• Sååå lurade

Tack för stödet, inte lätt att vara förr med ett samvete

Svar på tråden Är folk på tradera helt jäkla galna?