Inlägg från: Tillde |Visa alla inlägg
  • Tillde

23 Maj 2009

Hmm hur funkar efternamnsändringen och hur lång tid innan bröllopet ska den vara inne??

• Tillde

Hehe lilla bridezilla, du är ju så söt Själv så undrade jag varför folk tjatade så mycket om hur fina inbjudningarna var, jag hade ju liksom bara beställt dem över nätet och tänkt att ja de blir nog bra och får duga

Vi hade OSA till 1 mars pga. att alla måste få nånstans att bo. Nu har alla svarat, fick ringa en killkompis som missat datumet, han blev helt knäckt men skulle ringa idag till svärmor som har hand om boende! Det var 70 bjudna och det kommer 64 +5 syskonbarn som hämtas av morföräldrar när de fått i sig lite mat Alla "viktiga" kommer (missförstå mig rätt men de som inte kommer är sådana som man tänkte att man "borde bjuda" och är inte så nära oss, de ska dessutom föda barn och hålla på och greja där i dagarna så jag förstår dem!)

De enda som är lite trist är att min killes farfar och min "plastmormor" inte kan komma. De är båda för gamla och skruttiga för att orka med så dem får vi väl åka och visa upp oss för istället

Nu ska jag fixa till min preliminärskrivna bordsplacering (jodå, en liten bridezilla bor det nog i mig med )

Luucie skrev 2009-03-02 13:18:01 följande:
    Du, jag blev skitsur när ingen svarade första veckan! Jag höll på att ställa in hela festen. Hahahaha men så är jag en drama queen som överreagerar lite ibland också Fast det ÄR jobbigt att vänta. Man vill ju planera bordsplacering och allt...känns som om man bara går och väntar.Mest sur blev jag på att folk inte hörde av sig och talade om att inbjudan faktiskt kommit fram och hur fin den var.För det tycker jag man gör på en gång även om man inte kan svara ifall man ska komma eller ej...
  • Tillde

har bokat vigselförättare men en borgerlig sådan som kommer ut till kusten och viger oss.

Lottalinda skrev 2009-03-02 20:18:21 följande:
    Vi gifter oss 23 maj, men vi har inte osa datum förrän 24 april. De flesta har dock redan svarat. Misstänker dock att de som inte har svarat kommer att göra det den 24 april :)Hur många har pratat med sin vigselförättare redan?
  • Tillde

Vi hade OSA 1 mars och de flesta hade svarat innan men en gammal vän fick jag skicka ett meddelande och fråga om jag skulle tolka det som att de inte kom eller som att de börjar bli gamla och glömska!? Det var alt. nr två de ringde och osa:de samma kväll med massor av ågren

Jag skulle inte ringa och tjata INNAN OSA-datumet gått ut iutan isåfall sura mer i smyg över att folk inte fattar hur viktigt det är för en med svar! Måste iofs också erkänna att jag inte har en aning om hur jag själv har osa:t innan jag själv hamnade i bröllopssvängen, i tid jo men jag har inte lagt ner energi på att tänka på hur långt innan eller på att berömma fina inbjudningar, nåt som man ju förstått nu hur viktigt det är för en del!! Ta det lugnt, de flesta menar nog inget illa utan tänker bara inte som vi bridezillas

• Tillde

Nu vill jag ju inte vara sån men om ni hade satt lite tidigare OSA-datum så hade ni ju kunnat planera tex. alkoholinköp redan nu Om det känns bråttom med det menar jag...
    Det var delvis därför som vi hade ett såpass tidigt datum för jag vet hur otålig jag är, jag vill veta NU hur många vi blir så jag kan fixa och dona...

lecaroline skrev 2009-03-10 15:21:41 följande:
    Det är ju inte det att man kommer att ringa innan. Men man är ju lite otålig det är ju så kul och man är så förväntansfull och telefonen är tyst. men igår fick vi faktiskt ett svars kort av våra vänner. Det var lite kul!!sedan är det ju lättare att planera alkoholen som snart ska köpas in.. :)
  • Tillde

Ja då förstår jag om du vill veta!! Hoppas de flesta OSA:r tidigt då

lecaroline skrev 2009-03-11 09:42:47 följande:
    Resan blev mycket tidigare än vad vi räknat med, eftersom vi fick plats på en privat buss som åker fram och tillbaka enbart för att köpa alkohol :) men vi har ju hela sommaren att dricka upp det på :)
  • Tillde

Kom på min sambo med att snoka i min kalender + att han får meddelanden som han säger "skit du i det" när jag frågar om vem det var! (Charmig värre Så kanske att jag har mina aningar. Är bara ledig EN lördag innan bröllopet ( om de inte är så avancerade så de tar semester åt mig vilket de iofs skulle kunna var då några av oss jobbar på samma jobb) så kanske att det kan bli då....

paulaner skrev 2009-04-06 21:55:06 följande:
    Någon som har misstankar på möhippa än?? Om jag känner min tärna rätt så har hon kokat ihop något.... Men jag vet ju inte säkert förstås. Jag har inte hunnit fundera så mycket på ev hippa tidigare, men jag fick precis höra om en tjej som fick sin möhippa två månader innan själva bröllopet, och för vår del skulle det ju innebära typ NU! Huuu, nu ska man gå och vara nervös ända fram till dagen D. Jag kommer att vara supermisstänksam mot allt och alla. Mig lurar man inte så lätt.
  • Tillde

Känner som du, har mest småpill kvar, en del lösa trådar som jag inte kan knyta ihop riktigt än men jag betar av sak efter sak för att slippa stressen i slutet. (som säkert komme rkomma ändå) Vart köpte du din/er gästbok och hur har ni tänkt göra med den? Ska ni ha utrymme för kort eller låta folk skriva vad de vill??

