Inlägg från: JoM maj09 |Visa alla inlägg
  • JoM maj09

23 Maj 2009

Nu har min klänning kommit också!! Ska prova den på onsdag, så sännande!

Vi kommer att spara vår bröllopsresa till i höst. Åker på en miniresa i tre dagar direkt efter bröllopet först men den riktiga bröllopsresan spar vi med. Jobbmässigt passar det bättre så då jag kanske har oturen att vara utan jobb i höst, då passar det perfekt med en semester i väntan på nytt jobb :).

• JoM maj09

Min klänning har nu anlänt och provade den i onsdags, ska bara läggas upp lite framtill, sedan är den min :). Då fick jag verkligen en glimt av hur jag kommer att se ut på dagen "D". Riktigt härligt kändes det. Och den är så supersnygg, åh vad jag längtar nu.

Beställde ringen igår, på nätet. Lite nervöst blev det allt, är ju så mycket pengar. Men det ska bli bra. Tar ca två veckor innan jag får den så det är bara att vänta med spänning.

• JoM maj09

GladaEmma skrev 2009-04-03 11:05:29 följande:

Var har du beställt ringen? Får man se?
    Beställde ringen från vigselringar.se, bild finns i mitt galleri. Har provat den i butik innan men hittade den så mycket billigare på nätet (nästan halva priset).
  • JoM maj09
    GladaEmma skrev 2009-04-03 13:02:55 följande:
    Hittar ingen ring i ditt galleri =(
    Hoppsan.. var helt säker på att jag hade lagt den där, lägger dit den när jag kommer hem från jobbet :).
  • JoM maj09
    GladaEmma skrev 2009-04-03 13:18:39 följande:
    Tihi - gör så =)
    Nu ligger bilden i galleriet :).
  • JoM maj09

Jag kan inte förstå att det är så kort tid kvar.. Vi har det mesta under kontroll nu men vi har fruktansvärt dålig kontakt med vår cateringfirma så jag börjar bli orolig, vi ringer och mailar men får ingen direkt respons så det är något att verkligen ta tag i under nästa vecka så vi får menyn klar och lite andra detaljer (de är dock släktingar till m2b så de har inte blåst oss iaf).

Annars ska vi fixa transport från kyrkan, min brudbukett och provduka i lokalen under nästa vecka, men det känns som om det borde vara fler saker som inte är gjorda... Just ja.. prästen har ännu inte hört av sig för ett möte, han skulle göra det när det närmade sig, borde vi bli oroliga att han glömt oss? Jag vill ju göra klart vigselprogrammen.

Vi har kvar att beställa dryck från Systemet också.

GladaEmma skrev 2009-04-23 09:21:04 följande:
    En månad idag tjejer!!! Snart är det dags!!!Har ni mycket kvar att göra?
  • JoM maj09

Jo det är nog bäst att ta och ringa honom och boka in en tid.

• JoM maj09

Jag tror att min möhippa blir fredag eller lördag nästa vecka (eftersom fredagen är första maj). För helgen efter det går det inte och det borde inte bli helgen innan bröllopet.. Men vet egentligen inte alls.. de är så luriga, jag har försökt luska lite för det är min tvillingsyster som håller i trådarna så jag borde kunna läsa henne... Jag vet så mycket iaf att det inte blir imorgon, om jag inte är väldigt lättlurad då, va nojig man blir.

Jag har precis beställt en fyrstav i silver i morgongåva till min blivande, där det står text på alla fyra sidor, våra namn, datum för bröllopet och texten som graveras in i min ring.

• JoM maj09
    GladaEmma skrev 2009-04-24 15:12:57 följande:
    Vad är en fyrstav JoM?
    Det är ett halssmycke, en stav i silver där man kan få tryckt på alla fyra sidorna. Den jag valde sitter på en läderrem. Jag beställde från www.solx.se, där finns bilder så du kan se.
  • JoM maj09

Jag har börjat fundera på egna löften. Såg ett som skulle passa så bra in för mig så jag funderar på att ta det fast skriva om det lite. Men då gäller det att min blivande också hittar något, han gillade idén iaf men tycker det är svårt att skriva ihop något. Skulle inte vara så roligt tycker jag om vi tar samma för då blir det inte så speciellt när jag ska säga det eftersom han säger det först...

