• hallonmuffins

Nouna Andersson i Göteborg - är hon bra?

Vi håller på att kolla upp fotograf för vårt bröllop i sommar.

Såg namnet Nouna här på BT och har pratat med henne lite över telefon. Amatörfotograf som gör bl a bröllopsbilder på sin fritid. Hon har en hel del bilder ute på nätet med.

Men nu undrar vi, är det någon som har anlitat henne? Eller hört talas om någon som har gjort det? Hur blev det, är ni/dom nöjda, etc?

Tacksam om det är någon som har tips!

• Svar på tråden Nouna Andersson i Göteborg - är hon bra?
  • marriage09

*puff puff puff* jag pratade med henne idag också och undrar samma sak... Tycker dock att hon är lite "dyr" för att vara amatörfotograf, vad tycker du?

• Troll1

Vi tänkte anlitat henne, men tyckte hon var för dyr. Härliga bilder har hon på sin sida.

• hallonmuffins

Det kan säkert hända att hon inte är billigast.

Vi skall vara en bra bit utanför stan och hon kunde tänka sig resan utan problem så det känns ju bra. Vi kollade på 1-2h fotografering innan vigseln. Man väljer från ett webbalbum med kanske några hundra bilder ut vilka cirka 25 man vill ha. De bilderna får man sedan redigerade på CD. (Högupplösta förstås men det gäller väl alla amatörfotografer.)

Det är vad jag vet ungefär! Jo, hon skriver kontrakt med, men har inte sett hur det ser ut ännu.

• marriage09

Till oss sade hon ca 50 bilder (och att det gick att förhandla på antalet bilder men inte på priset) och ca 4 h - vi bad att hon kunde göra porträtt, vigsel och lite mingel. För det skulle hon ha 6000kr men då var det också resa fram och tillbaka med samt efterredigering... Jag tycker inte att det är dyrt om man jämför med andra fotografer, men jag kan tycka att det är lite dyrt ifall hon är amatörfotograf och det fortfarande är lite win/win, dvs hon får bilder och updrag till sin portfolio på samma gång som vi får det lite billigare och med lite mindre säkerhet om att det blir bra mm...

Vad skulle ni betala för 1-2h innan vigseln?

• hallonmuffins

För det upplägget jag beskrev ovan, cirka 3500 kr.

• rottizz1

jag hade ju henne till min secret box fotografering. Jag var jättenöjd med henne- lätt att ha att göra med. Hon jobbar ju inte med det men hon har tydligen fotat rätt länge. Jag var nöjd med mina bilder. Kollade på bröllopsfotona på hennes hemsida och gillade de skarpt- särskilt de annorlunda med bilen. Hoppas ni hittar nån och lycka till på er dag!

• Duchess

Vi hade henne som fotograf. Det finns bilder från vårt bröllop på hennes hemsida - det är jag som har den orangeröda buketten

Vad som är dyrt och inte är ju en svår fråga. Vi var iaf väldigt nöjda med bilderna, och det var väldigt enkelt att jobba med henne. Varken jag eller maken är särskilt bekväma framför kameran, men det löste hon på ett jättebra sätt.

• hallonmuffins

rottizz1: Tack!

Duchess: Det var ju roligt att höra :) Vi är kanske inte heller kameravana direkt men det skall bli roligt att ta bröllopsfoto.

Är lite nyfiken på om ni var inomhus eller utomhus? Hade hon med utrustning för inomhus om det skulle varit dåligt väder (t ex)? Har för mig att hon sa något om att hon använde "naturligt ljus" och då funderar man ju på om det inte är hennes grej med blixtar, paraplyer och hela det kittet.

• Duchess

Vi fotade utomhus, förutom själva vigseln då Jag vet inte om hon hade med sig någon extra utrustning för regn. Det hade varit uppehåll flera dagar och ingen större risk för regn just då.

Jag kan skicka en länk där du kan få se lite fler bilder.

Svar på tråden Nouna Andersson i Göteborg - är hon bra?