• Umbraz

    Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!

    Jag satt och funderade....vad skriver ni för text i era vigselringar?

  • Umbraz

    Jag har sambons namn och datum i förlovningsringen. Om man skriver en text, skriver man datum för vigseln intill då också? Jag är helt lost på det där, vet inte alls hur jag ska göra.

  • Umbraz

    Vad roligt att få se lite bilder, ni är verkligen superfina!!
    Och vad söt lilltjejen är.
    Tack, för att vi fått ta del av bilder och berättelse!

  • Umbraz

    Vi har bokat in Hanna från FotaFolk. Enligt vad jag hört ska hon vara otroligt duktig. Hon är dessutom jättetrevlig och hur bra som helst att ha att göra med.

    Vill nu skrev 2009-03-15 19:51:30 följande:


    Vad kul! Blir det hon som fotar åt er, kanske?
  • Umbraz

    Hej alla nya och "gamla" brudar!
    Har varit helt off ett bra tag nu, det har varit så mycket med min skola att jag varit tvungen att lägga det mesta åt sidan, så även bröllopsplanerna. Men nu är jag på G igen.

    I helgen kommer våra kompisar som ska spela i kyrkan hit,vi ska presentera de tre låtar som vi vill att de ska framföra. Det ska bli otroligt spännande att höra vad de tycker och hur de väljer att tolka dem.

    Är lite sur på prästerna som ännu inte bestämt sommarschemat. Vi vet fortfarande inte vilken präst vi ska ha, jag tycker att det hade varit skönt att upprätta en kontakt med prästen redan nu, när vi ändå är inne på musikarrangemangen. Men, men det är väl bara att vänta och se vem det blir i slutändan.

    Ska beställa tårtorna på Nisses Kondis i Holmsund, jag har bara bokat att det ska göras tårtor den 1 augusti, men inte varit där och gjort den slutliga beställningen, vet dock vad det ska vara för sort, och hur de ska se ut. De ringde upp mig för att höra hur många tårtor som vi räknat med att beställa och då började vi prata ställning..det hade jag helt glömt bort. Jag har inte haft en tanke på ställning förut, så då bokade jag en. Tänkte bara göra er andra uppmärksamma på att det kan vara bra att ha en ställning...men kanske är det bara jag som inte har koll på sånt där.

    Ska försöka hänga här inne lite mer, har saknat er alla och alla diskussioner här.

  • Umbraz

    Hej, vi har ju pratat förr om att vi har liknande färgtema, jag har brunt och cremevitt. Får jag fråga hur du har tänkt dig din brudbukett?
    Vi ska också ha kanelstänger, jag ska ha några i min håruppsättning och så ska de vara i brudbuketten. Då vi har en väldigt enkel tillställning blir det eventuellt bara någon enstaka blomma på borden och någon kanelstäng som ett blickfång.

    Angående brudbuketten så håller jag på och kikar för fullt om lämpligt material att ha i. Brudbuketten ska även den gå i brunt och vitt. Någon som har bra förslag?

    Madam Mim skrev 2009-04-23 21:17:58 följande:


    Vi har grönt och brunt som färgtema. Så här har vi tänkt göra: Vi har köpt vita vaser/krukor som vi ska fylla med blommor och murgröna. Murgrönan ska slingra sig ner på bordet. Runt om ska vi ha bruna släta stenar (Ikea) och limehalvor och kanelstänger med sidenband runt om. Vi kommer att äta när det är ljust ute så vi skippar ljusen. Jag bör kanske nämna att vi ska ha fyrkantiga stora bord.
  • Umbraz

    Okej, ja det kan bli hur läckert som helst att ha blommor i håret sådär.

    Jag ska ha en väldigt enkelt bunden bukett i hållare med mycket olika sorters grönt, såsom älghornsbräken, strån och eventuellt hjärtan på tråd. Som utfyllnad ska jag ha torkade bruna växter som papaver och liknande och så kanelstänger. Och över alltsammans ska det vara en enda stor orkidekvist i vitt.

    Kommer att beställa mina blommor på Löfgrens blommor då jag är, vad man kan säga...lite partisk.

