• Pärlan2009

    Hur visar ni er man/blivande man att ni älskar honom?

    Jag blev inspirerad av Jaalemes tråd ang fantastiska män. Min sambo är otroligt duktig på att hitta på överraskningar och små presenter.

    Nu skulle jag vilja göra lika mycket för honom. Vad har ni för tips på saker ni gör för er man - stort som smått och billigt eller dyrt?

  • Svar på tråden Hur visar ni er man/blivande man att ni älskar honom?
  • Tizzeltazz

    min man har länge pratat om ett par mjukisar han provade hos en tjejkompis för länge sen, de var vida, jättemjuka, tunna och i 100 % bomull...
    det tog ett tag men jag lyckades spåra upp ett par som var nästintill identiska....
    tror han blev mest glad över omtanken

    de finaste presenterna tycker jag är såna som visar att man lyssnat.

    tex, precis när vi började träffas nämnde jag en tecknad kortfilm jag sett som liten och älskade.
    han lyckades spåra upp 'filmen' utan att veta titeln eller nånting och hittade den på en silly symphonies samlingsskiva och beställde den från USA.

    såna saker tycker jag är magiska.



  • MV85

    För mig handlar det mest om småsaker..
    Ser en bok som jag direkt ser att han vill ha - köper den
    Lagar den mat han sagt någon gång att han vill ha o sedan glömt bort
    Säger att jag älskar honom varje dag
    tvättar (han HATAR att tvätta)
    masserar hans fötter ibland fast jag avskyr fötter..

  • Sesamy

    För mig handlar det nog mest om småsaker oxå.

    Köper små presenter när jag får syn på något jag tror han skulle gilla.
    Städar badrummet varje gång vi städar eftersom han tycker det är tråkigt.
    Lyssnar, fast jag inte begriper nått alls, när han pratar om datorer.... Har till och med tittat på programmeringsfilmer - visste ni att ajax är ett nytt coolt programmeringsspråk och inte bara ett tvättmedel? =P
    Kryper tätt intill...kramar och pussar och säger att han är finast av allt...

    Påpekar nästan någongång i veckan hur mycket jag skäms för att jag inte är bättre på att visa honom hur fantastisk han är och hur mycket jag älskar honom.

  • DanKat

    Vi kramas jättemycket och är nära varandra och ger verkligen tid åt varandra. Det är nog det sätt vi oftast visar varandra kärlek på (förutom att vi säger "jag älskar dig" typ 50 gånger per dygn Och menar det varenda gång).

    Ibland överraskar jag honom med nåt extra, som nu ikväll t.ex. gav jag honom en spontanpresent Själva presenten var verkligen inget märkvärdigt alls, men jag slog in den fint och skrev ett minikärleksbrev på omslagspappret så han blev jätteglad av den ändå!
    Ibland har jag skrivit nån kärleksdikt till honom (ibland i kombination med en blomma).

    Det var vad jag kom på nu

  • Trulsa79

    Jag är dålig på det. Men senast satte jag ett pappershjärta mellan borsten på hans tandborste.

    Vi ska ha en hammarbyrelaterad låt under vigseln, mitt förslag och sambon blev överlycklig.

  • novia72

    Tack Trulsa! Den ska jag tänka på!!! MIN skulle bli världens ÖVERlyckligaste man! Vilken låt ska ni köra? ;)

  • Pärlan2009

    Det är så härligt att läsa, tack för att ni delar med er!

    Om ni vill får ni gärna skriva det "lilla" ni har gjort. Det kanske gör att man får tips på ngt liknande. Självklart förstår jag att det ska vara personligt anpassat för att vara den bästa gåvan men inspiration är alltid välkommet.

    Min sambo fick en kaffekopp med texten "men är du pigg..." som jag hade låtit trycka upp efter en gång när jag varit sjuk och nekat honom gos alldeles för länge. Jag sa att jag älskade honom men han var mest intresserad av att veta om jag hade piggnat till tillräckligt för att vilja göra annat än att sova i sovrummet:)

  • september2009bröllop

    gången jag gjort min blivande som lyckligast tror jag va hans första födelsedag.. jag skickade i väg honom hela dagen för att hinna slå till med en trerätters middag.. (bör tillagas att jag hatar att laga mat! vilket han givetvis vet ) när han kom hem hade jag tryckt ut hjärtformade toastbröd med skaldjursröra med dekoration på så klart, stekt lammfilé med hasselbackspotatis till huvudrätt och äppelskivor med granatäppelkärnor och om jag inte minns fel va det sorbet till, de va ju några år sen

    annars går det inte en dag utan att jag säger att han är helt underbar och världens finaste man och att jag är lycklig över att han vill spendera sitt liv med mig och hur speciell han får mig att känna mig.

    å sen e de så klart massa mys, mys ,mys!!

    handlar även gärna presenter också fast han inte är present typen. Ni som läst boken kärlekens fem språk vet nog vad jag menar..

  • september2009bröllop

    haha hans första födelsedag, vårt första år som samboende.. inte hans första födelsedag någonsin

  • rosesarered

    Vad är det för tråd om fantastiska män? nu blev jag nyfiken..

    Måste erkänna att jag var bättre på detdär med små presenter förut, tiden då jag var väldigt aktiv med sånt så har det varit allt ifrån egenmålade påskägg med hjärtan till att göra album med bilder på oss osv.
    En gång körde jag en ordentlig alla hjärtans-variant då jag tillverkade lunchmackor i form av hjärtan (pepparkaksform!). Större saker är att jag gav bort en hemlig weekendtripp i julklapp lagom till vår femårsdag.
    Nu när jag tänker efter så är han väldigt bortskämd när det kommer till sånthär!

    Men det viktigaste är nog att visa kärlek genom att röra vid honom, pussas och kramas och säga snälla saker fysisk kontakt varje dag helt enkelt!

Svar på tråden Hur visar ni er man/blivande man att ni älskar honom?