• bumse2

Vad köper vi i bröllopspresent?

Min mammas äldsta vännina och min gudmors son ska gifta sig om två veckor, vi är inte bjudna på bröllopet men tänkte endå köpa en present för runt 400-500kr, men vi vet inte vad.

Han har precis fyllt 35 och fick då ett presentkort på MQ då han är otroligt bortskämd, kräsen och otacksam gällande födelsedagspresenter,därför känns det inte lätt att hitta på något att köpa till han och blivande frun. (present kort vill jag och mamma inte köpa igen).

Har precis fått höra att de vägrar skålar och vaser i present, klingar inte fint i mina öron... man ska vara tacksam för det man får om man inte inkommit med en önskelista tycker jag.

Så snälla kom med tips och ideer, tack.

• Svar på tråden Vad köper vi i bröllopspresent?
  • lecaroline

Ska de åka på någon resa senare. Så köp valuta!! Extra pengar är ju alltid bra : )

• bumse2

Vad jag vet så ska de inte på någon resa, annars var det ett bra tips.

• Svanboet

Chokladprovning för två
    VIP-bio om det finns i stan där ni bor
    Vin(dryckes)provning för två
    Tre flaskor fint vin - en till 1 år, en 5 år och en 10 år.

Vet inte vad det kostar riktigt men det beror nog på vad man kan få tag i.

Försök utgå från deras intressen istället för prylar och du ska se att du slår home-run.

• passionsblomman

Med bakgrund av vad du skriver, tycker jag att ni gott kan strunta i present men uppvakta med att buda en riktigt fin blombukett med redig bröllopskänsla till festlokalen istället.
    Det föryller deras fest och är en fin uppvaktning utan att belamra deras hem med oönskade prylar.

De har ju ingen anledning att vänta sig något alls, så en sådan sak ihop med ett fint gratulationskort med varma lyckönskningar, kan knappast bli fel.

• fru AM

Ett riktigt fint vin (som de kan instrueras att öppna på någon bröllopsdag om de lagrar det rätt) eller en flaska champagne. Brukar alltid gå hem.

• Corona

Eller något de inte har direkt nytta av själva (som ändå inte verkar uppskattas...) men som kan vara till stor glädje för någon annan. T ex plantera träd i vi-skogen i deras namn, adoptera en orangutang på Borneo... o s v. Då kommer man definitivt runt att de får något de inte vill ha, skam den som klagar på att pengar skänkts till något välgörande ändamål.

• HurraViSkaGiftaOss

Presentkort på en restaurang där de får äta brunch en söndag.

Svar på tråden Vad köper vi i bröllopspresent?