Prickigt organzaband på inbjudan??
Tjatar på om mitt limegröna band... Tycker ni att det är ok med ett organzaband med prickar? Ska liksom ha det runt kortet med en rosett... Vad tror ni. Lime med vita prickar till brunt kort??
Tjatar på om mitt limegröna band... Tycker ni att det är ok med ett organzaband med prickar? Ska liksom ha det runt kortet med en rosett... Vad tror ni. Lime med vita prickar till brunt kort??
kan bli hur fint som helst
Var har du hittat limegröna band? Ska ha vitt och limegrönt som temafärg på vårt bröllop / Charlotte
Jag har precis köpt två prickiga organzaband för att testa till vigsel- och festprogram, ett svart med vita prickar och ett cerise också med vita prickar. Tycker det är fint! Dock tror jag inte det passar, men ville ändå köpa...
Det är jättesvårt att hitta just limegrönt, mest för att det är en färg som kan tolkas lite olika. Hittade en e-butik som ska skicka ett prov på ett 15 mm enfärgat band som ser ut som det jag söker... Men om det stämmer sedan när det anländer återstår att se :)
Tänk på att organzan är genomskinlig, kommer alltså att skina igenom en hel del brunt från korten. Fast det ser du förstås när du får provbiten... Jättefina färger annars!
Jo, jag har tänkt på det... Får se hur provbiten ser ut för annars får det bli sidenband eller ngt annat band.
lägg ett annat band under organzabandet om du inte vill ha det bruna bakom t ex cremefärgat sen kan du fästa rosetten på banden när du satt fast dem.
du kan googla på inbjudningskort så kan du se vad jag menar!
Lime och grönt är en jättefin kombination tycker jag. Tror absolut att det funkar med prickigt! Låter snyggt!
Jag är inte riktigt med :)
Mitt kort ska påminna om calligraphens florens och bandet runt kommer att knytas runt kortet och sedan som en rosett.
Men jag köper hem det bruna pappret först och så får jag leta band med det hemma. Ska försöka ta mig till en tygaffär och se om jag kan få ngn hjälp där...
Ok då förstår jag mer vad du menar!
Jag tolkade det som att du skulle ha det på ett annat sätt dvs lodrätt på framsidan av kortet. Då hade man kunnat fästa bandet med ett annat under först och sedan gjort rosetten löst och limmat på den.
Men du kan fortfarande sätt i hop två band och sedan knyta dem på framsidan. Du köper dubbelhäftande tejp som man har till scrapbooking som du lägger mellan banden. Den syns inte!
Eller gluedots kan funka. Googla eller gå in i en pysselaffär.
Ett tips då är att du har ett cremefärgat band som är några millimeter bredare så att du sedan tejpar på organzabandet och fäster det sen på det ljusare bandet.
Då framträder din limegröna färg bättre.
OM det bruna lyser igenom för mycket kanske limefärgen försvinner lite och då kanske detta kan funka.
Jag VET inte men i teorin skulle det kunna funka.
Jag har gjort så när jag gjort gratulationskort men jag har inte gjort rosetter så jag vet inte om de blir bra. Men testa!
Jättesnyggt! Finns definitivt hos skapa hobby i Sthlm där jag köpt det...
Har ändrade planer :) Kommer istället göra ett vikkort med en överlappning (svårt att förklara) i samma bruna och köpa ett platt limegrönt pappersband istället och snurra runt det. Ger upp dessa oganzaband :P Vill ha det enkelt och stilrent...
Men tänk om man bodde närmare Stockholm *drömmer* Hör ute mitt i bushen finns inget... Man får förlita sig på e-butikerna och köpa utan att klämma och känna innan *suck*