• Lumo

23 Maj 2009

lecaroline: Ha, ha, ha, få dammsugaren i händerna är ju inte speciellt kul...
    Jag kommer hämta hem min klänning till skräddaren en månad innan så vi kan börja provningen därefter. Sen kommer den hänga hos henne tills det är dax. Har däremot varit inne en gång i butiken där den hänger och provat den när jag samtidigt provade skor. Häftig känsla. Ska ha en Nixa 382 som är en halterneck med släp.

• Lumo

Ja, nu börjar det kännas. Var på middag hos vår toastmaser i lördags för att diskutera lite om bröllopet. Nu börjar man fatta att det snart är dax. Därefter kunde jag knappt sova på hela natten för jag låg bara och funderade på bröllopet så allt kommer klaffa. Min m2b jobbar dessutom en hel del helger på ett extrajobb och när jag ser att han i princip nu bara har tre lediga helger kvar innan bröllopet får jag verkligen panik!!!

• Lumo

GladaEmma: Nej, egentligen är det nog inte så mycket kvar att fixa. Det är nog mest finslipningarna med alla transporter hit och dit som ska planeras. Samtidigt gäller det att se till att det finns någon till hands för barnen på bröllopsdagen. Annars har jag försökt göra så mycket det bara går men tror nog ändå att det blir mycket som inte kan göras förrän i sista stund.
    Min mamma står faktiskt för att göra festprogramet så det är vigselprogram kvar men det kan vi inte göra förrän vi har träffat prästen. Kunde sen gästerna bara OSA också så hade man kunnat komma igång med bordsplaceringen... Har en vecka kvar till sista OSA.

• Lumo

Ang favour: Äter inte själv godis men har köpt något där det står: Krispig specialitet med hel hasselnöt i nougatcreme överdragen med mjölkchoklad och hackade hasselnötter. Heter Ferrero Rocher. Tyckte det var så fin förpackning på chokladbollarna. Inlindade i guldigt papper. Dessa ska ställas på varje gäst plats. Sen har jag klätt tändsticksaskar med samma papper som jag anv i inbjudningar och embossat dessa med guldhjärtan. Dessa ska vi fylla med M&M.

• Lumo

Nu måste jag bara få beklaga mig lite...
    I morse när jag och barnen kom upp märkte jag att vårt laminatgolv i köket bucklat sig i alla fogar. Till saken hör att vi igår märkte att vi hade lite stopp i vasken... Rörkillen fick tillkallas och konstaterade snabbt att vi har fått en läcka under golvet! Hela golvet måste bytas ut och det snabbt. Försäkringsbolag fick kontaktas, snickaren kom på en gång så i morgon efter försäkringsmannen varit här måste vi sätta igång och bryta upp köksgolvet. Är ju inte så att man jublar av glädje nu när man har 1 1/2 mån kvar till bröllopet. Skönt är att snickaren konstaterade att det inte hunnit bli så stor skada in under i krypgrunden. Alltid en liten tröst. Även om försäkringen täcker det mesta och med en ganska låg självrisk så drar det ju ändå mycket med sig...
    Något glädjande i allt detta är i och för sig att de flesta av gästerna nu äntligen har OSA:t, saknar från tre par med sista dag i morgon.
    Oj, det blev långt men kände att jag var tvungen att skriva av mig lite.

• Lumo

Moninan: Så bra! Då kan du verkligen köra igång med resten av planeringen. Vi har sista dagen i morgon och saknar svar från tre par. Det ena paret misstänker jag att de inte ens kommer höra av sig, gjorde inte detta till sonens dop heller. Ett ganska irriterande svar som vi fick från en släkting till min m2b igår var om de kunde få vänta och svara till efter den 16 april!! Inbjudningen fick de redan första dagarna i feb och tycker nog att han kunde hört av sig ang den frågan lite tidigare. Känner att det stoppar upp ganska mycket för oss just nu.
    Kör på så det ryker nu och lycka till med allt! Jag längtar efter startskottet nu...

