• Leola

Trendexperter... och florister!

Har en snabb fråga till er:

Jag undrar vilka trender som dominerar för bröllopsdekorationer och blommor just nu. Är det några speciella färger, former eller blommor som är populära just nu?

Tusen tack!

• Svar på tråden Trendexperter... och florister!
  • passionsblomman

Ja i blomväg så är det då otroligt populärt med Pioner och Kallor, jämte Rosor. Rundbundna täta buketter verkar dominera det som väljs. Jag tror att lite mer romantiska buketter, som inte känns så "stela" kommer tillbaka mer och mer. Att man tex gärna väljer lite mjukare matrial tillsammans med sina Kallor, men det är ju en sak vad som är på G och en annan vad folk verkligen väljer...

Jag hoppas på en tid med mer fria händer för floristen utifrån färger, känsla och en grundtanke, där man inte som brud redan suttit och detaljstyrt varenda blomsort. Vi kommer att se betydligt intressantare och mer personligt designade buketter då.

• Leola

tusen tack... pioner är lite av min favorit... då gäller det att beställa i tid.

tycker också att det är finare med lite mer "fria" buketter, nästan som en "sommarbukett" med vilda blommor.

• passionsblomman

Det tycker jag med är väldigt vackert! Inte minst vid sommarbröllop, och i synnerhet om de är utomhus...

Pioner får du tag på från Mars till Juni-juli ca, men det går både tidigare och senare, men man får vara beredd på ett högre pris då.

Leola skrev 2009-02-12 13:47:43 följande:
    tusen tack... pioner är lite av min favorit... då gäller det att beställa i tid. tycker också att det är finare med lite mer "fria" buketter, nästan som en "sommarbukett" med vilda blommor.
Svar på tråden Trendexperter... och florister!