inbjudan... när??
hur tidigt kan man skicka ut inbjudan till gästerna?
vi ska gifta oss den 12 sept och jag vill ju skicka ut inbjudan i veckan gärna men när ska man göra de?
hur tidigt kan man skicka ut inbjudan till gästerna?
vi ska gifta oss den 12 sept och jag vill ju skicka ut inbjudan i veckan gärna men när ska man göra de?
Om ni ska gifta er i september är det på tok för tidigt att skicka ut nu.. Ingen människa vet vad de gör en helg i september.
Vi gifter oss 13/6 och skickar troligen ut våra inbjudningar på onsdag, men vi tycker egentligen det är lite för tidigt också.
September är ju heller inte semestertider direkt så de flesta är antagligen inte uppbokade så långt i förväg.
Säg gärna till de närmaste dock så inte syskonen bokar in en långsemester just då. Annars tycker jag att ca 8 veckor i förväg räcker, längre tid kan behövas om folk skall boka resa eller hotell (elelr om det som för älskarlivet är i semestertider).
Vi gifter oss den 29 augusti och kommer skicka ut inbjudan ca 4 månader innan dvs i mitten/slutet av april...
Vi skickar ut 3 månader innan har vi bestämmt
Alternativt kan du skicka ut en save the date om du vill vara säker på att alla kommer. Vi har bröllop i frankrike, så vi ska snart skicka ut våra, men det är mest pga att alla måste boka resa och liknande. Om vi hade varit i sverige hade vi väntat några månader.
vi kommer skicka ut 5mån innan. då det är i semestertider och det är temabröllop så folk hinner skaffa/sy kläder i temat om dom nu vill.
Vi kommer skicka ut inbjudningar ca 4 månader innan. Men ju tidigare desto bättre tycker jag! Bara man inte behöver osa förrän nån månad innan...
Vi skickade våra i torsdags och vi gifter oss 16 maj, så tre månader innan. Jag hade inte skickat ut dem redan om det inte var så att bröllopet var under semestern tex.