• Corona
    Äldre 18 Feb 11:39
    15132 visningar
    62 svar
    62
    15132

    Jämtlandsbrudar 2009

    Vad bra att jämtlandsbrudarna är i farten igen Har haft panik hemma, datorn kraschade för ett par veckor sedan. Ska bli skönt när den är tillbaka från reparationen snart, så kanske planerandet kan gå lite smidigare igen!

    Är nyfiken på att höra om buketter, var köper ni och vad kostar det?

    Oneesan: Pris på fotografering varierar väldigt, de flesta erbjuder färdiga paket. Vi betalar 4900 kr för fotografering innan vigseln, då ingår att vi får 4 förstoringar.

  • Corona
    Äldre 24 Feb 21:27
    #11

    Nä nu jämtlandsbrudar, nu måste vi ta och börja kommunicera med varandra

    En fråga, vet någon vad killen heter som är känd i Östersundstrakten för att vara duktig pyrotekniker? Tror att han hade något tjusigt fyrverkeri vid Storsjön till nyår.

  • Corona
    Äldre 1 Mar 21:18
    #13

    Alltså, hur korkad är jag!?! Har funderat varför man aldrig ser denna tråd bland de nyaste, och så är ju den enkla förklaringen att jag alltid kollar på "Bröllopsämnen" och inte på "Medlemsgrupper". Ibland tror jag att jag är grottmänniska

    Mizz Zunzhine, vi anlitar Tommy Andersson. Du kan kolla in hans bilder på www.taphotography.se/. Verkar superduktig och är i vilket fall enormt trevlig att ha att göra med!

    ...annars måste jag säga att många varit en besvikelse just i fråga att ha att göra med. Alltifrån skoaffärer som fullständigt sk*ter i mig när jag frågar om bröllopspjucks till konditorier som inte kan ge några som helst förslag till fyllning i tårta. Fler som gjort samma trista erfarenheter här i Östersund? Det känns som att man måste tänka ut alla detaljer själv hela tiden och det är så jäkla trist, vad betalar man dem för egentligen!?!

  • Corona
    Äldre 3 Mar 13:17
    #17

    Gör det så fort som möjligt, är mitt råd. Så kan du i lugn och ro diskutera hur du vill ha det med floristen. De beställer blommorna till buketten ca två veckor innan utsatt datum, om jag förstått det rätt.


    sarmarg skrev 2009-03-03 09:08:04 följande:
    Vi har en kompis som är fotograf så våra bilder kommer att var billiga. Hur långt innan måste man in till blomsteraffären för att beställa brudbukett? Nu är våra inbjudningar skickade...nu känns det mer på allvar..
  • Corona
    Äldre 3 Mar 21:14
    #18

    Hur åker alla ni andra mellan kyrkan och festlokalen?

    Gubben min är volvofantast men det verkar stört omöjligt att hyra någon av de läckrare volvomodellerna någonstans, om någon har tips tar jag gärna emot dem

  • Corona
    Äldre 4 Mar 21:02
    #22

    Han erbjuder två paket, vi har valt det "lilla paketet" som kostar 4900 kr. Fotografering före vigseln och så får man några förstoringar. Vill man ha alla bilder på en cd kostar det extra, men det kan det ju vara värt.

    Finns ett större paket för ca 8000:- (?), då fotar han förberedelserna och vigseln också. Eller så kan man förstås avtala någon specialare.

    Det kostar ju en slant men han verkar så duktig att jag tycker att det är värt det

    Mizz Zunzhine skrev 2009-03-04 18:09:22 följande:


    Okey, tittade på bilderna på Tommy Andersson, vilka suveräna kort han tar. Bli nog en signal till honom o boka han. Hur var han i priset?
  • Corona
    Äldre 4 Mar 21:03
    #23

    Var ska ni ha festen?

    Röda blixten skrev 2009-03-04 13:34:30 följande:


    Min m2b håller på att fixa en Cadilac då vi båda gillar det temat. Även underhållningen på festen kommer att gå i det temat.Vad har ni andra planerat för mat på festen? Om catering, har ni några bra förslag?Jag har tagit det så lungt att jag nu börjar få panik med planeringen :S
  • Corona
    Äldre 6 Mar 17:02
    #24

    Inga Volvo-tips...?

  • Corona
    Äldre 10 Mar 20:09
    #27

    Med Ulrica? Hon är kanon! Kan varmt rekommendera henne!


    sarmarg skrev 2009-03-09 14:45:20 följande:
    Nu har jag bokat konsultation på linnean...
  • Corona
    Äldre 18 Mar 21:49
    #33

    Sarmarg, hur gick det på Linnean? *nyfiken*

    Ida o Mille, jag skulle varmt rekommendera Ulrica på Linnean Superduktig!

  • Corona
    Äldre 20 Mar 15:31
    #37

    Min tur att komma med en fråga: Ni som har Hårcompaniet för håruppsättningen, vem hjälper er? Någon som haft Gisela och vet om hon är duktig? Jag bokade i god tid för att få Kattis som jag vet är superbra, men hon har nu avbokat en dryg månad före dagen D och erbjudit att Gisela gör det istället. Är inte bridezilla i vanliga fall men med håret är jag SÅ petnoga, så jag är inte så glad... Hon kan ju naturligtvis också vara jätteduktig men det känns inte bra när man inte har någon koll.

    Känner ju till fler bra frisörer i stan men med så här kort varsel är det svårt att ordna någon annan...

  • Corona
    Äldre 14 Apr 21:27
    #46

    Vi valde Törners. Hade egentligen velat Wedemarks som är favvofiket men de var märkligt ointresserade av att ta upp en beställning. Törners har sina standardtårtor man får välja på men de är så goda att det inte spelar någon roll

  • Corona
    Äldre 16 Apr 19:13
    #50

    Är också nyfiken på att höra om något bra nagelställe Hade tänkt ha mina egna men så glömde jag av mig och bet på dem...

  • Corona
    Äldre 21 Apr 22:04
    #51

    Har haft konsultationsträff med Tommy Andersson idag och jag måste bara säga det, trevligare människa vet jag aldrig om jag träffat Du kommer att bli supernöjd, Zunzhine!

    Nagelställe, tjejer! Någon? Tack

  • Corona
    Äldre 2 May 21:19
    #56

    En vecka kvar för min del Pirret har inte kommit än men det ligger väl på lur, hehe!

    Snälla hjälp mig allihopa att hålla tummar och tår för detta väder nästa helg också!!!

  • Corona
    Äldre 6 May 22:13
    #59

    Åh förlåt, har inte besökt tråden på ett tag (det händer ju i regel så lite på den ). Blev inga fixade naglar, får stå ut med mina egna... kanske något fint lack bara. Det har varit så mycket strul de sista dagarna (egentligen hela tiden...) så ni anar inte, nu struntar jag i det mesta i detaljväg och försöker bara se till att komma till kyrkan med förståndet i behåll.

    Tack snälla för alla gratulationer!


    sarmarg skrev 2009-05-02 21:50:28 följande:
    oj, bara en vecka kvar...åhh vad roligt!! Har du fixat naglarna? I så fall vart?? (evigt tjat om dessa naglar)
  • Corona
    Äldre 11 May 08:09
    #61

    Ville bara säga hej då till er alla! Nu är jag fru efter en underbar dag i lördags, önskar er alla lycka till och att ni också får bröllopsdagar som överträffar era drömmar och fantasier!

Svar på tråden Jämtlandsbrudar 2009