    Madam Mim skrev 2009-04-26 11:17:18 följande:


    Har bilderna på en annan dator så jag fixar det ikväll. Glömde nämna att jag ska istället för bukett ha blommor i håret. Inspirationsbilden finns i mitt galleri. Det är den första bilden.
  • Umbraz

    Ja, jag är helnöjd med min önskan om hur brudbuketten skall se ut!!
    Löfgrens ligger på rådhusesplanaden 4, interflorabutik.


    hemling skrev 2009-04-28 21:07:04 följande:
    Oj så snyggt det lät. även om det var flera blommor jag inte kände igen. Du får lägga in en bild sen Var ligger Löfgrens blommor?
  • Umbraz

    Jag har hört så mycket gott om Nisses Kondis i Holmsund. Jag ska beställa våra tårtor där. Ska ha en chokladtryffeltårta täckt med cremefärgad marsipan och sedan spritsat chokladmönster ovanpå. Vet dock inte alls vad det kostar. Jag har bara bokat in att de ska göra tårtor just vårat datum men vi ska dit och göra den slutgiltiga beställningen om någon vecka.
    Då vi inte ska ha någon stor fest så känner jag att jag kan lyxa på när det gäller tårta och bakverk, så därför är inte priset så viktigt för mig. Men jag tror att de på NK tar typ 36kr biten för prinsesstårta och dyrare när det är choklad eller andra specialare.

    ICA MAXI är nog helt klart billigast, våra kompisar tog sina tårtor därifrån. Det var vanliga prinsesstårtor och jag blev inte så där jätteimponerad. Men har man ätit mycket god mat innan så kanske det inte märks om tårtan kommer från MAXI eller NK, man brukar ju vara ganska mätt när tårtan kommer fram.


    SommarNoll9 skrev 2009-05-03 16:09:30 följande:
    Oh, har helt glömt bort Löfgrens blommor! Men jag ska nog kolla Berghems blommor först. Nåja, det lär ju ordna sig Har precis beställt mina ringar!!! Jag ska ju få mig både vigselring och så får jag en ny förlovningsring som matchar Kommer bli sååå fint och de levereras om en månad. Är det någon här som köpt/ska köpa tårta via Ica Maxi? Om inte, var köper ni tårta och vad betalar ni för den?
  • Umbraz

    Jag hade sån himla tur och fick överta en jättefin korsett från en kompis som drar samma storlek som jag, så nu behöver jag bara trosa och bh. Var ute lite förra helgen och spanade men hittade inte något som jag riktigt tokföll för. Måste nog ut i helgen och leta igen. Jag var både på Triumph och Ingrids men jag missade Twilfit, får se till att gå dit nästa gång. Någon som kollat in butiken Change i kungspassagen?


    SommarNoll9 skrev 2009-05-04 20:37:19 följande:
    Linnea alba: Så skönt! Ja det känns så himla bra varje gång ännu en punkt får bockas av. Jag har provat underkläderna nu och bestämt mig nästan 100. Ska prova en annan storlek imorgon tänkte jag, hoppas bara att det finns!
  • Umbraz

    Den tårtan som jag ska beställa från Nisses är en chokladmoussetårta,men jag blev osäker på vad som mer var i den. Kanske något med hallon ??
    Har ju inte gjort den slutliga beställningen än. Men jag fick intrycket att det var en väldigt populär tårta, den där chokladmoussetårtan. Ring till dem och hör vetja.


    010809 skrev 2009-05-05 20:12:10 följande:
    åhh.. det vattnas i munnen när jag ser hur ni pratar om tårtor =) är det någon av er som ska ha chokladmousse och i så fall vad har ni i dem förutom det?Ska ni andra ge något till dem som hjälper er inför och under dagen? Vi ska hitta på något till toastmaster och värdpar men jag har idetorka..någon som har förslag? och ger ni det innan, efter eller på själva bröllopsdagen?
  • Umbraz

    Oj, tråkigt. Men förstår att det är en viss press att sjunga inför så många människor som det oftast är på en vigsel.

    Jag var på ett bröllop förra sommaren och de hade ingen solosång. Det var endast två psalmer, förutom ingång- och utgångsmarch. De hade kortat ned ceremonin så mycket som möjligt. Jag tyckte att det var ett supervackert bröllop, visserligen har jag inte varit på något bröllop där man haft solist tidigare, så jag hade ju inte något att jämföra med.

    Nu har jag själv valt att ha två kompisar som spelar och sjunger två låtar under vigseln och de ska även spela utgångsmarchen också. Om de skulle tacka nej nu så tror jag att jag varit tvungen att leta efter någon ersättare, vi är så inställda på att få ha just de låtarna med i arrangemanget, så det hade liksom sabbat alltihopa om vi skulle avstå från den biten. Vi har valt väldigt personliga låtar som vi har mycket känslor kring.

    Tyvärr kan jag kan inte ge dig något bra svar på hur du ska göra. Men du kan kanske kolla av med någon kör här i stan, kanske de kan hänvisa till någon som kan ställa upp. Det kan vara värt att ta reda på iallafall, innan du bestämmer dig för att inte ha med någon solosång.

