Här tror jag vi har en krock mellan hur det var förr då det var föräldrarna som ställde till med bröllop och nu, då brudparet själva ofta står som värdpar för kalaset.
jag tror inte många idag ser det som att de blir bortgifta, utan att de gifter sig, själva och utan vare sig godkännande eller hjälp av föräldrar.
Jag förstår att du gläder dig och gärna vill vara delaktig. Det måste du ju förmedla till paret. Men du kommer att vara tvungen att acceptera om de inte alls vill ha dig med i sin planering.
Jag tycker det verkar finnsas oerhört många olika förväntningar åt alla håll och kanter, när man läser olika trådar, samtidigt som det inte tycks pratas och kommuniceras tillräckligt.
Vissa brudar tycker inte deras mamma är glad nog och vill hjälpa till, andra är arga för att svärfar lägger sig i, du är besviken för att du inte får vara med... Detgår inte att reda ut sådana saker utan att man berättar för varandra om sina förväntningar och hur man ser på saker.
Prata med dem och försök förstå deras synvinkel, och förklara din egen! Hopppas det blir bra!