• konstigabaralillajag

Blir detta bra tror ni?

Jag har bestämt mig för att jag ska göra en inbjudan som påminner om calligraphens florens.
    Min idé på utseendet med det bandet är:
    Själva kortet kommer vara i en snygg brun färg (mörk)
    Bandet kommer vara 10 mm brett, limegrönt. Virar det två-tre gånger runt kortet och knyter en rosett. Passa även på att binda en tag i bandet där de inbjudnas namn står snyggt skrivet. Det kommer vara i en ljusare nyans av brunt.
    Insidan skrivs på ett vanligt papper (kartong.
    Ev bakgrund (swirls) på det vita som en kompis målar som går i kortets färger.

Tror ni det kan bli snyggt att vira bandet fler gånger, ngr bredare limegröna organzaband finns inte att få tag på... om mna inte beställer från USA eller bor i en storstad istället för ute i bushen som jag :)

Vad tror ni, kan det bli snyggt??

• Svar på tråden Blir detta bra tror ni?
  • trebarnsmamma

Verkar jättesnyggt!
    Själv har jag vinröda kort gjort en liten skåra där ja trätt vinrött organzaband och vitt sidenband, och sedan knutit ihop i en rosett! inuti har ja skrivit på "pärlemopapper" och klistrat ett pärlemohjärta!
    Tja inte lätt att beskriva, men kolla gärna i mitt galleri senare!

• konstigabaralillajag

Jag tror jag fattar hur du menar :) Är jättesvårt att beskriva :P Ska kika in i ditt album senare!

• SochK

Vart har du hittat alla dessa snygga stilar på era namn? Nåt sånt skulle jag vilja hitta och skriva ut....

konstigabaralillajag skrev 2009-02-13 15:04:58 följande:
    Jag tror jag fattar hur du menar :) Är jättesvårt att beskriva :P Ska kika in i ditt album senare!
  • MW 090829

Låter fint! Vart köper du korten ifrån?

• konstigabaralillajag

Jag gör dem själv. Köper papper och skär till dem i den storleken jag vill ha...

• Laguna 2

Låter kanonsnyggtg med dom färgerna!!

Svar på tråden Blir detta bra tror ni?