• AhjärtaP

Många inlägg ang detta men..

Kan man gott och kort skriva i inbjudan att "Vi önskar oss en barnfri bröllopsfest"?
    Eller låter det otrevligt på nåt sett? Vill inte hålla på med dikter och så.

Vi har vägt detta fram och tillbaka och det skulle bli alldeles för många barn (35st), nästan alla vi känner barn.

• Svar på tråden Många inlägg ang detta men..
  • Mrs Mommy

Jag skulle inte ha något problem om det skrevs så
    De som har problem med att deras barn inte bjuds med blir nog sura hur den än formuleras tror jag

• emmibob

Om ni inte vill ha dikter eller inlindat på något annat sätt så skriv det rakt upp och ner som du gjort ovan. Det viktigaste är väl att er önskan framkommer av inbjudan!?

I övrigt förstår jag inte hur man bara kan anta att barnen är bjudna om kuvertet är adresserat "bara" till föräldrarna. Men det är en annan diskussion.

• Sommarpar

Vi skrev: denna kväll får barnen det bättre hemma
    eller ngt liknande, de flesta visste redan om det men det är bättre att bara skriva det rakt upp och ner tyckte vi.

Däremot så dom som ammar ska vi prata med för hellre att dom kommer med barnen än inte kommer alls..

• passionsblomman

Tycker inte att det är något otrevligt eller konstigt alls.

Har heller aldrig någonsin hört någon (utanför bt) säga något negativt om att deras barn inte varit medbjudna på festen.

Svar på tråden Många inlägg ang detta men..