Dominikanska med apollo`?
Någon som har erfarenheter från apollo? Tänkte åka dit på bröllopsresa.
Eller några andra tips på dominikanska???
Någon som har erfarenheter från apollo? Tänkte åka dit på bröllopsresa.
Eller några andra tips på dominikanska???
Vet inte hur det är där nu, men jag var där runt år 2000, minns inte exakt när det var, och jag skulle inte rekomendera någon att åka dit, tyvärr. Men alla människor ville lura en överallt, och alla var typ påtända/höga/fulla och Apollo rådde oss att inte ens lämna hotellområdet i princip. Jättesynd, men då skulle jag hundra gånger rekommendera Thailand eller eg vad som helst annat. Men jättelång och jobbig flygresa...
Så det var våra erfarenheter, men vänta och se om du får bättre ifrån nån annan kanske
Hoppas jag inte gjorde dig besviken nu!
Har goda erfarenheter överlag från apollo, har aldrig vart på dominikanska men apollo rekommenderar jag iaf.
Var på Dominikanska typ 2001 eller så. Åkte ospec och fick kanonbra hotell i byn Cabarete. Roligt och härligt för den som vill ha fina stränder, bra väder, annorlunda icke-turistanpassad mat (så var det då, vet ej hur det är nu.) Tyvärr är det hög kriminalitet, mycket droger och det känns i atmosfären. Vi åkte på av resebolaget anordnade grejer, typ till huvudstaden för shopping, till en cigarrfabrik osv. Red i bergen en dag också (med inhemsk firma), roligt i och för sig, men för tufft för hästarna så det avråder jag ifrån för deras skull.
Men - en underbar semester absolut! (dessvärre hade två av svenskarna på samma hotell som vi salmonella när vi kom hem. Det kan man iofs drabbas av överallt.)
Vi tänkte också åka dit, men hos avrådde oss från Dominikanska. Får bli något annat. Dock är apollo ett bra företag numera
Vi åkte till Kuba med apollo. Själva resan var bra dit, hotellet och allt runt omkring, men så mycket av apollo såg vi inte.
Resan hem var lite strulig. Dagen vi skulle resa så blev avresan framskjuten "i minst ett dygn" fick vi reda på i receptionen.
Sedan fick vi ingen info alls. Ingen viste något. Bara att transfern till flygplatsen skulle tidigast avgå från hotellet 19.00 dagen efter.
Klockan 15 blev vi hämtade i poolen och då skulle vi åka OMGÅENDE.
Och Apollo varken såg eller hörde vi något ifrån.
Åkte med Apollo till Dominikanska nu över nyår, kom hem 13 januari. Måste säga att Apollo inte skötte sig speciellt bra för dom var väldigt anonyma. Jag skulle få tillbaks pengar från dom för de blev fel på flygplatsen så vi fick lägga ut en summa själva som ingick i biljetten men dom var aldrig på hotellet de tider som de stod dom skulle vara där. Näst sista dagen fick vi pengarna....
Dominikanska för övrigt tycker jag är trevligt. Människorna är ett pack men om man bortser från dom så är ön väldigt mysig och det finns massor med aktiviteter att hitta på. Vi åkte inte på något med apollo utan ordnade allt på plats och de var aldrig några problem plus att de är halva priset då...
Bo inte på Sosua Bay resort för de uppfyller inte standarden.... :)
Vem avrådde er från att åka??
Tack så mkt för alla tankar och tips? Jag skulle hellre åka till Thailand men dit vill inte min sambo då vi vart där tidigare.....Någon som vart i mexico?
Therese 83 skrev 2009-02-11 12:09:29 följande:
Vi bodde på Sosua Bay resort så ingen avrådde oss utan de är mina ord. Däremot är Sosua väldigt trevligt för övrigt och rätt billigt. Cabarete är oxå trevligt men lite mer turister och framför allt mycket dyrare men jag ahde nog ändå valt att bo där om jag åker tillbaks. Det är som sagt en väldigt trevlig ö så jag åker gärna tillbaks men då köper jag nog bara flyg och fixar hotell själv :)
Det var en kvinna på resebyrån. Hon tyckte varken Dominikanska eller Mexico var ett resemål för oss, som är "vana" vid Thailand och deras stora utbud. Då syftar jag både på mat och utflykter.
Vi åkte till Dominikanska på vår smekmånad i somras, med apollo. Det är faktiskt någonting som vi båda har ångrat i efternamn. Som någon tidigare nämnde så kändes det inte riktigt bekvämt att lämna hotellområdet på grund av kriminalitet.
Apollo var inte så värst bra heller. Vi kände oss riktigt vilsna när vi mellanlandade i Dominikanska. Vi blev utslängda från planet och gick runt i flygplatsen utan att veta vart vi skulle och ingen av personalen kunde förklara för oss på engelska (i flygplatsen). Alla från planet kände sig oroliga och osäkra.
Apollo skulle ta överpriser för alla aktiviteter. Tidigare när jag rest med apollo så har det känts tryggt att veta att man kan vända sig till dem om det händer något. Det kändes inte alls på det viset i Dominikanska. De par som vi lärde känna från Sverige i Dominikanska var också missnöjda med resvalet.
Okej då blir det nock inte dominikanska för oss:) eller mexiko.
Tips på var man ska åka då? Vi gifter oss i december men tänkte inte åka förrän januari/februari.....
Okej då blir det nock inte dominikanska för oss:) eller mexiko.
Tips på var man ska åka då? Vi gifter oss i december men tänkte inte åka förrän januari/februari.....
Therese 83 skrev 2009-02-12 09:48:31 följande: