• Nalle Puh 40

Hjälp, klänningen var nästan lite trång igår...

Hjälp, igår provade jag min klänning hemma hos mamma och den var nästan lite trång över magen fastän jag har tränat massor och slutade med godis efter nyår...

Efterlyser era bästa smalmatsrecept och tips på träning för den ska INTE sys ut i maj...

• Svar på tråden Hjälp, klänningen var nästan lite trång igår...
  • Trudilutt

När vi va i Egypten i höstas, fick jag sluta med bröd ( för det fanns bara äckligt ) Vi kom hem från semestern och jag ställde mig på vågen -3 kg!!!! På en vecka.

Nu äter jag inget bröd alls och har gått ner 3 kg till. Det verkar som kroppen inte vill ha det

Så det kanske kan vara ett tips.

Allt försvann från magen och jag är inte alls svullen där över längre.

Lycka till!

Låt oss veta om du lyckas

• Nalle Puh 40

Har faktikst börjat att byta ut lite bröd mot knäckebröd, gott men bröd är godare...

• Maria2009
    Celeste97 skrev 2009-02-11 21:33:14 följande:
    Oj! Det måste ha hänt mycket inom näringsläran på sistone eftersom jag helt missat att frukt är onyttigt... Undrar hur många bananer man kan äta innan man blir tjock?
    Alltså, frukt ÄR inte nyttigt. I jämförelse med andra livsmedel måste man äta en herrans massa frukt innan man kommer upp i lika stor vitaminmängd. Frukt är socker och vatten - that´s it... Hellre grönsaker i så fall.
  • Luucie

Måste bara fråga...vill du gå ner i vikt eller vill du vara hälsosam?
    Inte alltid samma sak, men det finns garanterat saker du kan göra om du vill komma i klänningen.

Snabba resultat är inga problem...men då kan man inte hålla på att "låtsas" att det bara är att träna och äta "normalt".

• Celeste97

Maria2009 skrev 2009-02-12 19:28:22 följande:

Alltså, frukt ÄR inte nyttigt.
    Skulle du kunna posta en länk eller nåt som stödjer detta, det låter så konstigt i mina öron! Jag är öppen för nya rön, men ibland behöver man vara lite kritisk också. Kan det verkligen vara mer onyttigt att äta ett äpple eller en banan än t.ex. en smörgås, en bytta youghurt med flingor eller vad man nu annars brukar äta som mellanmål/snacks?
  • Undertecknad

Visst, hellre grönsaker, men det ska mycket till för att jag ska tro att frukt inte är nyttigt. Please..

Maria2009 skrev 2009-02-12 19:28:22 följande:
    Alltså, frukt ÄR inte nyttigt. I jämförelse med andra livsmedel måste man äta en herrans massa frukt innan man kommer upp i lika stor vitaminmängd. Frukt är socker och vatten - that´s it... Hellre grönsaker i så fall.
  • ingenjörsbruden

Celeste: Det är ju fruktsocker i all frukt som def är bättre för kroppen än raff socker som finns i godis, flingor mm.
    Men om man äter MKT frukt eller bara exotisk frukt så får du i dig för mkt fruksocker. Enligt GI så är frukt ok men inte ALL frukt...tex banan, vindruvor mm innehåller mkt mer fruktsocker än tex äpple.
    Så som vanligt....Sansat av allt o varieration så blir det bra.

Nallis: vet att du äter bra så det låter som att du behöver slimma midjan bara.....

En kanonrörelse som faktiskt ger mer midja är som följer:
    1. Ligg på sidan
    2. Dra upp benen så att du får 90 grader i knävecket.
    3. Vrid överkroppen så att du har "skuldrorna" i underlaget.
    4. Gör situps

Slimmar midjan väldigt effektivt o borde göra susen då du redan äter bra o rör på dig frekvent.

Good Luck!

• bongen80

metoden jag har använt är lchf, mycket fett lite kolhydrater. utesluter då pasta, potatis, bröd, socker, ris osv....

gick ner 6 kg på nolltid o jag blev mycket piggare å då ska det tilläggas att jag heller inte motionerade. Grönsaker o frukt äter jag i måttliga mängder max 1 frukt om dagen. O bara lite till maten några skivor tomat, bönor etc.

kanske inte funkar på alla, men på mig alla fall. Jag avstår hellre lördagsgodis o tar en bit riktigt mörk choklad ( 86% )eller bit god ost.

nu är jag på gång igen, men nu ska jag lägga till fysisk aktivitet, för jäklar jag har en hel del att gå ner innan jag är nöjd.

• Ninnispinnis

"Tallriksmodellen och Nyckelhålet är Aktiv Dödshjälp för gamla och sjuka, på grund av näringsbrist och kolhydratöverskott." (från sista länken)

Det är väl skillnad om man är frisk, stark och fysiskt aktiv?

Maria2009 skrev 2009-02-13 11:52:24 följande:
    Here You go...www.kostdoktorn.se/viktnedgang/frukt-och-nari...kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspxblogg.passagen.se/dahlqvistannika/searchyoghurt med flingor är inte bättre heller - socker som socker...
Svar på tråden Hjälp, klänningen var nästan lite trång igår...