• Lumo

Där är nog inget längre som förvånar mig när det gäller vettet att osa. Igår fick vi ett sms från ett av paren att de enbart kom till kyrkan. Ett sms!! Har inte ens skrivit ut våra mobilnr då vi inte vill ha sms-svar. M2b ringde upp vederbörande och sa till honom att det hade varit trevligare om han hade ringt. Tror tyvärr inte han förstod piken i det ändå!

• Lumo

lecaroline: Ha, ha, ha jag håller med dig, ibland undrar jag med om det är en eller två som gifter sig....
    Får ofta till svar "allt ordnar sig säkert" när jag blivit stressad över något och ber om lite hjälp i tankearbetet.

• Lumo

Det är inget som förvånar mig längre när det gäller att OSA. Vi hade vår sista OSA dag den 31 mars. Min m2b:s kusin hörde aldrig av sig så redan dagen efter ringde min m2b till hennes mobil. (Gjorde det så tidigt pga att hon struntade att höra av sig när vi hade OSA till sonens dop). Han fick då ett svar tillbaka via sms att hon satt upptagen i möte men att de väldigt gärna kom på bröllopet och att hon skulle ringa ASAP. Hon har fortfarande inte ringt...
    En annan släkting till min m2b ringde också sista dagen och bad om att få vänta med att ge besked till efter den 16 april för då får han och frun sitt nya schema! Så gärna vill de gå på bröllop. Om man tror att man jobbar får man kanske lägga in om semester innan, det var anledningen till att de fick sina inbjudningar 1 feb. Eftersom de visste detta redan när de fick inbjudan kunde de ju ringt med en gång och inte väntat till sista dagen kan man tycka. Nu får jag göra två alt på brodsplaceringar eftersom jag inte vet om de kommer eller ej. Det är dessutom tre personer då det även är deras dotter som ju är min m2b:s kusin. Som sagt inget förvånar och håller med om att det är så dålig stil att inte höra av sig!

• Lumo

Har ni mycket kvar att göra inför själva bröllopet annars? Började få lite panik innan när det gick upp för mig att det verkligen inte är många veckor kvar. Känns just nu som att jag inte kommer igång med något men det är nog så att jag redan har fixat det mesta sk pysseljobbet innan. Skrev ihop en liten lista med allt som ska fixas dagarna/dagen innan för att se var vi behöver mer hjälp.
    Har också en blivande svärmor som inte är allt för kul som jag inte kommer räkna med som hjälp. Hon har varit totalt ointresserad och inte ens frågat om något som rör bröllopet. Igår när jag råkade säga till henne att hon verkat totalt ointresserad och inte frågat något sa hon "men jag har ju tackat för inbjudan och sagt att vi kommer". Ja, det är också allt! Nej, känner att nu klagar jag bara...
    Nu ska vi tänka positivt och ha kul med planeringen den sista tiden! Full fart mot bröllop tjejer!

• Lumo

lecaroline: Oj, det måste vara mycket pill med att göra servettringar med pärlor och ståltråd. Hade själv också den tanken men ändrade mig då jag tänkte att det säkert skulle bli mycket att trä. Ska titta i ditt galleri efter påsk, blir så nyfiken på hur du har gjort.

• Lumo

Tror nog att alla männen är ungefär likadana. Jag får hela tiden påminna min m2b om de saker som står på hans lista. Känner mig lite splittrad just nu för mitt upp i alltihopa blev vi tvungna att riva ut köket pga en vattenläcka så nu är vi mitt uppe i att välja nytt kök. Ev kommer detta att bytas redan i nästa vecka. Suck, börjar som sagt känna mig lite småstressad...
    Jag och dottern var hos skräddaren idag och provade våra klänningar. Dotterns klänning har skräddaren ritat, den är bara så underbart fin. Vi har ljusgrönt som tema och hon ska ha en grön klänning med liten bolerojacka till.
    Hämtade hem min brudklänning från butiken häromdagen och provade den idag för första gången hos skräddaren som ska sy in den. Man har lite svårt att fatta att det bara är några veckor kvar nu.