    Lycka till!


    Hempling skrev 2009-05-09 15:22:41 följande:
    Ingen som skrivit här på ett tag, hur går det med planeringen för er alla? Själv sitter jag och sliter med mitt examensarbete som ska vara inne på tisdag, så vårt planerande har haft en lite paus, men om några dagar hoppas jag på att komma igång igen! :) Har massor på min att göra lista just nu, främst måste jag hitta en ny solist till vigseln, då min bror har bestämt sig för att han inte klarar av det... Tråkigt, eftersom jag tycker han är duktig, men förstår samtidigt om han tycker det är jobbigt, han är bara 17 år... Ni som inte har någon som ska sjunga på vigseln, hur gör ni? Spelar ni upp någon sång via bandspelare eller låter ni det bara vara?
  • Umbraz

    Utgångsmarchen är faktiskt soundtracket till filmen "Juno".
    "All I want is you" heter den. Det är en helt galen låt som man blir hur glad som helst när man hör.

    Det är dock väldigt många verser på den så våra kompisar kortar ner, och arrangerar om låten så att den får ett litet mer irländskt sound. Det är två ruskigt kompetenta musiker så jag litar till 100% på de. Vi ska dock få höra slutresultatet innan en tid innan bröllopet. De ska även spela Kents "utan dina andetag" och Bob Dylan´s "The Weddingsong". Dessa arrangeras också om och "The wedding song" kortas ner. Det känns som att det kommer att bli hur bra som helst.


    Hempling skrev 2009-05-10 11:32:44 följande:
    Tack för ditt svar. Vi känner väl ungefär som er, vi har bestämt låtar och vill ha med dem. Det var därför jag funderade kring om man kan spela upp originalet av dem istället.... Men jag kör nog hellre på din idé att kolla av lite körer och så (och bekantskapskrets...) Känns som att det är speciellt med solosång ändå!!Hur är det med utgångsmarchen dina vänner ska spela, något de komponerat ihop själva eller något ni valt som ni tycker om? Vet att vi pratat om detta tidigare i tråden, men kommer inte alls ihåg vad alla skulle ha! :)
  • Umbraz

    Hej och välkommen, blir dock konfunderad "jämtlandsbrudar" ??

    Är det här i Umeå som du gifter dig?

    mrs B 2b skrev 2009-05-13 15:46:20 följande:


    Hej blivande jämtlandsbrudar!Bättre sent än aldrig...att gå med.Gifter mig om en månad precis. Trodde vi hade det mesta under kontroll, men det är så många små detaljer som fortfarande måste fixas....Har lite panik nu, bandet som skulle ha spelat på festen kan inte så vi måste hitta ett nytt. Är det nån som har tips på nåt bra band som man kan dansa till????
  • Umbraz

    Oj så kuligt!!! Blev ni tilldelade en präst eller hade ni valt just den prästen?
    Eftersom vi inte kommer härifrån stan och därför inte har någon relation till någon av prästerna här i stan, så har vi inte valt ut någon speciell präst, är dock väldigt nyfiken på vem det blir i slutändan och hoppas att de snart hör av sig.


    Idefixen skrev 2009-05-13 19:29:30 följande:
    Idag ringde prästen. På lörda ska vi träffa henne och gå igenom allt, samt träna i kyrkan. Då är de bara 2 veckor kvar tills vi gör de "på riktigt" Iiiih, sååå spännande!Har dock ingen aning om va vi ska ha för in och utgångsmusik. Nån som har nått bra förslag?
  • Umbraz

    Vi gifter oss den 1/8, så det är ett tag kvar. Har precis köpt näbbklänningar på internet som jag väntar ska komma vilken dag som helst nu. Jag har även i veckan köpt halsband och örhängen av kollektionen "Miss dee" på Hårizont som jag ska ha på bröllopet. Så nu kan jag bocka av några grejer till, det känns skönt.

    Så häftigt att det är så nära till den stora dagen för er, hur har du det med nervositeten?
    Jag har faktiskt redan nu börjat känna av lite pirr när jag tänker på att det faktiskt ska ske.


    Idefixen skrev 2009-05-14 08:25:54 följande:
    Vi önskade att en viss präst skulle hålla i det, och vi fick henne. Hörde iofs av nån att de lix va "hennes jobbarhelg" så vi hade nog fått henne vilket som. Ville ha henne just för att hon är den trevligaste prästen i den församlingen, plus att de va hon som höll i min morfars begravning för snart ett år sen.Fårstår att du är nyfiken på vem ni kommer få. Hoppas han/hon hör av sig snart. När gifter ni er?
Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!