• MyDream

    Midsommarbrudar 2009

    Någon mer som ska gifta sig på midsommarafton?

  • Svar på tråden Midsommarbrudar 2009
  • anna197904

    gifter mig på midsommarafton, utomhus, så vi håller tummarna för sol=)
    50talstema. borglig vigsel o fokus på festen som hålls i ett gammalt FolketsHus. åker raggarbil (flott sådan!!) till vigseln och till festen.

  • Fridelie

    Vi gifter oss på självaste midsommarafton och givetvis blir det midsommartema. Väldigt roligt:) Vigslen blir i kyrkan sedan åker vi vidare hem till oss där festen hålls i vår trädgård. Det vlir ca 105 gäster.

  • 090619

    Jag ska ha champagnefärgade rosor med stråk av gräs.. se mitt galleri :) Du då?


    MyDream skrev 2009-03-11 22:25:18 följande:
    Vad ska ni ha för brudbuketter, färg, blommor?
  • MyDream

    Jättefin! Det är helt min stil. Jag har inte bestämt mig riktigt än. Det lutar åt en helvit bukett eller en med vitt och limegrönt.
    Jag älskar prästkragar och vad passar bättre än det på midsommar.
    Tyvärr är dom svåra att jobba med i en brudbukett om man vill ha en boll, inga problem om jag hade valt en mer droppformad men det vill jag inte ha.

  • norgejente

    Hej!
    Vi skall ha blått som färg. Jag funderar fortfarande på buketten. Det blir antingen en typisk midsommarbukett med prästkragar,blåklint och havre eller en mer modärn med någon slags blå blomma, hassel och murgtöna eller "hjärtan på snöre".

    Vi skall ha midsommarfest på midsommarafton och bröllopsfest på midsommardagen. Tvådagars bröllop här i huset

  • Fridelie

    Jag skall ha en bukett med klarröda rosor smat pärlor och lite murgröna. Borden skall smyckas med midsommarblomster så som prästkragar, blåklint, rosor och lite ax.

  • Ängla07

    Jag skall ha en bukett med Lime gröna neijlikor, i en rund boll med lime gröna häng orkiedeer som hänger ner, med grönt.
    Svårt att beskriva buketten, men de är så ovanlig.Men de är så vacker. De är min Morbrors tjej som skall göra den som äger en blomsteraffär Längtar till midsommarafton.
    Har ni hunnit ordna mkt kring bröllopet?

  • 090619

    Ängla07 skrev 2009-03-13 08:25:10 följande:


    .Har ni hunnit ordna mkt kring bröllopet?
    Det går sakta men säkert framåt.. :)

    Har tänkt att ha jordgubbar till bubblet..det är ju ändå midsommar.. någon annan?
  • mallab

    Gifter mig på midsommarafton,borgergligt hemma i trädgården som ligger vid en sjö. Gäster blir endast våra föräldrar och syskon med familjer. Bubbel med jordgubbar till efter vigseln tänkte vi.Barnen får dansa lite runt midsommarstången, sen hemlagad sommarbuffe i stort partytält. Klassisk jordgubbstårta till kaffet.Enkelt men mysigt(hoppas jag!)

  • ulltuss60

    Ska gifta mig på midsommardagen. Har precis beställt klänning och känner mig så nöjd! Hela bröllopet ska gå i rosa. Vi ska äta någon sorts buffé då det känns mer avslappnat.
    Velar lite med buketten, enkel eller avancerad? Det är frågan. Rosa rosor är iaf planen.
    Lycka till allihopa!

  • L och M

    Vi gifter oss oxå på midsommarafton!Rött, vitt och silver är temat. Det mesta är redan planerat...längtar så mycket :)

Svar på tråden Midsommarbrudar 2009