• Bröllopstokiig

Pris för festlokal?

Nu måste jag bara fråga vad man normalt betalar för en festlokal?

Jag har precis snackat med Hellasgården som kostar 8.000 kr från 16-01 och 1000kr/tim extra mellan 01-03.
    Alltså 10.000 för kl. 16:00-03:00 + 10 kr/kuvert för lån av porslin.

Är det normalt?

• Svar på tråden Pris för festlokal?
  • Bröllopstokiig

Ojdå, Malin. Var är det någonstans???

• Bröllopstokiig

Vår lokal kostar 5600 per dygn men då ingår 50 bäddar. Jag tycker att dte blir mycket pengar eftersom vi vill ha lokalen redan på fredagen, vi får alltså betala för 2 dygn. Men vi orkar inte leta längre, detta är vårt favorit förslag så då blir det så.

• Bröllopstokiig

Erica
    Vilken lokal är det?

• Bröllopstokiig

Baah, vad dyrt!!! Vi betalar bara 800 pix för att hyra en jätte-jättefin bygdegård ett helt dygn. Porslin till 80 personer finns att låna (gratis). Lokalen är i fint skick, med en massa kurbits på väggarna, järnljusstakar i taken och öppen spis. Eftersom hyran var så billig så bokar vi två dygn, då har vi ett extra på oss till dekorationer mm. Men så är det ju i Dalarna också, och inte i Fjollträsk, där allt verkar vara sanslöst dyrt.

• Bröllopstokiig

Någon som känner till fina bygdegårdar i Sthlm och omegn?

Jag har personligen aldrig varit inne i en och bara 3 st finns med bild på internet som jag kan se.

Eller ska man våga boka utan att ha sett den först?!

• Bröllopstokiig

Det där med Fjollträsk var väl ändå lite onödigt? Det bor fler människor här än i en Dala-ort och det blir högre priser då, och vi blir inte hjälpta av att någon sitter och mallar sig över att "här är det minsann inte så dyrt". Det är högre priser i Stockholm så är det helt enkelt.

• Bröllopstokiig

Det är verkligen enorma priskillnader. Vi betalar 600 kr för en bygdegård (också i Dalarna) och där ingår också porslin. Lokalen har två plan, på det nedre ska vi ha middagen och dansen ska vi ha på övre plan. Vi kommer att bli ca 80 st.

• Bröllopstokiig

Det verkar som om vi har fått tag på ett prisvärt alternativ.
    Hällberga gård i Nyfors/Tyresö (även omskrivet som PUB:s lokal här på forumet). Storstuga i "landet" stil, ligger på en höjd i ett sommarstuge område med utsikt över vattnet.
    Vi betalar lite under 4000:- för lokal fred + lörd + extra stuga m 6bäddar + 60 kuvert m glas & porslin + diskavgift.
    /Fia

• Bröllopstokiig

Fjollsträsk?! Hahaha *funderar på passande namn till Dalarna* ;o)

• Bröllopstokiig

Sandra, har ni provat med Grünewaldsvillan i Nacka? Vi funderade på den men vi skulle inte få plats med alla gäster. För er borde det dock funka. Vi ringde till Nacka kommun för att få telefonnummer till ägarna.

• Bröllopstokiig

Sandra!

Vår lokal ligger inte i stockholm utan strax utanför norrtälje. Inte riktigt samma kanske, men inte allt för långt tycker vi. Fast vi är ju uppväxta där båda två så det bidrar nog till att det inte känns så långt bort.

• Bröllopstokiig

Jag tänkte ha Grünewaldsvillan som sista alternativ eftersom det ändå är en bit från Nacka Kyrka och övernattningsmöjligheter för gästerna (de som inte har råd med Grand Saltis).

Men den där PUB lokalen i Tyresö vill jag gärna ha kontaktinfo till!

• Bröllopstokiig

Fjollträsk var ett skämt, förstod ni väl? (Är själv född i Sthlm och har bott där de senaste fyra åren. Men jag har hela stora tjocka släkten i Dalom så därför gifter vi oss där.) Jag tycker väldigt bra om Stockholm, förutom priserna.....

• Bröllopstokiig

Man måste väl kunna få ha lite "glimt i ögat" även på det här forumet? Att kalla Stockholm för Fjollträsk är väl ändå inte så farligt??? Och skryter lite gör vi nog allihopa...

• Bröllopstokiig

Jag fattade vinken, som ni kan se på det tidigare inlägg. Men jag förstår också de andra 08:or. Det blir så tröttsamt efter ett tag.

Men men, Charlotte - de kan ju inte alla va lika bra som oss 08:or. Vi är ju trots allt de riktiga svenskarna. Jag menar, Sveriges huvudbyar har alltid legat omkring Sthlm (Birka, Uppsala och Sthlm) och det är vi som (nästan iaf.) talar rikssvenska (Uppsala)! De är bara aaaaavuuuuundsjuuuukaaaaa ;o)

• Bröllopstokiig

Har bestämt mig för att boka Skälby-Barkarby Bygdegård (om de har ledigt). Så får vi bara fixa busstransport från Nacka Kyrka.

• Bröllopstokiig

*Skratt* ja så kan man också se det... Allvarligt talat, klart man måste få skoja, men jag har hört det där om Fjollträsk och jag vet inte vad till leda för att jag är stockholmare. Det är lika tröttsamt som de stockholmare som tycker de är bättre än alla andra för att de är just stockholmare...

• Bröllopstokiig

Sandra!

Jag har inte telefon numret till tjejen som har hand om uthyrningen till Hällberga gård på mig just nu, men vi fick telefon numret till henne från Tyresö Kommun.
    Försökte även infoga några digitala bilder som vi tagit av lokalen, men det funkade inte att infoga dem här, men om du vill kan jag maila de till dig.

/Fia

• Bröllopstokiig

Petra: Var ligger er lokal?

Svar på tråden Pris för festlokal?