• Lumo

Fick också min hippa i lördags. Blev verkligen överraskad då min m2b skulle jobba och jag skulle vara ensam med barnen hela helgen... Så blev det inte, mormor och morfar var anlitade som barnvakter i smyg. Min bästa kompis som är min tärna och min syster kom och kidnappade mig kl 9 på morgonen. Fick i uppdrag att packa en väska med ridkläder, badkläder och finkläder. Vi tre började med en ridtur på islandshästar i tre härliga timmar i underbar terräng. Vi har alla ridvana så det var så kul. Var först lite besviken över att alla de andra kompisarna saknades. När vi kom tillbaka till stallet med hästarna hade alla de andra anslutit sig och samlats i trädgården och dukat upp en härlig lunch. Så glad jag blev när jag fick se dem! Efter en del vin och skratt bar det iväg för att bada bubbelbad. På kvällen blev det en god trerätters på restaurang. Natten avslutade vi med sista lördán som det kallas på vårt gamla favoritdisco men det kände vi nog allihopa att det var alldeles för länge sedan vi var där sist... Men som sagt, en helt underbar dag. Kände mig riktigt rörd till tårar igår när jag tänkte tillbaka på dagen. Blev en härlig dag tillsammans med goa kompisar som jag kommer minnas med glädje hela livet. Hoppas bara inte bröllopsdagen rinner iväg lika snabbt som denna roliga dag gjorde... Man får verkligen inte glömma att njuta!

• Lumo

Jag håller med paulaner, det var så kul att det känns nästan som sorg nu när den är över. Absolut inget man bara vill ha överstökat. Njut när dagen kommer!

• Lumo

På vårt dagis går just nu vattenkoppor och vår dotter har ännu inte haft det! Tydligen har de haft det i två veckor så nu insjuknar den ena efter den andra efter inkubationen. Inte ett ljud har sagts från dagis om detta. Jag blir så förbannad. Är föräldraledig med yngsta sonen så storasyster hade absolut inte behövt vara på dagis och riskera bli smittad. Nu håller jag henne hemma fram till efter bröllopet. I och för sig kan hon redan vara smittad och vara utslagen lagom till bröllopet men vågar inte riskera något... Kanske vi dessutom slipper andra sjukdomar.

• Lumo

Nej, nu är väderprognosen ändrad för oss i Skåne, regn på em!!!!

• Lumo

Hemlig2009: yr.no gillade jag. Då kommer Ängelholm ha 26 grader och sol, inget regn. Nu kollar jag inga andra...

• Lumo

GladaEmma: Är du också från Skåne kanske?

• Lumo

Nja, är nog inte helt lugn just nu. Kanske mest irriterad på min m2b som tror att allt ordnar sig själv... Hans uppgift har varit att ha kontakt med vår catering då han känner henne som driver den. Bad honom boka tid med henne så vi kunde träffas i nästa vecka för att gå igenom kvällen. Fick besked av honom att mötet med henne skulle bli på måndag kväll. Ok, då fixade jag såklart barnvakt till det. Idag kläcker han ur sig att nej, det var inte 100%-igt bestämt till just den dagen, de hade kommit överens om att vi kunde träffas i början av veckan och måndag var den enda dagen som hon inte kunde. Nu har vi såklart så mycket annat inbokat på alla de andra dagarna så jag har inte en aning hur vi ska få till detta. Han har dessutom trott att han inte skulle behöva vara ledig mycket mer än fredagen som ju är en klämdag, har nog gått upp för honom att han måste ta ledigt åtminstone onsdag em också då han ska hämta sina kläder och då även prova dem en sista gång för ev justeringar. Hade ju varit bra om jag hade kunnat fixa detta med... Urh är som sagt ganska irriterad just nu. Fler som känner som mig?

Svar på tråden 23 Maj 2009