Inlägg från: Hav och Sol |Visa alla inlägg
  • Hav och Sol

23 Maj 2009

Hej!
    Vad roligt med en alldeles egen tråd. Vi hade tänkt att skicka ut inbjudningskorten till alla-hjärtans-dag men det fick bli till dagen innan då alla-hjärtans-dag är en lördag (idag). Vi har redan fått svar...av alla som gift sig tidigare och vet att brudparet väntar på svar. Nu känns det att det är på riktigt!

Jag skrev alla inbjudningskorten själv och det har verkligen uppskattats.

:)

• Hav och Sol

Idag köpte jag mina brudskor på Rizzo! Såååå glad! De är så fina att jag kan använda dom även till andra tillfällen!

Sen har jag tränat idag med min PT och nu har jag en massa energi och ser fram emot stora dagen!!

• Hav och Sol

Hej, alla!
    Jag har också hört om de som måste ringa efter osa-datumet och fråga folk om de kommer eller ej. I vårt fall har alla varit snabba på att svara. Vi har satt osa-datumet till den 23 april och då har 70 svarat ja och vi väntar på 4 st svar. Alla verkar vara så glada över att få komma. Det är verkligen jättekul. Äntligen gifter sig det stadiga gamla paret! Hurra hurra hurra!

• Hav och Sol

Leocaroline: Vad trist! Ni borde lära era vänner att veta hut! Blivande makar måste kanske skicka alla vännerna på en vett & etikett-skolan innan inbjudningarna åker iväg.

Jag skickade mina till Alla-hjärtans-dag (fredag). Jag satt och väntade vid mailen på fredagkväll och tyckte eg det var trist att bara ett par hade kastat sig på mailen och svarat samma dag. Sen satt jag hela helgen och kollade mailen. De flesta svarade dock inom de två första veckorna.

Nu vill flera ta med sig sina partners då 6-7 mån gått och de bestämt sig för att kalla sig för par. Så nu handlar det om samtal om det fler får komma. Alla min närmsta vänner var singlar när vi förlovade oss (aug 2007) men är de inte de längre =)

Länge leve kärleken, säger jag och tar emot alla hela par!

• Hav och Sol

Nu har jag nästan gjort hela festprogrammet. Det är mycket text om gästerna. Sånger vill vi inte ha för det känns lite cheesy. Nu finns det mer utrymme att skriva nåt varmt till varje gäst. :) Idag köpte jag tylltyg för att göra små påsar. Sen har jag köpt en gästbok i vårt färgtema! Vi har de starka färgerna fuchsia (cerise) och lila. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Kanske bäst att finputsa klart allt så att jag inte har en onödig stress i slutändan trots min fina planering :)

• Hav och Sol

Tillde: Har köpt gästboken på Ordning&Reda. En rosa/lila i sammet. Jag har inte bestämt mig ännu hur jag vill göra med gästboken. Antingen är den helt blank eller så hjälper jag alla gästerna lite på traven med några frågor som de kan besvara utöver sin hälsning t.ex. Vad har gjort mest intryck på dig idag? (några kanske svarar när nån gång under vigseln, nån annan när de såg oss fotograferas med mormor, en trejde nämner kanske ett tal och en fjärde kanske skriver partyt efteråt. Jag tror inte jag kommer ha plats för foto i gästboken. Den kommer ju då bli svår att stänga och bli knögglig på sidorna.

• Hav och Sol

Snart är det dags! Sååå kul!

• Hav och Sol

Igår möhippades jag av 15 tjejer. Sååå kul, så nu stundar en ännu roligare dag! Hipp hopp hipp hopp!

Svar på tråden 23 Maj 2009