• lolca

23 Maj 2009

I morgon ska jag och min blivande man proväta vår bröllopsmeny! Är väldigt nyfiken över det. Tror att vi har valt mycket god mat!

Vi skickade ut inbjudningarna väldigt tidigt, redan i november, men nu har vi fått svar från alla utom 3 par. Ingen har tackat nej än!

• lolca

Bra att vara ute i god tid =)

paulaner skrev 2009-02-12 19:54:33 följande:
    November!!?! Ge mig mer stress...
  • lolca

Vi åker till Korsika i mitten på juli! Eftersom jag är lärare så får det bli så. Har inte råd att ta ut obetald semester mitt i terminen.

Var och provade min vigselring idag hos juveleraren. Det kändes väldigt bra.. Det är inga stenar i den än, men jag fick en känsla av hur det skulle se ut ändå! Kommer att bli svårt att låta bli den sen när man får hämta ringen

• lolca

Igår kände jag mig inte ett dugg glad över vårt bröllop. Min svärmor är inte att leka med och det gör mig så himla ledsen att hon inte bara kan vara glad för vår skull. Hela tiden ifrågasätts alla våra beslut. Eftersom det är jag och min blivande man som betalar vårt eget bröllop så bestämmer vi hur vi vill ha det. Det fungerar tydligen inte som argument.

Jag bara väntar på alla åsikter från henne som säger att våra val av marscher är dåliga, att man inte kan ha dem. Min sambo är inte döpt (inte jag heller för den delen) och då är det en skam att gifta sig i kyrkan..

Jag kan fortsätta hur länge som helst! Det som är mest tråkigt är att hon är så egocentrerad. Det är hennes vilja som är den rätta, vad alla andra tycker.. det struntar hon i.

Bläää

• lolca

Tack för era ord!
    Min blivande man tycker som jag. Tack och lov! Han och hans mamma har inte världens bästa relation vilket försvårar saker och ting. Som tur är kommer jag bra överens med hans pappa, alltid något!

Mina föräldrar och syskon är urglada för vår skull och vill hjälpa till. Får fokusera på det istället och vår stora dag!

Moninan skrev 2009-04-07 17:24:56 följande:
    Sånt kan verkligen få en att tappa lusten med sitt bröllop. Men stå på dig och det är bara din och din blivandes dag! Annars så väl din blivande säga ifrån på skarpen. Vad tycker han om det hela? Eller är det bara mot dig och luftar sina tankar om?Ger dig en styrke kram!
  • lolca

Idag har jag hämtat vigselringen! =) Fick prova den hos juveleraren och ville inte ta av den igen. Snart tjejer! Snart är det dags!

• lolca

Igår fick jag min möhippa. =) Det var otroligt roligt och jag är väldigt trött idag. Men det är som det ska vara!

Blev klädd i åttiotalskläder med tillhörande sminkning och våffelfrisyr.. Mycket snyggt måste jag säga, eller inte..

Vädret var superfint och jag blev även lite solbränd på näsan.

Mina vänner och systrar hade lagt upp en dag som innehöll femkamp, picnick i det gröna, tipspromenad om mig, spela in en Tommy Nilsson låt i en studio, massage och sedan middag och dans på ett uteställe. Ramlade hem och i säng runt ett i natt och sov som en prinsessa!

Mycket lyckad dag!

• lolca

Igår fick jag testa brudmakeupen! Det kändes väldigt bra! Sen fixade min frisör till min frisyr och la in lite slingor i håret så nu är jag redo för bröllopsfrisyr! =)

På tal om att gå ner i vikt, jag har precis tillfrisknat från maginfluensa, två kg lättare... Kanske inte ett roligt sätt att gå ner i vikt.. Hade helst sluppit själva influensagrejen och bara förlorat vikten

• lolca

Ska man inte vara mer nervös nu när det bara är en vecka kvar?! Jag är lugn som en filbunke enligt mina kollegor och mig själv. Känner mig inte ett dugg nervös och allt är under kontroll..

Hur mår ni?!

• lolca

och jag är irriterad på det tryckeri vi har använt. våra festprogram kom tillbaka i ett alldeles för tjockt papper. Så de vecklar upp sig... Festprogrammen har vi tänkt använda som placeringskort dessutom..

dagens I-landsproblem jag vet.. Men jag är sur!

Svar på tråden 23 Maj 2009