Hav och Sol skrev 2009-04-07 00:04:16 följande:

Nu har jag nästan gjort hela festprogrammet. Det är mycket text om gästerna. Sånger vill vi inte ha för det känns lite cheesy. Nu finns det mer utrymme att skriva nåt varmt till varje gäst. :) Idag köpte jag tylltyg för att göra små påsar. Sen har jag köpt en gästbok i vårt färgtema! Vi har de starka färgerna fuchsia (cerise) och lila. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Kanske bäst att finputsa klart allt så att jag inte har en onödig stress i slutändan trots min fina planering :)
  • Tillde

Jag ska få möhippa Fick av misstag se en grej idag och det verkar som att alla mina underbara vänner är engagerade, MYS!!!! Men mer vill jag inte veta, går bara och myser över att de faktiskt gör en sån sak för lilla mig! Life´s wonderful!!!

• Tillde

Har inte blivit hippad än men vet att nåt är på G för jag råkade se min kompis mail Men jag undrar när det ska bli, de lär ha tagit semester åt mig och fixat barnvakt för jag och min blivande jobbar 100% om varandra eftersom lillen är för liten för förskola än.
    I lördags var min sista lediga lördag och då blev det inget, trodde på Valborg men har planerat grillfest då med vänner som kommer vara med på hippan och de har tackat ja så om det inte är nån avanceradsuperbluff där min kille tagit semester flera pass(svärisarna är inte hemma och kan passa lillen) så är det inte då iallafall. Ja jag blir inte klok på när det ska bli men samtidigt så ska man ju inte veta heller

Har fixat med det allra sista nu, bara riktigt småplock kvar, som att handla frukost mm. till de som är där natten innan, skriva ut häftet, bränna ner musiken och sånt det inte är nån stress med. Härligt!!

Hur går det för er???

• Tillde

Välkommen hit Tualisa! Tror du och jag varit i samma tråd på FL faktiskt, om du heter samma där? Minns att din lilla tjej kom förtidigt men att allt gick bra

Jag och min blivande man har bestämt morgongåva ihop! Vi älskar båda godis men äter inget nu sista månaden innan bröllopet så vi bestämde att det ska stå en stoooor skål med massor av lösgodis till oss på vårt rum när vi kommer upp på natten, det ska vi ge varandra i morgongåva hahahaha Grymt romantiskt men det passar oss!!

Men ett fint foto på dig och dottern är väl en kanonbra present!!??

Tualisa skrev 2009-04-29 22:36:52 följande:
    Vad ska man köpa till morgongåva till sin blivande man då????? har ingen aning..
  • Tillde

möhiiiiiippaaaaaaa, världens bästa dag!!!!!!!!

• Tillde

Lååång häärlig frukost med allt från nybakat bröd till, färskpressad juice, skumpa och färska jordgubbar. Lasergame med fullt krig, spa med bubbelbad, solning, ansiktsmasker, uppdrag, lunch och massa mys. Sen iordningfixande och ut på stan i cerisa benvärmare med tillhörande outfit och till bästa nattklubben i stan, libanesisk plockbuffé och massa mys bland divaner och kuddar i VIP-avdelningen. Under hela dagen saknade jag ingenting, hade alltid ett glas med något gott i handen och kände mig aldrig utskämd utan bara uppskattad av mina fina vänner, HÄRLIGT!!!!!

Min tärna som fick barn för en vecka sedan kunde inte vara med men hade verkligen slitit för att dra igång allt och fixa en härlig dag för mig sålångt hon kunde. De andra underbara hade engagerat hela jobbet med ledighet och grejer, chefer och arbetskamrater, alla visste men ingen sa ett knyst

Är glad och rörd över all omtanke och värme! Nu är det nerförsbacke till bröllopet, kom igen vackert väder för nu KÖR VI!!!!!

Tillde skrev 2009-05-03 02:14:26 följande:
    möhiiiiiippaaaaaaa, världens bästa dag!!!!!!!!
  • Tillde

2 veckor kvar Nu får det sluta blåsa och värmen får börja bygga upp sig igen för då ska det vara sol och härligt ute!!!

• Tillde

Ååååh tjejer jag är så FÖRKYLD!!!! Är på ett sätt glad att det bröt ut här i helgen men det MÅSTE bara ge sig innan nästa helg! Jag som ALDRIG brukar bli sjuk!!! Håll tummarna för mig!!

• Tillde

Tack!! Och inte har man vett nog att stanna hemma från jobbet och kurera sig, att det ska vara så satans dyrt att vara lite sjuk *mutter* Hoppas det ger sig, skulle vara trist att vara dålig på sin dag!!
    Hörde om en kille som ätit nåt dåligt kvällen före bröllopet och var matförgiftad hela dagen, fyyyyy vad hemskt

paulaner skrev 2009-05-12 23:12:39 följande:
    Krya på dig!!!
  • Tillde

Känner likadant, alla frågar om jag är nervös, näää faktiskt inte mest förväntansfull

lolca skrev 2009-05-14 19:04:28 följande:
    Ska man inte vara mer nervös nu när det bara är en vecka kvar?! Jag är lugn som en filbunke enligt mina kollegor och mig själv. Känner mig inte ett dugg nervös och allt är under kontroll..Hur mår ni?!
Svar på tråden 23 Maj 2009