23 Maj 2009
Får man vara med här fast att man gifter sig den 22 maj? Jag tror att jag är lite ensam om att gifta mig en fredag .
Får man vara med här fast att man gifter sig den 22 maj? Jag tror att jag är lite ensam om att gifta mig en fredag .
Vi vill absolut gifta oss i slottsruinen på Öland men tyvärr var den fullbokade de flesta lördagar redan ett år i förväg. Då bestämde vi oss för att gifta oss på fredagen den 22 maj eftersom att det är Kristi Himmelsfärd och torsdagen är en röd dag så blir ju fredagen en klämdag. Vi har gäster från Irland så det passar bra med en långhelg. Mina föräldrar kommer dessutom att bjuda på våra familjer på grillfest kvällen efter .
Det känns bra att gifta sig den 22 maj och det gör inget att det inte är en lördag.
Vi gjorde samma sak igår (skrev ut och vek vigselprogram för glatta livet. Jag tror att jag ska fästa programmen med nål och tråd. Det blir en del jobb..... men jag tror att det blir snyggt.
Åh vad kul Tillde.
Jag hoppas verkligen att jag också får en möhippa, men man vet ju aldrig..... Har inte hört eller märkt något och många av mina vänner bor långt bort.....
Jag blev hippad i lördags .
Jag visste inte om jag skulle få någon möhippa eftersom att många av mina vänner bor långt bort, men på fredag kväll när jag kom hem från en konferens så låg det ett brev till mig i posten. Brevet var skrivit från några kidnappare som hade kidnappat en kär gammal maskot från mig. I brevet fanns instruktioner där jag skulle packa en väska och invänta instruktioner nästa morgon. Kl 9.30 nästa dag fick jag ge mig ut på cykeljakt runt i staden där jag fick diverse ledtrådar från gömda brev och okända människor. Grymt häftigt gjort! Jakten slutade på balettakademin där mina vänner väntade med en salsainstruktör. Jag har tidigare dansat lite salsa så jag fick friska upp mitt minne samtidigt som mina vänner dansade med och filmade. Efter dansen var det dags för lunch med lite bubbel och sedan vidare på nästa uppdrag. De hade bokat in oss som lag på ett fort där man tävlar ungefär som i Fångarna på fortet. Vi kämpade i 2 timmar med uppdrag i olika rum. Eftersom att jag inte är så förtjust i att klä ut mig och dra runt på stan så fick jag istället bära en tiara och ett fe´-spö. Efter två svettiga timmar cyklade vi vidare hem till en vän där de lagade till en dundermiddag med drinkar och bubbel. Jag fick svara på frågor om min blivande och måla en tavla som skulle symbolisera min kärlek till honom. Efter att vi alla hade piffat till oss så avslutades kvällen/natten på en schlagerbar. Jag kom hem kl. 04.30 på morgonen och det var länge sedan jag skrattade så mycket. Mina vänner är helt underbara .
Även min m2b hade svensexa igår där det blev curling och whiskeyprovning.
Vi har verkligen tur med så fina vänner.
Jag kan dansa wienervals efter att ha gått en danskurs under 1 år men eftersom att min blivande har en sådan ångest när det gäller dans så kommer vi att skippa valsen. Istället så blir det en mysig tryckare till Nothing else matters . Jag vill hellre att han mår bra än att jag tvingar honom till något som känns jobbigt.
Tillde: Hoppas att du mår bättre idag. Kram på dig.