• Lumo

23 Maj 2009

Vi gifter oss också den 23 maj och har OSA 31 mars. Håller med om att det är en jobbig väntan. Har också reagerat som dig Luucie att jag kände för att ställa in festen... Än så länge är det cirka hälften kvar som inte svarat. Som sagt man vill komma igång med bordsplaceringen. Har mycket av det andra klart så som placeringskorten, är det någon som tackar nej får man ju bara slänga det kortet. Ja det är väl bara att vänta...

• Lumo

Ja, här är en till som sitter och väntar vid telefonen... Fick häromdagen själva en inbjudan till bröllopsfest som vi tyvärr inte har någon möjlighet att gå på men OSA gjorde vi direkt samma dag. Nu förstår man ju att de som skickat inbjudan är tacksamma för snabba svar.

• Lumo

Vitadrömmar: Fint namn till sonen, vår pojke heter också Alwin.

• Lumo

Vitadrömmar: Celina var också ett fint namn. Storasyster här heter Lowa.

• Lumo

Vi hade kontakt med vår präst i förra veckan som dessutom är en fd granne till min blivande man från barndomen. Han tyckte att det räckte att vi träffades några veckor innan vigseln men att vi själva skulle fundera lite på hur vi ville ha det tills dess.

• Lumo

Tillbaka till OSA-ämnet en stund... Vi har OSA den 31 mars och i och för sig behöver man ju inte svara innan dess men vi väntar på 21 svar. (Inte par utan antal personer).Vi är totalt 53 inkl oss själva så några har vi fått svar från. I helgen sprang min m2b på en av de inbjudna, inte ens då sa han något om inbjudan. Samma kille gifte sig själv förra sommaren och när vi fick inbjudan till det bröllopet ringde vi i samma vecka vi fick den. Min m2b var då dessutom en av de som anordnade hans svensexa då han inte hade någon bestman. Måste säga att det känns för tillfället ganska trist och jag har tappat gnistan lite för allt fixande.

• Lumo

Ja, jag har förstått att det är många som är i samma situation. Det är väl så att man hela tiden är så uppe i bröllopstankarna att man tycker att även ens gäster ska vara det. Fick höra igår att en kille på min mammas jobb som är i min ålder inte ens hade en aning om vad OSA betydde när han hade fått en bröllopsinbjudan... Man blir lite fundersam, det står ju t o m på inbjudningarna barnen får till barnkalas...
    Jag får hoppas på att det börjar ringa som bara 17 nu de sista veckorna så gnistan kan komma tillbaka.

• Lumo

Det låter som man inte ska deppa ihop allt för mycket, de kommer säkert höra av sig de sista veckorna.

JoM maj09: Vi kommer också göra som er, den som inte har svarat får vi ringa och ge dem högst en dag att bestämma sig på.

• Lumo

Jag har också gjort placeringskorten i samma färg som inbjudningarna. Kort finns i mitt galleri på hur det kommer se ut. Har gjort alla korten färdiga, är det någon som inte kommer får jag istället slänga det. Skönt att ha det klart i varje fall.

• Lumo

Min klänning kom till butiken i januari och jag har inte hämtat hem den ännu. Jag har lite dålig plats att ha den här hemma utan att min m2b kommer se den och det vill jag inte! De i affären tror dock att jag kommer anlita deras sömmerska för sy in och lägga upp den men det har jag inte tänkt. Har egen skräddare som ska göra detta. Hade de vetat detta kanske den inte hade fått hänga kvar... Jo, det tror jag nog förresten, jag berättade innan att jag antagligen skulle anlita annan skräddare.
    Tycker inte det är något fel på dig Hemlig2009 som inte vill ha hem den på en gång.

Svar på tråden 23 Maj 2009