Jag har också funderat en del på det där med att skriva i inbjudan eller ej vad man önskar sig. Vi förutsätter inte på något sätt att våra gäster skall ge något, men vet att de flesta gör det. Dock skulle vi helst inte vilja ha en massa glas och skålar som man aldrig använder, utan helst upplevelser som man kan använda resten av året för att på så sätt "konsumera bröllopet längre". Vi funderar på att skriva detta, men när vi briefade detta med våra föräldrar så tyckte de att det lät som om man förväntade sig presenter.
Vi funderar således på att inte skriva någonting alls, men finns det en risk att folk inte ens frågar då och kommer släpandes med skålar och diverse annat som man inte vill ha?
TS, förlåt att jag snodde till mig lite plats i din tråd, svara nu på hennes fråga...
Som svar på din fråga, om ni skall ha OSA till någon annan, tex era föräldrar, kan ni inte skriva en rad om att "har ni några frågor om vad som helst så här gärna av er till våra föräldrar". De flesta lär då kanske fråga ang önskningar va dem och då kan de förmedla att ni gärna önskar er ett bidrag. Jag tycker inte att ni ska skriva in det i inbjudan.