• vr09

    Augustibröllop

    Vi ska gifta oss i slutet av augusti och har en massa kvar att planera... Ska bli skoj,....

  • Svar på tråden Augustibröllop
  • Anki82

    Va kul, vi gifter oss den 22 Augusti, vill att tiden ska gå fort fort fast vi har massor att göra

  • konstigabaralillajag

    Vill också att tiden ska gå snabbt. Mest av allt vill jag att det ska vara dags att skicka inbjudningarna... Känns som en evighet kvar (inget vet ngt)men de senaste veckorna har jag suttit och glott på papper mm och jag är fortfarande lika vilsen som jag var i början, nästan mer... SÅ jobbar jag i denna takten blir det inga inbjudningar för jag tänkte skicka ut dem i mitten-slutet av april. Gifter oss 29 augusti.

  • Anki82

    Vet hur det känns gav upp köpte sådana fördig tryckta som vi bara fyllde i namn, datum osv på.
    Vi bor på Irland så skickade ut inbjudningarna till våra irländska gäster denna veckan ska skicka till sverige ganska snart eftersom det är en del som måste åka en bit. med semestrar mm.
    Va har ni bokat annars?
    Vi har bokat kyrka, lokal för festen.
    Min kusin kommer ta korten hon är super duktigt gått några kurser så hon hobby fotar i studio.
    Sen har min klänning kommit köpte den från Usa så den kom förra veckan behöver ta in den något men viktväktar så tar det närmare.
    Har mina brudtärnors (eller brudtärna en av mina systrar har ändrat sig o vill inte va brudtärna längre) men har 2 klänningar. Hitta dem på rea i en brud butik här 500sek styck va nedsatta från 3500kr perfekt precis rätt strl o färg.
    Har prelimnär bokat catering men ska träffa dem när vi e i sverige nästa gång,har fixat med florist o valt ringar min har kommit m2b är bortskickad för att strl ska bli rätt.

  • Msofia

    Hej vi gifter oss 1 augusti! Känslan varvas med " ah långt kvar" till "gah inte så långt kvar nu! måste fixa de o de o..."

  • konstigabaralillajag

    Den känslan känner jag igen...


    Msofia skrev 2009-02-16 07:45:40 följande:
    Hej vi gifter oss 1 augusti! Känslan varvas med " ah långt kvar" till "gah inte så långt kvar nu! måste fixa de o de o..."
  • BrideToBe09

    gifter oss 8/8 och jag har samma känsla. Kändes jättetidigt när jag var in och impulsköpte brudklänning i helgen. Var 70% rea nu i februari......annars hade jag väntat.
    Har i övrigt bara preliminärbokat herrgården där vigsel och middag kommer att hållas (litet bröllop).
    Är sugen jag med att skicka ut inbjudningar, då vi också har hållt det hemligt (inte för alla, men nästan ).

    Mycket kvar innan det hela är i hamn har jag insett. Samtidigt känns sommaren såååå långt bort, det är ju vinter nu.

  • konstigabaralillajag

    Vi har också hållit det hemligt. 2 st personer vet om det men det är för att de hjälpt mig med det praktiska och dessa personer vet jag är tysta...

  • Msofia

    Sitter o lurar på brudsminkning. Någon som har tips eller hört nåt om något ställe? några varningar?

  • MilosMamma

    heeej vi gifter oss den 29 augusti i stan =) Aaah, det börjar bli verkligt nu =)

    Jag ska sminka mej på make up store, men det är för jag använder bara deras smink.
    Håret är inte besatämt
    floristen är Lena på blomsterhuset, hon är bäst i stan.

  • MammaMiaa

    Vi ska gifta oss den 8/8. Jag har kommit en bit men har mycket kvar att fixa

  • MammaMiaa
    Det blir en riktig svensk kanonsommar i år. Och allra bäst blir det i början av augusti. Det garanterar väderkännaren Henrik Sarri i Nikkaluokta.
    - Vi har verkligen en fin och solig sommar framför oss, säger han.
  • BrideToBe09

    Toppen!!!

    Har just samtalat med bokningsansvarig på herrgården där vi ska vara och vi ska träffas för rundvisning och planering 9/5. Spännande!!!
    Håller som bäst på att få ihop inbjudningarna. Vigseln blir 8/8 kl 15:00 och sedan middagen kl 19:00. Låter väl rätt ok?


    MammaMiaa skrev 2009-03-23 17:04:44 följande:
    Det blir en riktig svensk kanonsommar i år. Och allra bäst blir det i början av augusti. Det garanterar väderkännaren Henrik Sarri i Nikkaluokta. - Vi har verkligen en fin och solig sommar framför oss, säger han.
Svar på tråden Augustibröllop