• Silverscream

Igår hände det ! =D

Min sambo överraskade mig ordentligt igår.

Vi firade 1 år igår och hade tänkt fara ut och äta på resturang. På väg mot resturangen svängde sambon av mot fel håll och jag förstod ingenting.
    Istället for han upp till ett berg dit vi brukar åka då och då på vintern för att bara slappna av. Man har utsikt över hela staden så det är hur vackert som helst där.
    Väl däruppe tände han lampan i bilen (det var så kallt ute så vi satt kvar). Sedan tog han fram en nyckelring med en badanka (jag samlar på badankor). Jag blev jätteglad. Efter att tittat på den en lång stund ser jag då att något sitter ju fast i nyckelringen, inte bara badankan alltså.
    Då hade han hängt fast ringen på den. =D
    Ungefär då blev jag så lycklig så jag började gråta. För att inte tala om när jag fick höra orden "vill du gifta dig med mig?"

Vi kommer få ett underbart liv tillsammans.

• Svar på tråden Igår hände det ! =D
  • passionsblomman

Det gjorde vi med, och det var jag som sa att nu jäklar tycker jag faktiskt att det är dags att vi förlovar oss.

Bettertogether skrev 2009-02-11 09:12:17 följande:
    Åh så romantiskt!! :D Grattis!!Näe, bongen80, vi planerade också vår förlovning. Lite trist, för jag hade nog gärna velat bli överraskad... Men, då kan det hända jag fått vänta cirka hundra år ;)
  • Hvidbrud

Grattis!!

Min man är så romantiskt anlagd att hälften hade varit nog... AHn friade under vattnet genom att kyssa mig med en ring i munnen... Blev nästan generad...

har ni pratat om när ni ska gifta er?

• passionsblomman

Tur att du inte blev så chockad att du svalde den!

Hvidbrud skrev 2009-02-11 09:26:31 följande:
    Grattis!!Min man är så romantiskt anlagd att hälften hade varit nog... AHn friade under vattnet genom att kyssa mig med en ring i munnen... Blev nästan generad... har ni pratat om när ni ska gifta er?
  • Silverscream

Hvidbrud - ja, det har vi.

Datum är väl i princip bestämt redan.

Avslöjar inte så mycket just nu dock, eftersom allt inte är helt spikat.

• bongen80
    passionsblomman skrev 2009-02-11 09:14:25 följande:
    Det gjorde vi med, och det var jag som sa att nu jäklar tycker jag faktiskt att det är dags att vi förlovar oss.
    det är väl sjutton att man ska få lov att förlova sig själv med gubben, jag fick säga samma jag med.

men min m2b är fantastiskt romantisk på andra vis men just vid frieri tror jag inte att han fattat galoppen
  • passionsblomman

Hihi, ja... men som tur är har jag nog aldrig drömt om det där med frieriet och på knä och sådär , det är mer film än verklighet för mig. Så, jag tycker nog egentligen att tjejen lika gärna kan fria, utan att det är mindre romantiskt.

bongen80 skrev 2009-02-11 09:31:25 följande:
    det är väl sjutton att man ska få lov att förlova sig själv med gubben, jag fick säga samma jag med.men min m2b är fantastiskt romantisk på andra vis men just vid frieri tror jag inte att han fattat galoppen
  • Vid havet

Grattis!!! Verkligen väldigt romantiskt, vad härligt.

• Bettertogether

Fast vi bestämde datum för förlovning så fattade han iallafall (tack och lov för att han är lite gammaldags), att det var HAN som skulle fria :P :P Liite romantik var det ju då iaf. Men ner på knä fick han inte gå... för då skulle han ha ramlat ner i vattnet (vi satt på stenar vid en hamn). :P

• Troll1

passionsblomman skrev 2009-02-11 09:27:41 följande:
    Tur att du inte blev så chockad att du svalde den!

!

Min man hade planerat ett romantiskt frieri i Mölle på vår 5-årsdag. (Det är "vårt" ställe) Han hade fixat och tagit med jättegod mat hemifrån i kylväska till vårt hotell, champagne och allt möjligt.
    Vi satt och åt och tittade ut över havet och vi såg att det drog ihop sig till åskoväder. Vår lilla var bara knappt 2 månader, hade kolik och skrek ganska mkt... Han tog hand om henne och bad mig sitta kvar en stund på balkongen och vila lite.
    Strax efter kommer han ut igen med dottern skrikandes på axeln, en ask i handen och frågar (ganska högt...) om jag vill gifta mig med honom. Jag blev jätterörd! Men frågade sedan varför han inte väntat tills hon somnat. Nej, det var bestämt efter maten o champagnen på balkongen och eftersom det drog in åska så vågade han inte vänta.
    Gulligt, men ngt ovanligt frieri tror jag.

• Troll1

Herregud, glömde säga GRATTIS!!

• Tooticki

Grattis, vilket fint frieri!

• MulleNuh

Nej då! Här är det samma.. Inget frieri!

Och grattis tS!! Va roligt!!

bongen80 skrev 2009-02-11 08:58:42 följande:
    Ååh va mysigt! Alla har så fina historier om när killen/tjejen friade, vi verkar vara de enda som "bara" förlovat oss för att nu planera bröllop. Inge frieri på knä här inte.....tråkigtGrattis!
  • Silverscream

Tack så mycket alla ni !

Jag är så otroligt lycklig just nu, kan verkligen inte sluta att le.

• bongen80
    Silverscream skrev 2009-02-11 10:15:41 följande:
    Tack så mycket alla ni !Jag är så otroligt lycklig just nu, kan verkligen inte sluta att le.
    sitter du å "fånler" för dig själv med handen i luften o bara beundrar ringen också? det gjorde jag hur länge som helst (och nu med vigselringen so´m jag tjuvprovar minst 1 gång/dag haha)
  • Silverscream

bongen80 - oja, det gör jag hela tiden just nu.

Känns lite overkligt samtidigt också, samtidigt som det är så otroligt underbart.

Svar på tråden Igår hände det ! =D