• JoM maj09

Va spännande :)!

paulaner skrev 2009-04-25 09:22:33 följande:
    Jag har precis fått ett mystiskt sms om att jag ska befinna mig på ett visst ställe om en timme! Ouuuii, möhippa på gång
  • JoM maj09

Jag blev också hippad igår, en jättebra dag! Närmsta vännerna dök upp vid halv nio tiden och överraskade mig (hade misstänkt att det skulle bli, men inte riktigt när..) var uppe iaf. Fick en lista på grejer jag skulle ha med mig så det var bara att sätta igång att packa och snabbt skulle det gå. Och oömma kläder skulle jag ha på mig, typ träningskläder.

Med ögonbindel tog de mig in mot stan och det blev frukost på stans största hotell där även flera vänner var med. Sedan blev det sexkamp i parken och picknick i det gröna. Sedan hade de bokat en Linedance-grupp som lärde oss dansa i en timme. Riktigt skoj, jag har länge velat prova det, så det var lyckat. Efter det blev det spa-behandlingar hemma hos en kompis med fotbad, ansiktsbehandling och lite masage. Kvällen slutade med middag, fest med sing star och dans på utestället.

Sov riktigt gott inatt kan jag säga.

• JoM maj09

Vi ska ha musik på egen dator och jag tror man kan ställa in så låtarna går ihop, men minns inte nu hur man gör. Kan kolla det när jag kommer hem senare ikväll. Jag hoppas iaf att det går att göra så för jag vill inte heller ha det tyst mellan låtarna.

• JoM maj09

Nu har jag kollat hur man gör :)

Det beror ju lite på vad du har för musikprogram, jag har iTunes och där finns det under inställningar och uppspelning att man kan välja "övertona låtar" och välja antal sekunder. Har för mig att samma inställning finns i Winamp också och det borde vara lika i övriga musikprogram.

lecaroline skrev 2009-05-04 13:44:40 följande:
    Hur gör ni med musiken?På dator hade jag tänkt mig. Men jag vill inte ha den där tysta sekunden. Någon som vet hur man fixar "omlott"??
  • JoM maj09

Igår eftermiddag haffade några min m2b för en "halvsvensexa", (den riktiga är planerad till nästa helg). Jag hade förstått det som att de skulle gå ut några stycken och dricka öl på kvällen för det var några som inte kunde vara med på svensexan men ville göra något för honom ändå, dessutom var det ju torsdag och jobb idag.. Men nu ligger han hemma hos sina föräldrar helt däckad och kan inte ta sig till jobbet för han mår så dåligt. Han har inte ens hört av sig till mig och svarar inte på telefonen utan jag var tvungen att ringa till hans pappa och höra om han visste något. Så lite irriterad är jag.. både på hans vänner som trycker i honom så mycket sprit (eller vad det nu var) och även på honom som bara tar emot och dricker när han vet att han brukar bli dålig av för mycket. Om jag känner honom rätt så är han nog inte så nöjd idag men det är ju lätt att vara efterklok..

• JoM maj09
    lecaroline skrev 2009-05-08 11:31:36 följande:
    :
    Han är nog inte så nöjd alls Fy vad pinsamt att ligga hos sina föräldrar och vara helt däck.Och missa en arbetsdag pga av det också. de kommer ju skaratta gött åt honom på måndag
    Pratade med honom precis, och han var faktiskt riktigt nöjd med gårdagskvällen, dock mindre nöjd med natten och idag på morgonen... Han skämtade bort det och sa att "inte kan man väl låta bli att dricka när det bjuds", killar vet ni... han får då skylla sig själv. Han var dock väldigt besviken på sig själv att han inte hade hört av sig till mig, alltid något :).
  • JoM maj09

Aftonbladet säger att vi får moln i Gävle, men 24 grader! Huvudsaken det inte blir regn men visst vill man ju att solen ska titta fram också. Jag håller tummarna på sol och värme för oss alla på vår stora dag!!

Svar på tråden 23 Maj 2009