Inlägg från: Lady o Lufsen |Visa alla inlägg
  • Lady o Lufsen

Tusen och en natt/Orientaliskt

Tänk bara på att rökelse kan vara otroligt jobbig för många...har man astma eller migrän så kan det "sluta illa"...

Lägg möda på textilier i starka, murriga toner...gärna paljetterade och broderade med guld/silver och gärna lite tofsar.

Stora fat av mässing eller koppar...

• Lady o Lufsen

Vattenpipa luktar inte rök, som ciggisar gör...däremot så luktar det av det som tobaken är gjord av- äpple, körsbär, druva eller vad du nu väljer att ha.

Lemonita skrev 2009-02-09 10:31:04 följande:
    I och för sig.....Kanske jobbigt med rökelse för någon, det är sant. Det luktar ju rätt starkt.Luktar det mycket om vattenpipa?
  • Lady o Lufsen

Om någon gäst ändå vill ha kaffe så kan du göra starkt kaffe och lägga ner en kanelstång eller en kardemummakärna i melittapåsen.

• Lady o Lufsen

Om du ska köpa så är den rätta benämningen "fingercymbaler"...

Lemonita skrev 2009-02-09 11:00:20 följande:
    Jag blir så glad av alla bra tips!! hi hiFingerkastanjetter! Så kul, man kanske kan använda sig av sådana till bordsplacering. Sen kan alla hålla på med de där under festen. Hi hi, det blir lekstuga av det hela. Men kul måste man ha.Raki var bra ide, sen kan man ha karaffer i olika färger med vin på borden istället för själva flaskorna.Någon som har tips på sidor med bilder på dukningar?
  • Lady o Lufsen

Annars så hade du fått kastanjetter och det är en annan sak

Lemonita skrev 2009-02-09 11:02:48 följande:
    Ah! Bra att du sa det!Lady o Lufsen skrev 2009-02-09 11:01:48 följande:
  • Lady o Lufsen
    För vem/vilka har du dansat?
    Aleta skrev 2009-02-09 11:08:04 följande:
    Du kan ju ha lite snygga hennamålningar om det går ihop med klänningen.En kompis till mig hade en jättesnygg brudklänning som kändes lite orientalisk i inspirationen, fast den var egendesignad och sydd. (Hon är dansös själv.)Du kan ha sådana där supersötsliskiga bakverk till kaffet. Arabiskt kaffe i små minikoppar också kanske? Jag kan inte hålla med Blivande Mrs Walker om att en orientlisk dansös skulle vara sexistisk. Jag har själv hållit på med det sedan -92. Det underbara med den här dansen är ju att det inte spelar någon roll om du är jättetjock eller smal, ung eller gammal, det passar alla. Prata med dansösen/dansöserna/dansören du väljer, de kan erbjuda alla möjliga stilar, inte bara "magdans" (dvs med bar mage) utan även mer jordnära eller tuffa/poppiga stilar där klänningarna är hela t ex.Jag kan rekommendera en riktigt, riktigt bra dansös om du bor i Stockholmstrakterna.www.tothmes.com/index.htm
  • Lady o Lufsen

Aleta:
    Menar såklart vilka/vilken danslärare du har dansat för...

Lady o Lufsen skrev 2009-02-09 11:11:22 följande:

För vem/vilka har du dansat?
Svar på tråden Tusen och en natt/Orientaliskt